SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, August 12, 2009

1Malaysia...

Lido, penampang, KK: Sabtu lepas saya ketemu bekas pengarah pendidikan Sabah. Cerita punya cerita, tersebut 1Malaysia...Apakah selama ini ada 10Malaysia, katanya bergurau. Balik ke Marudu, saya melalui 1Borneo. Terdetik di hati saya, "siapa dulu, 1Borneo atau 1Malaysia?". Tentulah 1Borneo bukan?...so? - saya bangga sebagai warga Borneo...saya bersyukur berada dalam Malaysia. Saya tak kisah 1Malaysia, kerana saya tak pernah merasa/menganggap ada 10Malaysia....

1 comment:

Anonymous said...

"1Malaysia: Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan."

Persoalannya: Bagaimana memastikan supaya sesuatu projek pembangunan yang bernilai RM1.00 benar-benar bernilai RM1.00 dan bukan RM0.50? Bagaimana memastikan supaya rakyat benar-benar didahulukan dan bukan perut taukei/kontraktor?

Ke mana perginya cukai saya?
Ke mana lagi? ke perut kontraktor dan penjaga/pelindung/konconya la...
1 bangunan dibina dengan kos 2 bangunanan.....
1 tahun pembangunan dipanjangkan menjadi 2 tahun.

Kalau begitu, Wawasan 2020 akan menjadi Wawasan 3030.
Hahaha..