SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Friday, September 11, 2009

AKU BERSYUKUR...

Pada hari2 terakhir kegagalanku "memerdekakan" Tandek (2008), aku bermimpi ganjil tapi sangat indah. Ternyata mimpi bukan sebarangan mimpi! Usah ditanya apa maksud "kemerdekaan" itu dan gerangan apakah mimpi tersebut. Kini telah kulihat gelora di sana-sini, semangat bangsaku pun kian berkobar, mereka yang dulunya angkuh semakin pandai menunduk. Yang dulunya bertapa kini keluar dari gua2 pertapaan mereka meskipun di jalan masing2, tidak mengapa (yang penting - kita sekarang mau PEDULI tentang hak, harga diri, kebobrokan, kesusahan dan masa depan). Akulah sebenarnya yang paling terasa nikmat seronoknya maka akulah jua yang patut banyak bersyukur... Now, i'm not walk alone?...

7 comments:

Anonymous said...

saya setuju dgn sanguru..contohnya saya sendiri berkobar utk memerdekakan tandek....

Umar al-Longobi said...

syukur... usaha itu tidak sia2. semakin menampakkan hasil yg baik. tahniah atas rintisan yg memberangsangkan! :-)

anak sungai said...

Maksud Tn.kegagalan menjadi YB 2008 itu dianggap kegagalan memerdekakan Tandek? ....perlu dibetulkan..yang harus dimerdekakan ialah pembangunan, kemajuan, kesedaran bangsa kita.

Anonymous said...

saya rasa bangsa kita dah cukup sedar....perlu utk memerdekakan tandek?..tapi cara/bagaimana/bila/siapa..ini yg kita sama harapkan dan beri kerjasama......

SANGURU said...

bukan kegagalan saya menjadi yb. Sesekali bukan itu maksud saya. Memerdekakan tandek maksud saya: mengembalikan hak2 orang tandek, memerdekakan minda, menonjolkan pemimpin2 yang baik, kalau ini semua sudah tercapai...hajat sdr utk pembangunan akan tercapai.
Pembangunan pula bkn sekadar infrastruktur (apa lagi pembangunan yg sekadar cari untung, kerja cincai, sub kon sana sini, dll) tetapi juga modal insan, kemampuan mandiri, pembangunan insitu yg praktikal, pembangunan manusia dll. Ini sebenarnya yang kurang di Tandek bahkan di sabah, termasuk juga d semananjung...
Sekali lagi, usahlah berprasangka buruk ttg perjuangan saya. Bkn mo kacau peluang orang jadi YB. Jadilah YB, kami lebih suka memikirkan rakyat dan membantu mengikut kapasiti saya/kami...

MindaGuru said...

Yaaa..kita satukan mimpi kita untuk masa depan bangsa kita dan kita satukan tekad serta tindakan untuk menjadikan mimpi itu satu realiti..thnks tuan..

ison said...

Teruskan perjuangan tuan...