SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, September 27, 2009

Jika Aku Seorang Jutawan

Siapa yang tidak mahu menjadi jutawan, hahaha! Kalaulah saya diberikan pilihan, saya pasti akan memilih untuk menjadi jutawan yang "duduk diam dapat duit". Tinggal dalam sebuah rumah jutaan ringgit, lengkap dengan orang gajinya. Memakai kereta mewah bersama pemandunya. Mempunyai perniagaan besar yang diuruskan oleh pekerja-pekerja yang mahir lagi dipercayai. Kerja saya cuma tidur makan sahaja. Tidak perlu kerja. Tidak perlu tertekan. Tidak perlu berhutang. Tidak perlu berjauhan dengan keluarga. Tidak perlu berlapar. Tidak perlu berpanas dan berhujan. Wah... seronoknya! Tapi, adakah `dunia` yang seperti itu??? Tiada... jadi, teruskan bekerja! Jika anda ditakdirkan menjadi jutawan... jadilah seorang jutawan yang zuhud.

7 comments:

SANGURU said...

barangkali saya tidak dilahirkan menjadi jutawan, dan x punya keinginan ke arah itu dan sukar menjadi itu kerana: "wang tidak boleh lama dalam dompetku"...sedangkan aku amat memerlukan sahabat jutawan yg boleh membantuku membantu yg perlu dibantu atau menjayakan apa yg wajar dijayakan.
Barangkali kalau aku jutawan, aku tidak jadi begini, maka lebih baiklah begini. alhamdulilah...

maikong said...

kwn2 boleh cuba main forex bah..

Anonymous said...

judi itu haram itu judi itu haram. kuangkuangkuang...

Parai Vagas said...

hi maikong, ko trade forex ka? ba join kami di sini www.sabahforex.com

Umar al-Longobi said...

Dunia ini sebenarnya tempat utk bekerja, bekerja dan terus bekerja. Bukan tempat utk bermalas2an. Di akhirat sana, kerja tidak diperlukan lagi. Di sana tempat menerima balasan. Teruskan bekerja!

Nota: Apapun perniagaan, jauhilah unsur2 syubhat & riba. Hehe...

Anonymous said...

Siapa bilang Forex haram? Sebenarnya perasaan menjadi Jutawan ini Cuma manusia yg d lahirkan terancat akal atau gila sahaja yg tidak perlukkan wang yg banyak....Bagi kita manusia yg cukup sifat pastinya mau menjadi Jutawan...Umar sikarang 6/52 tu sudah mencecah 9 juta dan 6/49 tu sudah 4 juta tau...Kalau mo menjadi Jutawan belilah sekali sekala saja bah....!!!Sesudah menjadi Jutawan barulah ko membuka Sekolah Pondok dan Rumah anak2 Yatim d KM tu.....

akibaragon said...

sia punya kawan bilang boleh kasi islam itu duit judi lapas itu kasi naik aji....halal sudah.Butul kaitu arrr?