SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, January 18, 2009

MASAM TAPI MANIS...

Saya mengetahui keputusan rasmi PRK di Kuala Terangganu semasa minum kopi di Pekan Goshen, Kota Marudu. Sebelum keputusan diumum di TV, saya telah pun dapat sms dari rakan di Kuala Terangganu.
Saya pun tak sangka. Nantilah si kawan balik sini baru saya tanya kenapa, mengapa dan bagaimana...Jam 4.43 m sudah ini. Mengantukkk...

6 comments:

Carl S. Adun said...

Butul2 tamparan hebat bagi umno & BN nie sanguru...thegok masa kempen confident ja semua...Tpi ada pla cakap2 calon BN di K Terengganu tu proxy Pak Lah - inda tau la...mungkin orang melayu sudah "bosan" mangkali dgn Pak Lah...atau mungkin barisan kepimpinan sekarang? Sanguru yg lebih analitikal utk beri penerangan...rasa2nya orang melayu clearly sampaikan isyarat bhwa najib jga kurang diminati...sbb beliau jga hebat berkempen dgn tenang & confident...

Dr. Nellson Maisin said...

Bagi saya keputusan piliharaya kecil KT taklah memeranjatkan sangat. Kalau bukan proxy, rakan kongsilah tu Carl. Menurut sumber2 tertentu, royalti minyak yang mencapai angka bilion di terengganu tu pun 'permainan' diorang saja. Pasal tulah MB Terengganu yang di'perkenan'kan oleh PM pada mulanya tu 'ditolak' oleh Agong sendiri. Ini cakap2 'pulitik' sajalah. Hee...

Nota: Barangkali pengundi2 sekarang sudah 'celik' maklumat dan tidak telan mentah2 semua berita yang disiarkan oleh berita 'rasmi' kerajaan. ;)

Lt M Muss (PSSTUDM) said...

Sanguru,
Jangan risau kartun cikgu mudah difahami. Menang kalah adat pertandingan. Macam persamaan A dan B yang cikgu tunjukkan semalam lah..

Bro Carl,
Sebenarnya ramai lagi bah yang masih sayangkan Pak Lah, pun begitu tidak mustahil juga kalau rakyat sudah bosan dan mungkin itu salah satu penyebabnya juga. walaupun begitu pada pandangan mata kasar saya, Pak Lah saya kira OK lagi. Cuma bakal penggantinya itu saja macam kureng diminati. Mungkin itu pasal la juga rakyat mahu tukar angin dengan kemenangan mejoriti yang agak besar daripada kemenangan BN di PRU 12 lepas..

Dr,
"pengundi2 sekarang sudah 'celik' maklumat dan tidak telan mentah2 semua berita yang disiarkan oleh berita 'rasmi' kerajaan"

Saya setuju ini explaination Dr. Pemikiran rakyat sekarang sudah tidak macam dulu, yang macam lalang, ditiup kemana saja akan ikut.

Banyak juga mau diulas, tapi dalam blog ni saya kena berhati-hati, lagi2 peraturan blog SAM sudah menetapkan tidak boleh extrim dalam ulasan berkenaan isu2 sensitif tertentu termasuk politik.. Saya harap komen ringkas saya tidak extrim..Hehe

Mrs.Lia said...

keputusan memang tidak langsung mengejutkan..saya cuma terkejut perbezaan majoriti yang sederhana jumlahnya..saya bukannya pro PAS, tapi saya sangat pentingkan "realiti". mcmna jg, time mo pilihanraya baru sibuk2 bawa media p melawat orang-orang sakit,miskin, manifesto semata-mata mo dapatkan title" pemimpin Prihatin & menyayangi rakyat"..this is old way..Tidak lama lagi piliharaya kecil Pensiangan, tapi mmg dah agak calon BN akan menang.
Apapun skg ni, where is Tandek's Manifesto? its there working?

SANGURU said...

ya...UNTUK KITA RENUNGKAN (tjuk lahu ebit. g. ade....)

SANGURU said...

...bnyk yang boleh dibicarakan. 1/3 pd lidah, 1/3 dlm hati dan 1/3 dlm "NOTA". jika semua pd lidah, itu kurang BIJAKSANA. Hidup SAM!