SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, March 15, 2009

Jalak Mini Frog, Seahawk.

Tangkap & Lepas untuk masa hadapan!
Katak Seahawk menjadi favourite di spot ini.
Jalak 1.1 kg! di spot K.B
habis di telan katak plastik ni...
member cast dengan jalak 1.3 kg!
Hari ini, selepas balik dari K.K. saya cuba menghubungi rakan saya, Fei. dengan jawapan yang meyakinkan, kami bertolak ke spot tersebut di kampung girlfriend Fei. Spot ini dikatakan hot spot bagi gewang katak seahawk! dengan hasil sebelum ini semuanya besar2! saya yakin masih banyak yang bersaiz mega. hanya hampir lewat petang saja baru lah kami beroleh hasil. pertama dari adik girlfriend Fei, jalak 1.3 kg! dan saya pun mencuba di suatu teluk yang saya agak ada jalak yang menanti, tepat sangkaan saya! jalak tersebut terkam gewang saya, 1st strike miss! dan kali kedua ianya strike dan terus solid hook up. fight juga jalak ni dengan menarik keluar sedikit tali sulam saya. akhirnya naik juga jalak yang bersaiz 1.1 kg ini. jalak yang saya dapat, dilepaskan semula untuk masa hadapan, dan agar spot ini terus membiakkan lebih banyak jalak lagi...

2 comments:

Little Mike said...

Nar... besar ni ming tu ikan badus. Lebih kurang mcm ni la selalu sya tangkap dulu2 di kolam semujlajadi pakcik sya Cikgu Jeleson di Morion.
Ntah ada lagi ka tu sebab slalu kena liyud...

Sya pakai cara ortodox tangkap badus. sekali naik sampai 10 ekor. Tapi ni bukan catch and release... naaa.. faham sudah tu ming. hehe

ming2elly said...

tu kolam ada lagi ka? buli bawa sya pigi test sana nanti?