SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Friday, August 14, 2009

SAM DISISI KERAJAAN PERTAHAN RAKYAT...

SAM diwujudkan oleh rakan2 bloggers Kota Marudu yang berpendapat, perlu ada wadah utk membantu rakyat dan kerajaan di daerah mundur ini. Kini rakyat ada media paling hampir untuk menyuarakan masalah dan harapan, manakala pemimpin mudah mengakses informasi tersebut. Dalam usia setahun jagung, SAM telah berjaya membangunkan yang tidur, menceriakan yang duka, memberikan harapan dan melangkah ke hadapan ...

7 comments:

Anonymous said...

Saya berpendapat kewujudan SAM/KUSNET mampu memberi pengaruh kepada proses pembangunan di daerah ini.

Saya fikir SAM mampu menjadi PEMANTAU kepada pembangunan di daerah ini.

Persoalan yang terlintas difikiran kita ialah kenapa sehingga sekarang daerah ini masih mundur walaupun di bawah kerajaan yang berkemampuan.

Di mana silapnya?

Mari kita tuntut hak kita

SANGURU said...

KM ni dalam dilema. Saiz besar mengalahkan perlis. Tambah haru, Dulu 2 Adun kini jadi 1! Kepimpinan juga mungkin faktor, perlu yg sungguh2 majukan rakyatnya, sayang rakyat, tapi yang dipimpin juga sangat perlu proaktif. Jgn serah bulat2 untung nasib pd pemimpin. Yang penting sekarang orang2 KM harus jadi celik, ada wawasan, guna sebaik2 peluang diberi kerajaan, berani minta hak yg jadi hak, modal insan kena jadi prioriti. Pada masa yg sama, sosioeko kena tingkatkan...

OPINDAS said...

Tahniah Sam /Sanguru. Saya berdoa kepada Yang Mahakuasa... semoga kerajaan yang baik ini ... berfikir untuk kembalikan kedudukan Adun yang dulu. Ada Adun N5 dan Ada Adun N6. Cara ini dapat memuaskan hati rakyat ba... tq

SANGURU said...

setuju opindas. Apalah guna BESAR klu KECIL faedahnya. Kawasan BESAR tak untungkan org KM/Sabah. Yg menguntungkan ialah klu dpt BANYAK agar BESAR peruntukan per saiz. Harap sabahan bersatu hati ttg perkara ini. Lupakan dulu siapa dapat SEAT. Belajarlah dr kesilapan sendiri....

Anonymous said...

Pertama tama sekali SAM/Utara FM ini benar2kah serius untuk anak Bangsa negara Malaysia d Merudu? Jika SAM/Utara FM serius untuk membela Rakyat d negara ini haruslah SAM/Utara FM menyuarakan akan keresahan Rakyat negeri dan negara ini berkenaan dengan pengeluaran Maykad Malaysia dan Surat beranak kepada PTI @ Pendatang Asing ini.Kita berharap Pihak berkuasa Kerajaan Sabah dan Malaysia Telus dan Ikhlas untuk membela Rakyat negeri/negara Malaysia kahasnya orang negeri Sabah dan Rakyat Merudu...Jangan hanya pandai membuat Janji itu ini dan sebagainya. Masaalah pemberian maykad Malaysia dan Surat beranak ini bukanlah masalah kecil yg harus kita hadapi 1 hari nanti.Lihat dan banyak sudah Contoh d atas Penganugerahan Maykad dan Surat beranak kepad PTI @ Warga Philipine,
Indonesia,Pakistan dari tahun 1980an dulu.Apa yang kita boleh lihat dengan mata dan kepala kita sendiri? D Harap SAM/Utara FM benar2 sedar akan perkara ini dan bukan hanya dapat d gula2i atau d peralatkan oleh pihak tertentu d dalam Kerajaan sahaja.Selaku Umat negeri ini saya amat2 kesal akan pengeluaraan Maykad Malaysia sebanyak 2.5 juta orang pada tahun 1980an dahulunya.Apakah anda tidak menyedarinya biar berlaku d dapan mata? Fikirkanlah sebaik baiknya untuk anak cucu dan cicit kita d kemudian hari.Jangan sampai Menang Sorak Kampong Tergadai dan Kera d Hutan ta perlu d belikan susu....INSAF dan MUHASABAH dirilah Wahai adik2 ku Pejuang bangsa,Agama negeri dan negar Malaysia tercinta.Memperjuangkan HAK negeri dan negara ini tidak hany terhad untuk Kota Marudu sahaja. Buka dan Panjangkanlah pemikiran adik2 ku demi Rakyat dan Negeri/negara tercinta ini.....Semoga Allah memberkati apa yg adik2 ku pejuangkan ini.Amin

Anonymous said...

Salam SAM..makin lama makin syok dan panas pula di km ni..mcm2 masalah diutarakan..bagus..sb tulah SAM ni jd org tengah..bongkar semua masalah yg ada d km..biar semua tau..masalah cukai,mykad,pti,letrik,air dan mcm2 lg patut dibwa ke pihak yg berwajib..semua utk kemudahan rakyat kan.tdk guna ada 2 atau lebih adun klu tiada usaha utk membangunkan km..pasal cukai tu,mmg patut tp kenalah bertempat kan..jgn samakan di semenanjung,dorang adakan cukai sb kemudahan ada disediakan.pihak berwajib dan masyarakat pun kena perihatin.ada masalah bw bincang dlm meeting.semua kan ada ahli jawatankuasa.mainkanlah peranan tu.baru la masalah dpt diselesaikan dgn lebih baik dan teratur.thank you...

maslie_14747 said...

Salam SAM...kasi bongkar semua masalah di KM tu..biar semua tahu.biar orang kampung pun tau jg apa masalah yg berlaku.bawa yang berkenaan berbincang dan meeting supaya masalah dpt diselesaikan.. Thank You....