SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Thursday, March 26, 2009

Spot jalak yang beransur pulih.

Tangkap & Lepas.
Saiz yang agak kasar juga hari ni, lebih kurang 500 gram - 600 gram.
gewang yang HOT di spot ini,
BOMBER BUSHWHACKER SPINNEBAIT ! Hari ni, saya mencuba lagi di spot kelmarin. tetapi kali ini saya mencuba dari sebelah atas, iaitu hulu parit ini. dan dengan menggunakan gewang yang HOT di spot ini, saya cuba cast di kawasan hulu tersebut. cast yang ke 3 suda menjelmakan 1 sambaran yang miss saja. kemudian saya beranjak ke bawah sedikit, dan kali ini strike yang agak kasar cuba melarikan gewang saya, juga terlepas sebelum dapat hook dengan baik. saya sabar dan melihat sekitar spot tersebut, saya beranjak lagi ke bawah sedikit. kali ini, ketika kali ke 2 gewang saya melintasi kawasan tebing yang berumpai, tiba2 sang jalak terkam! dan kali ini terkaman yang kukuh terus dapat menghasilkan tangkapan ini. ianya lebih kurang dalam berat 500 gram - 600 gram saja. tapi saiz yang cukup besar bagi sesuatu spot seperti ini. selepas tangkap gambar, saya lepaskan semula jalak ini ke spot itu. dengan harapan saya akan dapat cast lagi jalak ini ketika ianya telah membesar lagi.

No comments: