SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Friday, August 28, 2009

MAU IKUT SUNNAHNYA...

Tulisan Dr. Nelson dan Jmimie mendorong saya menulis. Kata para hukama, hidup ini kembara panjang, duniawi tempat persinggahan, dan kata Jmimie, kita berhutang. Kata anonymous, mati tak tau bila. Ya, saya banyak berhutang kepada sanak saudara dan rakan2 sejak dahulu, maka itu, sebelum mati, saya mesti membayarnya dalam bentuk yang lain...maka itulah pendorong utama saya "jadi begini" di jalan ini. Dan saya cuba mengikuti sunnah Nabi. Para nabi secara tabii nya ingin benar melihat kesejahteraan umat mereka...(more detail, ref. To surah at-Taubah)

1 comment:

Umar al-Longobi said...

di antara sunah Musa a.s dan angkara Firaun, wujud pertembungan yg amat besar. pilihlah sunah Musa a.s. 1 sunah melepaskan rakyatnya drp cengkaman rejim Firaun. drp bertuhan kpd sesama manusia kpd perhambaan bulat kpd pencipta.