SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Tuesday, May 12, 2009

PEMIMPIN YANG RENDAH HATI

Foto: Sekadar gambar hiasan. My second boboy. -By ison.

Pembaca SAM dan KW yang budiman, dalam kerancakan kita ber'kaamatan' sambil masih dalam mood Hari Ibu, mari kita merenungi hal ini bersama.

Seperti yang saya pernah katakan saya bukan orang politik (dalam erti kata politik kepartian dan kenegaraan), tapi saya gemar untuk mengikuti perkembangan politik semasa... (Baca sepenuhnya).

4 comments:

SANGURU said...

ular yang menyusur tanah tak akan hilang bisanya. Padi yang masak dan berisi selalunya tunduk ke bawah. Hanya bunga lalang mendongak ke atas tetapi bukankah ada perumpamaan: umpama lalang ditiup angin?

Saya tak bernafsu besar jadi pemimpin kerana menyedari kekerdilan diri dan tanggungjawabnya yang amat berat. Yang saya dambakan ialah PEMIMPIN YANG RENDAH HATI yang boleh saya bernaung di bawahnya dengan penuh motivasi. MAKA, JIKA ADA PEMIMPIN YANG TIDAK MENDAPAT KERJASAMA SAYA, ITU MAKSUDNYA: ANDA TIDAK BERJAYA MENARIK CINTA SAYA. MAAFKANLAH SAYA. OK.

ILLIE said...

kata Max Depree,

“Tanggung jawab utama seorang pemimpin adalah mendefinisikan realiti. Tanggung jawab terakhirnya adalah mengucapkan terima kasih. Diantara keduanya, sang pemimpin harus menjadi pelayan dan seorang yang berhutang. Itulah rangkuman kemajuan dari seorang pemimpin berseni.”

Little Mike (LM) said...

'A great leader's courage to fulfill his vision come from passion, not position'

John Maxwell

cheguBard said...

s
a
l
a
m

z
i
a
r
a
h