SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, June 1, 2009

Tandek TUMBANG ?

http://nazri-suaramualaf.blogspot.com '' Lensa Minda ''
Siapa yang wajar dipersalahkan dalam hal ini ? Apa hikmah di sebalik kejadian ini ? para pembaca tentu punya pandangan dan jawaban tersendiri...
Petang tadi, lensa minda bergegas melihat sendiri kejadian bangunan astaka pekan Tandek yang ROBOH. Bersama Tikung SAM, kami datang melihat sendiri kebenaran di sebalik ROBOHnya projek mega untuk Tandek.. dan inilah hasilnya ...
Astaka pekan Tandek yang sedang dalam pembinaan, ROBOH minggu lalu. Kenapa ia ROBOH ? Masyarakat setempat perlukan jawaban...
Fikirlah sendiri ...

15 comments:

NONG said...

NUNGA!!!..
Nokuro ino projek 'mega' Tandek dino bo tu aso po nununu notilib no. Awasi po tu amu po nopongo om noruluk no. Ong tiya nopongo om ngam2 waro tulun, mimang ko KAKAN DOT LADA KOKOU bo!

Saya tengok itu besi yang diguna itu pun kecil saja ba. kayu2 pun sama saja kecil.Manalah dapat menampung berat simen yang bertan-tan. Siapa ba kontraktor yang buat ini astaka ni. Osianan oku tobo, sudahlah rumput di padang Pekan Tandek itu panjang, astaka yang sedang dalam pembinaan pun TUMBANG MENYEMBAH BUMI TANDEK YAG GERSANG PEMBANGUNAN..Lalu tunding jari pada siapa?...banyak andaian ba kalau tengok keadaan begini tapi andaian yang paling TOP ialah kerana faktor JIMAT KOS..sejauh mana kebenarannya? hanya mereka yang tahu.

Dan nampaknya keadaan semak samun di sekitar Pekan Tandek juga masih lagi tidak berubah.Sudahlah itu pekan sunyi, semak lagi..ai..ai..
Osian tokou diti obo.
Pihak berwajib mana satu ba yang bertanggungjawab dalam pembersihan semak samun di sekitar Pekan Tandek itu??????..

TULUN KIMARAGANG said...

salalu juga sya limpas2 sini.tapi langsung indada suara2 dari pihak atasan.banyak suara2 dari balakang sya dangar..macam2 alasan malah ada yang menyalahkan keadaan cuaca..kana angin lah..kana hujan lah..

sya mau cakap.bangunan ini runtuh kerana kontraktor yang dapat projek ini TIDAK IKHLAS membuat kerja..diurang fikir di Tandek bangunan ini inda perlu jadi diurang buat cincai.

nah!! terima lah balasan dari Tuhan.inilah akibatnya kalu salalu mau kasi budu2 urang kampung.yang kamu tau mau ambil duit keuntungan.siapa ada pigi tingu tu runtuhan bulih nampak bah.cara karja diurang.

kepada YB N.5 Tandek..nah kou tingu laini urang kou.kou juga harus bertangungjawap dalam keruntuhan ini.singaja bah kou kasi budu2 urg Tandek.

sya mau cakap.seperti mana runtuhnya bangunan astaka ini maka begitu juga lah akan datang kou pun akan runtuh dan menyembah bumi Tandek.kou akan menerima balasan yang setimpal dengan kebuduhan kou sama urg2 Tandek

Ptuiiiii!!

Umar al-Longobi said...

Tak patut... memang tak patut jadi mcm begitu. Bangkit permata!!! sy di kejauhan, luahan spt ini sajalah yg sy mampu buat. yg berada dekat dgn kws bolehlah melawat kws dan berbuat sesuatu. apa yg utama sekarang, kita perlukan PENJELASAN drp pemimpin dan pihak pemaju. KENAPA??? lepas tu baru boleh dibahaskan... apapun, pandangan awal sy memang menyedihkan. kpd yg berkenaan, silalah perbetulkan kekalutan ini...

Anonymous said...

