SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, June 21, 2009

Analogi Hujung Minggu

Bos yang baik, pekerja pun ikhlas buat kerja.. Tegas dan amanah dalam tanggungjawab yang diberikan. Gempur rakyat dengan semangat kerja dan usaha keras. Biar rakyat rasa nikmat kepimpinan yang bijaksana.
"Mantap dan efektif. Tidak simpang-simpang. Kerja tidak cincai." Kata si kecil berbaju merah. Team kerja yang baik dan bos yang efektif mengemudikan arah pasukan dengan betul, hasilnya ialah masyarakat yang membangun berasaskan minda kompetetif dan berdaya maju.
Buat kerja betul-betul. Jangan kasi pening kepala Bos ;) Rakyat mau yang berprestij, kerja MESTI berkualiti. 'Rakyat didahulukan, pembangunan diutamakan'.

9 comments:

NONG said...

Hehehe..
Comelnya anak kecil ini. Minat bola ya, ngamla tu kerjakan pakcik2 bersihkan halaman rumah supaya ada tempat main bola.
PEACE berapa jari tu? macam 5 lima jari pula tu.

Kalau difahami dalam2, dengan kemelut budaya CINCAI yang semakin menular sekarang ni, gambar ini memang sindiran penuh simbolik tapi tajam. Kalau yang buat2 tidak faham tu tak taulah.

Little Mike (LM) said...

Analoginya mudah, santai tapi perlukan perhatian yg analitikal. Anggap la artikel ini rakan mesra yang membangun kerja orang kita. Yang kita mau ialah kebaikan juga bah...

Umar al-Longobi said...

tuan LM,

kanak2 itu bakal menggegarkan Marudu 1 hari nanti. perturunkan ilmu penulisan tn kpdnya.

nota: agayo masolnu aman.. hehe

Little Mike (LM) said...

hehe tn al longobi...
Jika kuah tidak tumpah, kasi SEMAI... Mana ada mashol tu aman.. lemak ja.. hasil kenduri 7 hari berturut2 di kampung... haha

SANGURU said...

Bila "perut didahulukan maka...." hehehe...perut saya lagi lah. apa tidak, kasut, raket semua gantung....KEDAI KOPI keraja

KaniL said...

Salam LM,

Tanak di nuar ilo oi...okiut....

Kalau la anak pertama sya masih hidup, pastinya sebaya dengannya kerana mereka sebaya.

Salam Ceria...

Little Mike (LM) said...

bro.kanil..
anak kepada kakak sulung. Saya tidak terdengar pula tentang 'kehilangan' permata keluarga. Saya bersimpati mendengarnya...

Salam ceria..

KaniL said...

oooo...anak si ili...

Siuk juga tinggu ni gambar budak2. Sya tinggu si Lem mcm barabis manangkul saja tu. Tapi yang paling steady, yang piggang sakup tu juga la. Perut tu ba...hehehe

Little Mike (LM) said...

bro kanil..
Anak kakak sulung.. si Rosnang. Ainaa.. perut ka kanil... hehe adess.. mo kana main futsal la lagi lepas ni. kasi training badan.. haha