SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, August 19, 2009

AKU INGIN "PULANG" (Lagu kegemaran DJ Lugu, Utara.FM)...

Tandek, Kota Marudu: Setelah sekian lama berkecimpung dalam dunia perjuangan (?) kecil-kecilan sebagai orang NGO, terdetik di benak dan jiwa untuk berkecimpung semula dalam dunia yang pernah tetapi telah lama diabaikan/ditinggalkan. Saya merindui dunia itu - aman, bebas, merdeka, syahdu, dan mistikal. Keinginan ini menjelma kerana merasakan sasaran sudah tercapai. Saya bukanlah insan yang bercita-cita tinggi, hati saya pun terlalu rendah dan atas banyak sebab, ghairah kepada dunia pun semakin menurun. Bila ghairah dah turun, segala pun ikut turun bukan? hehehe. Saya secara peribadi amat gembira kerana telah berjaya membuat segelintir manusia gembira, dan barangkali telah berjaya merangsang gelora kesedaran di sana-sini, dan dengan peluang yang telah ditakdirkan Tuhan kepada saya, saya telah berjaya membuka ruang dan peluang kepada orang lain. Harap ruang dan peluang itu digunakan sebaik-baiknya, seikhlas-ikhlasnya...untuk rakyat yang kita cintai. Hmm, aku ingin pulang ke gua pertapaanku...

2 comments:

Anonymous said...

eloklah pulang. bersama kami seperti dulu.Dunia ini memperdaya. Jgn mengharap pada manusia menjadi seperti yang sanguru fikirkan...

*TABLIQH*

Carl S. Adun said...

aii minggu dapan mo balik Longob/Tandek-lma suda indah balik...