SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, May 27, 2009

Okon Ko Padarakan

Minaalan oku daraai dot mundang dit tuturan kinoruangan siti id SAM pasal dit gama mangaatag-atag dot tanak. Okon ko aso ot opurimanan oruol sid ginawoku nga, nadarakan oku. Tadpoh om aku asansaran mogigintong it towit di Aman Aldusuni siti id SAM. Ogumu boh ot ososorow om asaranau dino id pongitungan kokito dit ragang minaai uguo diri. (Tukang ijos, kada tobungai dot gambar iti ki, uma poh it nongokosiar dikoo). It tidi ya dit miyau poh, orongit i dagai om monigup nogi. Minsan pomah dot irad diri, aso nopurimananku dot monigup nopo it tidi ya om momisok nopoh dit lumbidan yoh nga potodoson sid koyuwanku. Aso nogi nokitananku irad dino ot gama yoh sid tongo tinoriku. Isai nopo amuso ot engin dot araat poh koompuson dit tanganak yoh. Iri pogi engin kikiawi dot awasi om olundus it gama kowowoyoon dit tongo tanganak dino. Iri noh, okon ko padarakan mangarasang it tanganak tokow. (Tuturan anaru, todoso dikoo siti) Tupono: Amu poh oliyot banar oku manaak boros dot "Kopiwosian Tadau Pangandaman Dot Tidi" om amui alangkas banar oku manaak boros dot "Kopiwosian Tadau Pangandaman Dot Tama" kumaa sid dikoo kikiawi dit opipit monoliduk siti. Nota: Tulisan ini mengajak para pembaca supaya mendidik anak-anak bagai menatang minyak yang penuh. Menurut para pengkaji psikologi, perangai orang dewasa yang suka kepada tindakan "luar batas" adalah cerminan kepada cara mereka dididik pada usia hijau.

10 comments:

JMimie said...

banar iti boros nu pinsan. sagai pogi kangku yoku, ong araat ot gama pangatag dot moleeng kuma'a id tanak yo, nah amu i iranon ong enggopod nono karaat dit tanak diri kumaa sid tanak yo sompori...masyarakat akan semakin bobrok ka mari di Sanguru.

ison said...

Obo mogoron. Nokorooromow oku saabat biano. Osorow kuno i mama daton om i bapa. Kukuro gama daalo minomiara daton. Mimang ko noposutan tokow kikiawi, nga madaada oku monoosorow da makaa poma, kikiawi dit kinapaapasut daton diri waro nopo kinoontokon dot amu tokow minokinongow banar dit tudukan kenongko poniagan daalo.

Om banar i, nongoposutan tokow poma kikiawi nga aso iso daton dot nadarakan banar ugu kelo nisiar tongo kinoruangan sitid SAM. Ugu ko it boros sid kitab tu, amu i kapatai ot papasut gam2 kadapat manalamat dot koposiyon dit tanak ka. Tu ong amu no mokinongow boroson, papasut nono pakayon polintotok dit bubuatan dot tanak.

Ilo no bo kinoruangan kikiawi. Yoku mari nga maamasut i dot tanak, nga ugu kelo boros di mogoron, kada no daton padarakai banar mamasut tongo tanganak tokow om gulion i mangatatang kembagu. Okon ko oposutan om posimoyoon nono. Poorotiyon i it tanak nokuro tu napasut it kondiri yo.

Wowosion daton kikiawi momiara dot tanak sawo.

Umar al-Longobi said...

sotuju oku kikiawi ino boros nu pinsan. aso masalah dino mamasut tanak nga subaiko ngam ot gama. maya nunu sinurat sid kitab agama tokow masing2. otulaan mari ong turus mongongopor mamasut tanak. tutuyanan daton boh... slow & steady kadi Mail mari. :-)

Little Mike (LM) said...

gara2 saya buat silap... rotan mesti kena. Bapa/mama kita dulu mendidik dengan rotan dengan NIAT yg betul2 mendidik sehinggakan sakit dan luka sekalipun, kita tetap rasa tidak mempertikaikan kerana MEMANG sudah sedar kita mmg salah.

Paling 'teruk' yg saya alami ialah pengalaman yg tidak dapat saya lupa cara bapa 'mengajar' kesilapan saya..

bapa menarik tangan saya ke dapur lalu mengikat tangannya dan tangan saya. Kemudian bara api diletakkan di antara tangan kami yg terikat. lebih kurang 1 minit lamanya bertahan dan saya mulai menangis. Saya tengok bapa juga menangis.

Bapa cakap "jangan buat lagi. Mana ibu bapa yang tidak marah bila anak buat salah. kami pun tidak lari dari buat salah. Jadi biar sama-sama rasa sakit"

Pengalaman ini akhirnya menjadi satu nilai ingatan manis untuk saya jadikan tauladan.

SANGURU said...

ka di malayu: "sayang anak, tangan2 kan...". Tapi kena tau bezakan "menangani" dengan "mendera". Jauhhh bezaaa...
biasanya, "menangani" tak bawa kecedraan/kematian kekal, manakala "mendera"...kekal sampai mati!
Dari segi kesan emosi/psiko: kedua-duanya kekal/tekal. Bezanya: "menangani" bawa kesan positif mcm kisal L.Mike, manakala "mendera" bawa kesan trauma/benci/dendam.
Kanak-kanak sezaman kita dan ke belakang, memang SAH kena "tangan" (orang dusun bilang : "gugula"..).
Kalalangan id kon posutan dot "tondulupang"....hehehe.
Terima kasih ayah kerana pernah merotanku...terima kasih guru kerana pernah "menangani"ku...
(Terima kasih jurulatih dalam "army" yang selalu "mendera" kami...kerana ia satu latihan menghadapi "penderaan" pihak musuh yang jauhhhhhh lebihhhh berattttt...hehehe.)

Little Mike (LM) said...

ada sesetengah ibu bapa marah mencucuh api rokok, seksaan teruk kepada anak sebab gagal mengawal emosi, atau reaksi kepada permasalaan kehidupan sehingga berlaku kejadian dera.. marah mendidik dan marah melulu kesan tidak sama...

mujur la, cara bapa menghukum dengan bara api ini ADA SEBAB dan bukan kategori dera.. hehe..

Puteri Hamidah said...

Pelopor cara gaya keibubapaan berpendapat "...perkembangan sosial dan konsep kendiri kanak-kanak berkait rapat dengan cara gaya ibu bapa membimbing anak mereka..."
Keibubapaan Sepanjang Hayat..
Semakin Hari, Semakin Sayang...

Anonymous said...

semakin hari makin sayang SAM

Nazri Aldusuni said...

iti no carita dot tongo pomogunan tokou aman mogoron .. awasi om araat, omis om opodos..macam2 hal..it awasi patagon tokou aman, it araat patamon silo bawang.

mogoron said...

hi hi hi aman nazri aldusuni, okonko sid bawang nopo pataaman towoh, odurunan ilo bawang tokow dot amu akanan. mingkaso ki.

iri no boh, yoku nga kakaali dot amu otingkod lumiyuw gama mangaatur tongo tanak diti.

kotoluadan dikoo kikiawi dit pinoogol dot boros, mogot nenoh dot ponobung diti rinakanku. midorungu wagu sid rinakan rumikot, kada kow noh mongiruk dot monoliduk siti id SAM kiowoh.
(terima kasih kepada semua yang telah menambah perisa post ini, jumpa lagi di post akan datang, teruslah setia mengunjungi SAM)