SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, September 6, 2009

KURA-KURA PUN DITABIK?

Dulu2 orang (anggota bawahan) suka/terpaksa (?) tabik saya. Saya pula tabik pegawai atasan saya. Bila dah tak pakai uniform, tabiat itu melekat. Asal jumpa kawan, tangan naik menabik, termasuklah yang tiada apa2 pangkat... Petang tadi ada yang luar biasa. Balik dari KK, saya dan isteri singah beli pasu di jalan Inanam. Pemilik kedai itu ada pelihara banyak kura2. Semasa melewati kumpulan kura2 itu...salah satunya keluar kepala, unik dan menarik perhatianku,dan secara spontan tangan kanan saya menabik. Isteriku pun naik hairan. Hingga kini saya hairan, kenapa jadi begini? Apakah memang tabiat atau....

7 comments:

Anonymous said...

tabiat atau mulau....
hehehe.

Anonymous said...

yes..gila..

Little Mike (LM) said...

sya dalam keadaan tertentu jika begitu tertarik dgn senario... umpamanya, jika berada di taman binatang, zoo umpamanya... anda pasti memiliki satu perasaan yg 'berkomunikasi' bila mana burung enggang melihat tepat ke mata anda atau seekor rusa memerhatikan anda, tangan anda pasti 'melambai' tanpa rasa terpaksa.

kalau di buat anjakan minda... sama-sama kita berfikir.

SANGURU said...

hehe. Mungkin sudah gila tapi memang belum gila. Sy pun sampai saat ini masih hairan. Secara logik, dan klu sy tanya akal saya, x mungkinlah saya tabik kura2.
Namun di bulan mulia ini, dan sebelum2nya pun, ramai orang akan alami keluarbiasaan. Kura2 itu memang tiba2 membuat saya "gila", jadi memang benar apa komen anonymous- tika itu saya "gila" beberapa saat. Hanya ketika itu, selepas itu hingga kini, tidak...tk

SANGURU said...

ada bberapa kategori gila/"gila". Ada satu "gila" yang sy impikan seperti pendapat zunun al masiri. Kata beliau ....bla bla itu mulanya zun nun (gila/dikata gila)...di akhirnya kun fa ya kun...

mohd.denny said...

biasa laba itu tuan apa juga ka salahnya menabik sama yang meningu sama kita, siiputt rasa la kan patut juga ba kita tabik benda-benda macam tu sebeb ada juga ba mata kura-kura 2...hahahahaha...

SANGURU said...

hmm, sampai saat ini aku masih memikirkan hikmahnya. Tentu bukan sia2 aku dijadikan "gila" seketika...