SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, September 6, 2009

BAGAI BESI WAJA

Salam perjuangan... Sekarang sudah agak lewat, tapi mata belum mau terlelap lagi. Saya baru menonton filem Iron Man melalui Astro di saluran HBO. Filem yang penuh dengan aksi lasak. Saya terfikir untuk memuatkan artikel ringkas, tapi saya bukan mahu bercerita mengenai jalan cerita dalam filem tersebut. Saya hanya terfikir bahawa dalam kita memperjuangkan sesuatu perkara, kita mesti punya semangat seperti besi waja yang dipakai oleh Iron Man tersebut. Ditembak tidak lut, dibakar tidak hangus, dibuang tidak pecah. Selamat berjuang sahabat2ku. :)

4 comments:

otakguru said...

..apabila perjuangan itu kita tau adalah KehendakNya, semangat yang dr. sebut rasanya iman..Semanagt itu diperlukan tuan..

Umar al-Longobi said...

Siapakah di antara berikut yang paling kuat?

A. Iron Man
B. Keluang Man
C. Cicak Man
D. Spiderman
E. Ultraman
F. Iceman

Ya...! betul, tepuk tangan utk diri anda sendiri. hehe.

Salam perjuangan!

SANGURU said...

hmm, ada ketikanya aku ingin pulang ke gua pertapaan, bkn kerana telah lembik atau apa2. Cuma kdg2, bila terlalu lama habiskan masa dgn duniawi, terdetik jua kerugian kerana berlaku pengabaian di sudut2 lain. Dunia semakin bobrok, manusia semakin goblok. Tidak berbaloi sebenarnya terlalu memikirkannya, berkorban atasnya sedangkan ada perkara lain lebih utama dan jalan lain lebih syahdu. Lebih menyedihkan apabila mendapati rupanya...

SANGURU said...

org yang dah lama berlari dan dah jauh lariannya wajar baginya kepenatan, wajar jua bgnya beristirehat...apakan daya larian masih perlu diteruskan agar jadi pemenang. Piala kemenangan bkn utk dirinya...UNTUK KEPUASAN RAKYAT..
Secara peribadi, ini sahaja yg memotivasikanku. Segala telah aku korbankan: otakku, khudratku, masaku, uangku, keselamatanku, masa depanku, keluargaku, dll. Aduhai, Klu bkn kerana kasihkan rakyat dan sayangkan larian2 di sana sini yg telah dimulakan....BUKANKAH LEBIH WAJAR AKU MEMIKIRKAN HAL2 YG LEBIH WAJAR.