SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Thursday, January 15, 2009

Marudu Flood Overall

Jalan popok, masih dibanjiri air melimpah.
Jalan popok, culvert sudah hanyut.
kawasan tanaman padi di Taiwan sudah bertukar menjadi lautan banjir.
kabatasan, Jalan Kanibungan. banjir sepanjang 1 k.m setakat ini masih belum boleh dilalui.
sungai bandau yang sudah penuh dan menunggu masa untuk melimpah.
depan SK pekan kota marudu, Pekan Lama. sungai bandau melimpah.
culvert di depan hospital lotong, sudah berlubang.
Salam perkenalan untuk semua MB. rakan2 semua boleh panggil saya Lim atau Ming saja. ini merupakan post saya yang pertama dalam blog ini. dan pada post yang pertama ini saya cuma ingin kongsi bersama keadaan banjir di kota marudu. sehingga sekarang (blog ini) hujan semakin kuat. kawasan Damai, Mosolog, Bandau, Pekan Lama, Radu, Tambun, Marudu Laut, Panaitan, Pinatau, Kuranji, Popok, Lotong, Bunsadan semua dinaiki air. ada yang cuma overflow dan ada yang sudah ditenggelami air. Mungkin selepas keadaan hujan ini surut dan berhenti, baru lah saya dapat postkan untuk segmen memancing, ataupun dalam cara saya, iaitu CASTING. ada beberapa gambar yang ingin saya share di sini untuk tatapan semua. Tugas saya juga agak berat, kerana saya bekerja dalam bidang penyelenggaraan jalanraya seal road untuk JKR kota marudu. konsesi syarikat kami ( GLOBINACO SDN BHD ) juga menyelenggara untuk bahagian Kudat & Pitas, Serta seluruh Sabah. harap2 hujan ini akan berhenti dan semua keadaan kembali pulih.

3 comments:

Kanil Dayou said...

Wah...Marudu Bloggers makin kiut ni. Masih layout testing ka nie...greats job geng..we proud of you...dan juga gambar terkini banjir ni pun memang amat dihargai. Sekurang-kurangnya kami yang berada di luar kawasaan KM dapat mengikuti perkembangan d sana. Hati yang risau pun redah sikit...risau juga keselamatan anak-anak buah dikampung yang pegi sekolah ka dan mana tau yang jajal pi main air ka atau pun yang piggi 'mangaas pukot' ka...palis2..'touch wood'.

MARUDU BLOGGERS said...

Akhbar hrian SAM baini... keep it up..

azirulgcarl said...

besar juga banjir ni...bikin takut juga tinguk..

cepat2 surut...