SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, January 19, 2009

SALAM DARI PERANTAUAN Part 2 ( RUSH HOUR)

Pagi tadi sia berjaya mengelakan diri dari terlibat dengan fenomena RUSH HOUR pada setiap awal pagi. RUSH HOUR yang sia maksudkan bukan filem Jacky Chan ah..hehehe.. Setiap pagi seawal jam 8am-10am stesen2 keretapi di jipun mimang penuh dengan penumpang...sebap itu kana gelar RUSH HOUR..urang berebut-rebut mau naik keretapi untuk ke tempat kerja..siapa yang cergas mimang selamat sikit..bulih menyisip sampai ke dalam..kalu inda..alamat jadi SANDWICH lah ko...Ini lah fenomena yang paling sia inda suka kalu mau pigi kerja..jadi untuk mengelakkan dari jadi mangsa RUSH HOUR..sia selalunya pigi kerja seawal mungkin dalam jam 7am..paling lambat pun 7.30am. Jarak tempat kerja sia dengan stesen cuma 10 minit naik train..tapi 1o minit kana gipit kiri kanan..mimang sandi..kalu ngam2 sumandak yang impit siuk sikit..ini urang tua koropot..kadang2 macam2 bau badan..fuhhh..kalu musim panas..puas lah menghidu bau2 harum ketiak..hehehe .Sia lebih suka lepak awal di tempat kerja..sebelum mula kerja..bulih kena 2-3 roun sambung nyawa.. lihat contoh video di bawah...macam inilah fenomena setiap pagi disini:

6 comments:

Lt M Muss (PSSTUDM) said...

Adeh Illie..Enda' juag ada yang pengsan ka itu?? terlalu berhimpit plak itu.. tapi saya memang pujilah semangat diorang buat kerja.. Kesungguhan itu nampak betul bah..

Umar al-Longobi said...

adeh... sesibuk-sibuk KL Central nda juga sampai begitu. lebih padat drp tin sardin. mula2 sy terketawa... sedih, pastu banggalah sebab kuat oh urang jipun karaja..

azirulgcarl said...

yuuu...mmg sandi kalu tu...

di LRT KL pun mcm tu juga. sy pernah tersisip. mmg sakit juga oh. semua orang berebut2 pegi kerja.

kadang2 lawak juga sebab ada orang yg tersisip2 dan tersepit dipintu. Cuma di KL sy tgk terkawal la sikit. sekuriti dia garang2. kalau sudah penuh nda boleh masuk lagi. kena ikut the next train.

dunia sudah maju bah...

JMimie Mabin said...

atuk2...oruwai oku matai ong yoku no sino jipun...hehe..nda tau pula d LRT KL pun ada kes bgtu..waktu zmn sy bljar sna KL dulu, nda pernah rasa suasana ekstrim mcm tu...kada nopo otilombus bo dagan sesak nafas kie Illie..tuwadai bo..hehehe

Little Mike said...

Sesak nafas sya tingu... Tapi lapang dada dan minda bila fikir2kan kenapa sebabnya bersesak2 begitu...

Apply budaya kerjanya...

ILLIE said...

sia suda sandi dengan kes macam di video..kana impit macam tin sadin..terpaksa masuk sabap pigi karja...paling kasian sumandak2..jadi mangsa "raba"..sekarang pengurusan keretapi telah menatapkan gerabak khas untuk penumpang2 wanita dari jam 8-10am bagi mengelakan kana "gisil"...

sikarang sia inda mau lagi rebut2..biar sia bangun awal dan naik train awal..yg panting inda tecium bau harum ketiak2 jipun..hahahaha