Ini mungkin yang pertama atau ke-2 atau ke-3..jika perkara ini tidak ditanggani segera, akan banyak lagi yang seterusnya akan berlaku...kita perlukan PENJELASAN drp pemimpin dan pihak pemaju...

Mr. Aki Abad 21 said...

sabagai urang bukit yang indada kalayakan bagi ulasan..cuma ada mata,talinga dan sikit ilmu firasat..maka inilah pandangan mr. aki;

1. tumbangnya bangunan ini karana doa urang tandik yg kana zalim mereka.

2. Tuhan kasi lihat tahi mereka.

3. Tuhan kasi lihat siapa sabanarnya panjahat.

4. Tanda2 kelahiran SUKARNO d kota marudu.

5. Hang jabat bakal mangamuk lagi, cmaa x ini bukan guna keris tamig sari tapi pen dan minda.

cukup dulu mr aki bagi pandangan, kalau ada pihak yg berkaitan mangamuk...silakan, galangang persilatan terbuka luas untuk perujian kebanaran...silat mr. aki silat tandik, doa mr. aki doa urang kana zalim makbul...

x ini bukan saja bulu katiak dan bulu hidung mr. aki gugur tapi sagala bulu2 gugur melihat TUMBANGNYA HAK RAKYAT ...

ILLIE said...

Saya hairan,keadaan pekan Tandek sekarang seperti "HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU" mengapa harus dibina bangunan astaka?mengapa peruntukan itu tidak disalurkan untuk memajukan dan mengindahkan pekan Tandek?...

Hanya "jerung2 besar" yang mengetahui jawapannya...

Neti said...

kerja orang BODOH ba ni astaka ni..
BUDUH!..

anonymous2 said...

Kalau sayalah ini YB ni..saya malu pada diri saya sendiri.nampak sangat kebodohan diri..
Padan muka orang2 Tandek..lain kali undilah kamu BN..kamulah fanatik pemimpin dari zaman pembangkang sampai sekarang..Terimalah padah kamu!!!

Anonymous said...

sengaja dirobohkan ba astaka ni...:)

TULUN KIMARAGANG said...

INFO TERKINI:

KONTRAKTOR: anak si MAZUIN GANAU(inda tau nama dia)
JUMLAH PERUNTUKAN: RM200,000.00

Projek ini adalah dari kerajaan negeri atas kelolaan Majlis Daerah Kota Marudu.

NONG said...

BERITA TERKINI:
Pegawai Daerah berkata bahawa Astaka Padang Pekan Tandek ini akan dibina semula oleh kontraktor yang bertanggungjawab..
Justeru,kita tunggu dan lihat. Harap dapat dibina semula dalam kedar segera..:)

TERIMA KASIH DO atas tindakan pantas.

Srixon said...

padan muka itu kontraktor terlampau mau byk untung, sambil lewa saja buat kerja sekarang bkn untung tambah rugi lagi dan kemungkinan ramai org yang minta KOPI O biasa lah!

SANGURU said...

"YANG ROBOH MEMBUAT ORANG BANGUN..." inilah hikmahnya?

BINTANG KM said...

Sokong SAM,
Usaha SAM ini wajar diberi perhatian dan wajar dicontohi oleh semua bloggers Kota Marudu supaya mendahulukan liputan kawasan sendiri.

Ada 1 blog orang Tandek, telah membuat entry berhubung dengan runtuhnya bumbung stadium sultan mizan.Kalau ada masa, korang tengoklah blog teman kita ini. Kenapa tidak membuat entry Astaka Padang Pekan Tandek runtuh? Tempat sendiri maaaa...kenapa tak bongkar permasalahan tempat sendiri.
Saya tidak dapat meninggalkan ulasan ketika itu kerana line tak clear.

tulun sonsogon said...

BINTANG KM..
setuju sama kau.aku tau siapa punya blog yg kau maksud kan.blog cikgu bah kan.aku pun heran juga bah,kenapa dia tidak post dalam blognya pasal bangunan astaka tandek yang runtuh.mustahil dia tidak tahu kan? sedangkan yang berada di japang,tompipiris kaitu? buleh tau pasal runtuhan di tandek.kalau lah aku ada blog...