SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Saturday, January 17, 2009

SECAWAN KOPI...

SEMANGAT PENGUNDI MUDA...
Oleh: TEKONG SAM
Tadi petang saya tak turun "ofis no.2" (Kedai Kopi). Nanti malamlah barangkali. Oya, saya mau cerita sikit pasal "banjir" tapi bukan banjir air. Ini tentang Kuala Terangganu DIBANJIRI pengundi dan peraih undi. Tapi...ini bukan cerita POLITIK MELAMPAU!...
Ramai warga Kuala Terangganu di perantauan balik semata-mata mengundi (?). Dapat tiket "Free". Termasuk staf kami yang tergolong Pengundi Muda. Begitu bersemangat beliau balik "kampung". Sempat saya bergurau, bertanya : "Mu undi apa?" . Jawapannya juga nada gurau: "Yang boleh buat kerja. Sayang Rakyat. Ingat Tuhan!". Walaupun gurau, saya anggap serius dan bukan cakap kosong.
Hmm...antara tiga ciri yang si kawan kasi, saya pilih yang ke-3 : "INGAT TUHAN"....
Yalah kan, dalam keadaan banjir-banjir begini - Ingat Tuhan. Berdoa Hanya Kepada Tuhan. Redha dengan ketentuan Tuhan. Sabar dengan ujian Tuhan....

2 comments:

Little Mike said...

Yang PALING UTAMA: pemimpin yg ingat INGAT TUHAN.

Perkara utama: Sayang rakyat

Perkara penting: Boleh buat kerja

Perkara terbaik: Komitmen

SANGURU said...

sdr betul. Orang yg. ingat Tuhan, ikut suruhan Tuhan...biasaanya yang lain2 pun jadi baik. Org yang tiada komitmen itu biasaanya...yang "curi2" langgar tegahan Tuhan. Hehehe...
"SAM MILIK KITA BERSAMA"
Teruskan Komitmen dengan jiwaa bahagia.