SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, August 5, 2009

Gaji Adun Sabah Naik 60 Peratus!

Gaji Adun Sabah naik 60 peratus (RM2,000) daripada RM3,300 kepada RM5,300. Manakala Ketua Menteri naik 10 peratus, daripada RM14,300 kepada RM 15,730 dan timbalannya daripada RM12,650 kepada RM13,915. SAM mengucapkan tahniah kepada semua Adun Sabah khususnya Adun N. 4 Matunggong dan N. 5 Tandek, di atas kenaikan tersebut. Semoga dengan kenaikan itu, RAKYAT AKAN SEMAKIN DIDAHULUKAN.
Sumber: Berita Harian, 4 Ogos 2009.

16 comments:

Mr. Aki Abad 21 said...

inda naik gaji diurang ini pun tatap juga ada kanaikan diurang ba.... kurita bukan alang2 ninja, rumah besar, baju mahal2 dan macam2 lagi ada pada mereka .... butul kan ?

kanapa itu macam ? tanyalah mereka dari mana diurang dapat duit banyakkkkkkk....

rakyat tatap juga macam biasa juga baaaa

SONSOGON said...

sabar saja lah aki..untung sama YB laitu gaji diurang naik..arap2 lapas naik gaji YB2 ada masa mau tingu sama kita urang di bukit

SANGURU said...

lbh kurang saja bah gaji yb dgn gaji pegawai kerajaan senior. Yg bikin heran, mcm mr aki ckp, bgaimana mereka blh bermewah2? Adakah itu yg berebut2 org mo jadi YB? Aduhaiiii...

ison said...

Bagus pula ni jadi YB ada kenaikan sampai 60%. Hehe... Suda naik bah pandai2lah bah kasi up juga tu kawasan yg diwakili tu ah.. ;)

Minn said...

sangat sesuai la tu, supaya nda kedekut blanja rakyat di kadai kupi.

Umar al-Longobi said...

Belum campur elaun, claim dan bisnes yg diproksikan lagi tu. Hehe... Bagus bah jadi YB, 1 kali menang pun oklah. Sekurang2nya dapat pencen. Tapi, adakah itu tujuan jadi YB??? "YB" itu bukan tempat cari makan. ia tempat berjuang utk membela rakyat terbanyak!

DINAKAN said...

kalau la saya jadi yb..! rasanya saya dapat juga rasa kenaikan 60% tu. tapi, apakan daya saya asyik p laut saja memukat udang...

masalahnya, kalau yb beli udang saya harga rm13 sekilo, aik..yuuuhhh dorg tawar lagi sampai rm3 sekilo..logik kah itu?

DINAKAN said...

tahniah kpd semua yb2 kita, apapun.. ingatlah, duit gaji tu hasil titik peluh rakyat.

kalau ada masa nnt, utk yb2 datang2 lah p rahaya belanja kami minum2 pun buli lah.. yang penting 'tongkat ali' tanpa susu. dapat juga kami bantu yb.

Umar al-Longobi said...

YB yg mcm tu bagus tu. menunjukkan dia pernah hidup susah. dari kecil kena ajar minta diskaun kalau membeli di mana2, hehe...

Mr. Aki Abad 21 said...

kalau campur2 semua pandapatan galap dan tarang, bulanan dan tahunan... jawapan dia ratus JUTA ini yg talampau pintar punya YB... yg sandarhana kapala 1 juga ( juta )... yang paling budu indada.....semua pandai makan jalan punya...batatak kapala ayam lah kalau barani ini YB2 bersumpa MATI esok kalau indada mainan punya.....

ini bukan rakyat d kasi dulu... parut diurang yg d kasi dulu2 bikin GARAM btl2 .... tunggulah kamu ...mr.aki jadi calun lawan kamu...!!!

SANGURU said...

Niat kerajaan tambah gaji kpd yb2 tu amat baik sebenarnya. 1. Agar kurang beban bantu peminta sedekah, 2. Kurangkan keterlibatan dalam rasuah/penyalahgunaan kuasa (jika ada). 3. Beri keselesaan kpd YB.

Baik bukan? Yaaa...namun ia hanya akan tercapai dikalangan YB yang baikkkkk punyaaa YBBBBB...kalau YB itu kedekut? Tambah sejuta pun x tau juga memberi orang susah. Kalau YB tu memang kaki rasuah (misalnya), diberi gaji sejuta pun mau juga rasuah.

So, kuncinya ialah BAIK HATI, PEMURAH, INTEGRITI...IKHLAS DLL.
Ingat balik kata-kata Pak Lah ni: "kita akan berintegriti jika kita anggap kerja kita sebagai satu ibadah...". Simple. Dalam juga maksudnya tuuu...

Gaaman said...

rezeki dorang(ADUN dan yg berkenaan) la tu!!..apapun ingatan utk "mereka" ni,.. NIKMAT yg diterima itu SEHARUSNYA dikongsi bersama melalui perkhidmatan yg TERBAIK(bkn ala kadar saja). Dan luangkan la sebanyak mungkin masa bersama rakyat utk merasai nadi rakyat(kata PM)...

Anang said...

Adeeesssss....syok pula jadi YB ni, ada 60% kenaikan.Tapi inda apala...mana tau giliran aku jadi YB...kan...dapat juga tempiasnya...tapi inda jadi YB pun inda apa juga ba...Yang Berkerja pun boleh lah...kita tatap berusaha utk dapatkan sesuap nasi....

"kenaikan menandakan ekonomi kita mulai pulih, dan harap2 ia akan digunakan untuk menaikkan pembangunan di KM bukan menaikkan CUKAI...hehehehe orang kampung tidak pernah dapat kenaikan gaji...sbb kita tidak ada gaji utk di naikkan.....harap2 YB2 kita selalu naik tengok rakyat yg tiada kenaikan.....hehehehe."

PEMIMPIN YANG TELUS LAHIR DARIPADA PRINSIP YANG KUKUH

SANGURU said...

nang (anang), bak kata pepatah org kita: dari kenaikan, sampai keturunan, tiada kedudukan.

hehehe.
NGAM!

Little Mike (LM) said...

hmmm... semakin naik... biar semangat untuk rakyat juga naik sama ya!

ming2elly said...

bagus lagi itu kenaikan tu, kasi buat rumah pprt atau kasi bantuan sama orang kampung...

buat apa la slogan " RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN " tu ???