SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, June 17, 2009

PERMATA BANGSA KOTA MARUDU

Cikgu Juani Tuyundo (Kg.Salimandut)
Cikgu Theresa Kambayuan (Kg.Talantang 1)
Cikgu Yanidah Majanon (Kg.Salimandut)
Cikgu Faridah Jabil (Kg.Tondig)
Cikgu Usvert Simbir (Kg.Damai)
Cikgu Winnie Jonib (Kg.Tingkalanon)
16 JUN 2009 merupakan hari Konvokesyen Institusi Perguruan Malaysia Zon Sabah bagi tahun 2009 yang disempurnakan oleh YBHG.Dato Mirsah B. Hj Ibrahim bertempat di Grand Ballroom Magellan Sutera, Sutera Harbour Resort Kota Kinabalu.
Kesempatan mengiringi adik saya (Juani) dan sepupu (Yanidah) dipergunakan sebaiknya oleh saya walaupun setengah mati kesejukan di dalam dewan sebab terlampau kesejukan. Kuat sangat kali itu aircon kena pasang tu..sampai menggiggil ba.(Inda biasa aircond ba.hehe).
Apa yang membanggakan saya sebagai anak jati Kota Marudu ialah apabila melihat ramai Graduan dari Kota Marudu telah berjaya menjadi pendidik. Dan yang paling mengharukan lagi bila saya melihat buku cenderahati, kesemua pendidik kita ini mencapai tahap CEMERLANG ketika di Institut Perguruan masing2.
Ada beberapa orang lagi Permata Bangsa Kota Marudu yang saya tidak sempat ambil gambar iaitu:
1. Cikgu Fancy Sami (Kg.Talantang 1)
2. Cikgu Mita
3. Cikgu Anwar Ebrahim
4. Cikgu Rahamiah Sidun (Kg.Salimandut + Kg.Bintasan)
Ini yang saya nampak dari dekat namun tak sempat tegur kerana keadaan sangat sesak. Kemungkinan ada banyak lagi Permata Bangsa Kota Marudu yang lain. Apa pun, TAHNIAH untuk mereka ini kerana menjadi antara yang bertuah menjadi guru dalam melahirkan negara bangsa yang semakin mencabar ini.
Semoga paparan ini akan mampu memotivasikan golongan pelajar kita untuk mencapai dan memiliki tahap pendidikan yang baik supaya dapat bersaing dalam memiliki kerjaya kelak.
NOTA: Kebanyakan Guru2 di atas tu adalah bekas anak murid Sanguru di SMK.Tandek dan Tompinai di SMK.Kota Marudu.

7 comments:

Anonymous said...

dari Tandek kebanyakannya ni.
SYABAS Tandek..gegarkan lagi.

DINAKAN said...

syabas dan tahniah.... mmg maju ba org kita... mcm si ampal cakap, pendek-pendek tagap pun boleh maju juga bah..

JMimie said...

Tahniah kpd para graduan! Semua sya kanal ni Nong...Ms Winnie tu classmate sya dan Umar di SMK Tandek dulu. Makin ramai warga pendidik kita. Syukur...

NONG said...

Hai anon,
sudah rezeki orang Tandek ramai jadi cikgu.:)
Teruskan kunjungan Anon.TQ

Dinakan,
Welcome to SAM.Semoga kehadiran anda akan mampu memartabatkan lagi SAM.

Mimie,
ya..mana bisa kita melupakan semua teman2 sekolah kita. Ong sinumuwang oku no sid UPSI tahun 1999, nakajadi oku no dot cikgu nga amu kukuoyon. Dalam hidup ini ada sahaja 'barang melepas' kita. tidak semua mampu kita miliki.
Bersyukur no ong edup po.

Umar al-Longobi said...

ya mimie, butul tu. dulu aku pernah berada di antara 2 persimpangan. siapa yg harus aku pilih. si anu kah... atau si ani. guru kah atau geologist kah. tapi, hatiku lebih menyintai GMC. hahaha...!

nota: dua2 bagus bah. tahniah semua. teruskan berbakti!

Little Mike (LM) said...

Selamat berbakti kepada nusa, bangsa dan agama. Tahniah!

SANGURU said...

Hmm,...bila anak2 murid sudah jadi doktor, guru, polis, tentera, jurutera, RELA, pesawah...bahkan CALON PKR (2008)..dll...baru sedar yang diri ini sudah makin berusia. Syabas...."nah kannnn...apa guru/ibubap bilang - nda pahit belajar dan berdisiplin - sendiri juga ada kerja...ada gaji..."