SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, July 20, 2009

BICARA TANPA SUARA: Suara-suara kecil

Salam untuk semua, Pagi tadi saya sempat sembang2 dengan seorang kawan. Topik kami pada asalnya berkisar dengan cuti hujung minggu. Tapi apabila saya tersebut traffik jem yang saya alami semasa pergi ke Kota kinabalu, maka beliau pun menyatakan yang Daerah Kota Marudu juga mengalami suasana yang serupa. Bukan sini saja katanya, semua tempat di Sabah. Dan yang paling ketara ada kawasan Pitas. Apa sebab keadaan ini berlaku? Tidak ada yang cuba untuk menyelesaikankan katanya. Kalau di KK, lebih kepada ' human right' ,Contohnya kenaikkan tambang. Yang menyebabkan ramai orang yg terjejas dan macam2 lagi, tapi di KM, lebih kepada kemudahan asas. Contohnya Jalanraya, air, elektrik , harga yang mahal dan 1001 mcm lagi. kata nya. Saya sudah semakin hilang keyakinan dengan kemampuan mereka untuk menyelesaikannya. Kadang2 saya ingat saya berada disebuah tempat yang belum mengalami pembangunan..Katanya lagi. Saya cuma mengangguk saja sebab apa yang diluahkannya betul..jadi sampai bilakah baru nampak perubahannya...janganlah nanti suatu ketika kita akan menyesal....kata orang dulu, bukan senang mau senang dan bukan susah mau susah... ba...fikir-fikirlah. Salam SAM

4 comments:

TanakGouton said...

KM sekarang pun sudah mula sesak dengan bilangan kenderaan yang semakin banyak..
Kalau di depan SMK.Kota Marudu pada setiap pagi, Tengahari dan petang..
SENGSARA menanggung JEM..
patut ada usaha pihak berwajib untuk mengatasi masalah itu.

gaaman said...

Syabas!..itu menunjukkan KM kini sedang membangun. Penduduknya pun bukanlah miskin sangat sebab mampu memiliki kereta serta men"jem"kan jalanraya.

Anonymous said...

kita minta pasang trafic light, polis trafik pun kana betugas d waktu puncak.

Syen said...

dah tau tempat tu jem.. guna lah alternatif jalan.. kan ada jalan kat goshen. juga jalan di pekan lama kuar di kerongkomg bnelakan pekan kota marudu.. jauh skit ja tu..