SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, August 26, 2009

Trip PITAS & PAITAN

Jalak PITAS...
Berat Jalak ini hanya 1.3 kg sahaja... Sudah lama kiranya saya tidak postkan hasil CASTING di sini. pada 23/08/2009 ahad, saya dan seorang rakan telah jalan-jalan ke PITAS & PAITAN untuk menduga lubuk-lubuk yang ada di sana... Malangnya, lubuk di PAITAN agak semak dan susah untuk access di beberapa tempat yang berpotensi. Tangkapan kami hanya pada kawasan PITAS. di mana, di kawasan spot saya ini, saya berjaya menaikkan seekor jalak beratnya 1.3 kg. Rakan saya turut berjaya mendapatkan seekor jalak saiz sederhana. Mungkin di masa akan datang kami akan ke bahagian SUGUD atau sebelah kawasan SUNGAI-SUNGAI yang diberitakan oleh rakan-rakan lain... " .... banyak jalak besar2 !!! ...." dan mungkin itu juga akan memberikan saya 1 artikel lagi untuk dikongsikan bersama di BLOG SAM dan MAJALAH " SIRIP " spot-spot yang ada di KOTA MARUDU, sudah musnah semuanya. Kerana, ikan yang ditangkap, tidak kira kecil atau besar, semuanya dibawa balik... kadang2 yang kecil dibiarkan mati saja tanpa dibawa balik... " PRACTICE CATCH & RELEASE WHENEVER POSSIBLE "

6 comments:

SANGURU said...

mari kita sokong kempen sdr ming ni wpn kita nda larat ikut beliau sana-sini. ok ming...teruskan.

Doc ACS said...

yea... jalak kembali lagi. teruskan usaha C&R Ming. hehe...

ming2elly said...

LULUSSSS... BILANG TUAN SAM !

ILLIE said...

ming..ingat yg sia cakap ah..sia mau 1 pasang ikan jalak..mau kasi biak di sungai tingkalanon..hhehehe

ming2elly said...

tuan illie...

sya ok ja... jangan ko lupa ambil atau ko guring trussss suda la k...

SANGURU said...

lie, dulu d sungai kita, d sawah kita, d parit kita, "momiagung tongo badus",mcm paha besar dia, sekali kana tengkorak, abissssss....klu skg jumpa mcm "nangkakis" pun dah kira nasib btl.
CINTAI FLORA D FAUNA KITA.