SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, August 23, 2009

As I See It: Bola sepak

Tajuk entry ini mungkin santai; tapi beberapa hari yang lalu, setelah 7 tahun tidak main bolasepak saya telah dihubungi oleh seorang sahabat lama; yang juga jurulatih gym kami. Terpacul dari mulut beliau..mencadangkan agar kami menubuhkan satu team bolasepak...dan menyertai Sukan Komuniti.Rasanya di Kota Marudu pun ada anjuran yang sedemikian. Saya hanya mengiakan cadangan beliau...dan kelmarin beliau datang ke rumah menjemput saya secara "personally"...terpaksa turun padang.."tekapus-kapus" Yang menarik di sini ialah,penubuhan team ini secara tidak langsung mengeratkan "fellowship" saya dengan orang-orang kampung; kebanyakan pemain daripada Kg.Tondulu, Tambunan.Padang dan kemudahan awam di kampung berkenaan tidakla seberapa (kawasan huguan siou?)..tapi semangat dan "fellowship spirit" yang dipamerkan agak kental. Rasa-rasanya okay kah kalau SAM tubuhkan 1 satu "football team"....Ya la...mungkin untuk mengeratkan lagi "fellowship" kita... P/S Hari Jumaat lepas secara koinsiden saya terjumpa saudara Ikhwan (rakan Sanguru, juga berasal dari Tandek)...yalahh urang kitakan...tutur kata beliau lembut..Saya telah berjanji untuk menghubungi beliau..dan secara koinsiden jga beliau sekarang menetap di Kg.Tondulu...

2 comments:

SANGURU said...

uina, Nda cukup korum ni skg. Kena panggil dari kelab masing2. Dr jepun, kelantan, KL, keper kita pun tiada, harap c nong d TB...hehehe...

Carl S. Adun said...

Sanguru, saudara tu nama dia Ikhwan ka?Tekejut jg sia sebab mula2 sia inda knal..bila dia tanya saya dari Kota Marudu; baru sia teingat yg sanguru pernah cerita dlm entry dlu