SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, September 13, 2009

ALANGKAH INDAHNYA MELIHAT MEREKA...

B3 TMN T&G III, 13 Sept: Petang tadi, saya dijemput bersama saudara2ku di Kg. Mosolog berbuka puasa di rumah pengerusi AJKKK . Oleh sebab program ini diatur lebih awal maka saya terpaksa menolak jemputan YB Anita ke majlis yang sama di Kg. Taritipan (Kg. Isteri saya), dan terpaksa tidak hadir di majlis yang serupa di jabatan saya (SMK Tandek) walhal sepatutnya saya di sana selaku penaung Kelab Staf Islam. "1st come 1st serve"... Saya dimaklumkan bahawa ada seorang hamba Allah yang sponsor majlis tersebut untuk mendapat rahmatNya. Sayang sekali hamba Allah itu pula sengaja (?) tidak menghadirkan diri... Saya cukup teruja dan terharu melihat keseronokan ibu2, bapa2 dan anak2 berbuka, dan saya amat cemburu dengan hamba Allah itu yang secara sembunyi2 berbuat amal jariah. Diberitakan juga bahawa beliau turut menaja majlis seperti ini di beberapa kampung terpilih. Dalam hatiku terdetik: mengapa tidak aku menjejaki langkah perjuangan begini? Mengapa masih jua membazirkan masa dan tenaga di jalan duniawi?...

4 comments:

DINAKAN said...

kadang2 itu sanguru ada juga jenis yg melangkah d atas bayang, bertapak d sudut cahaya..

hhehehe...

SANGURU said...

adesss...aralom ini komooyoon dino boros nu oi tuan Dinakan. Hehe

Umar al-Longobi said...

tangan kanan memberi, tangan kiri tak nampak. itu lebih baik drp sebelum tangan kanan memberi, tangan kiri dah nampak. haha...

SANGURU said...

eya...hehehe. Yg penting kita enjoy...