SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, September 27, 2009

Raya Bersama

http://nazri-suaramualaf.blogspot.com/ ' LENSA MINDA '
YB. ANITA BARANTING ADUN N. 5 TANDEK, KOTA MARUDU, SABAH. (BERSAMA WARGA SAM & UTARA FM)

20 comments:

SANGURU said...

syabas dan terima kasih dinakan. Semoga tuan terus maju jaya.

SANGURU said...

saya risau kalau2 YB x dapat tunaikan janji RM10 ribu semasa ucapan beliau. Ini boleh menjejaskan reputasi beliau. Namun saya ada keyakinan beliau mampu melakukannya. InsyaAllah.
(Selepas berucap d marasinsim, saya bergegas ke taritipan merasmi hari keluarga di sana dan saya tulis nota kecil dan MC mengumumkan bantuan modal persatuan sebanyak RM5xx, saya berani janji kerana duit itu sudah ada dalam sampul).
Persamaannya: YB membantu SAM dan saya membantu pstn keluarga d sana kerana nampak kesungguhan membawa perubahan. Saya mahu pstn keluarga orang2 bajau itu jadi role model kpd orang lain, dan saya harap YB anita juga mahu melihat SAM menjadi role model...
Perbezaannya: YB adalah YB, saya adalah saya.
Yang perlu dipegang bersama : Janji mesti dikota. Sekali kita berbohong, orang akan hilang percaya. Saya x berani berjanji sebelum duit betul2 dalam tangan dan benar2 bersedia melepaskannya dari tangan.
Sekadar peringatan kepada sesama manusia...

Little Mike (LM) said...

Tahniah atas permuafakatan sehingga sekali lagi dapat berkumpul dalam satu program hari raya.

Saya ada mendengar maklumat mengenai bantaun RM tersebut kepada SAM. Reaksi pertama saya ialah bersyukur dan berterima kasih. Jumlah RM tersebut mmg agak banyak. Sya tidak mahu menyentuh mengenai RM tersebut tetapi apa yang ingin saya kongsikan perasaan saya ialah, kesediaan/ kesudian YB berkata sesuatu yang baik berkaitan sumbangan SAM. Setelah sekian lama SAM menulis lembut atau sedikit keras, dan perjuangan SAM yg tidak disenangi banyak pihak, YB mempunyai karekter sederhana untuk mendengar apatah lagi berkelapangan untuk bermuafakat minda melalui program mesra rakyat. Ini saya telaah dengan penuh syukur dan rasa penghargaan tidak terhingga dari jauh di perantauan.

Soal RM ini, sama ada tertunai atau tidak, perkara asas dalam janji ialah dikotakan. Jadi biar la saya meletakkan kepercayaan penuh kepada YB tanpa mendahulukan apa-apa bentuk kerisauan. Yang penting jauh di sudut hati saya ialah akhirnya kemampuan seluruh lapisan MISOMPURU adalah sangat menyentuh perasaan dan pasti berkat kepada semua kita.

Saya anggap ini permulaan baik. RM adalah satu rangsangan, persefahaman itu satu keberkatan. Syabas semua...

ARYA KK said...

Saya YAKIN & PERCAYA YB.Puan Anita akan mengotakan janjinya.
TAHNIAH SAM atas usaha murni yang akhirnya di pandang serius oleh pemimpin yang prihatin seperti YB Pn.Anita.
TAHNIAH juga kepada YB atas keprihatinan terhadap persatuan bloggers yang begitu aktif dan komited.inilah yang wajar dijadikan contoh oleh semu pemimpin dan rakyat.

MindaGuru said...

Syabas kepada Dinakan dan SAM Majlis Aidilfitri yang berjaya ..

Terima kasih banyak2 pada YB kerana sokongannya..

Anonymous said...

bahkah yuk. baik ada makana si Yb kamurang tu. Hikhikhik...sia dingar org sms2 itu yb tida dapat sukungan org2 kuat pbs. Betul kaitu ada puak2 dalaman sana pbs yg ibarat enau melepas pucuk masing2?
Harap sajalah kamurang2 didlm SAM ini inda kena tunggang serupa karabau kampung. Hikhikhik...
PBS = perjuangan peribadi maximus, anita dll belum selesai2 kah? Hikhikhik...
***anak KM diperantauan***

Anonymous said...

Anon; bukan diurang yng tunggang SAM, tapi SAM yg tunggang diurang...inda pacaya, tingok2 sajalah nanti...

Mr. Aki Abad 21 said...

SAM/UTARA FM dan sekutunta tungang siapa saja inda kira...yg panting untuk RAKYAT, bukan karana purijik... yg panungang mereka yg ada udang d sabalik batu..apa lagi mari kita semua tungang dan kasi tabalik mana2 yg pembuyuk.

Little Mike (LM) said...

anon,
siapa yang kena tunggang, siapa yang ditunggang, biar la si luncai dengan labunya... sya percaya SAM ada integritinya dan prinsipnya sendiri yang tidak terbelikan oleh wang ringgit.

soal tidak mendapat sokongan dalam PBS sendiri, itu mainan politik mereka. Yang penting di sini SIAPA YANG BEKERJA UNTUK RAKYAT orang boleh nampak.. yang sokong melalui peti undi bukan siapa orang kuat dalam PBS.. tapi rakyat la yang akan memperlihatkan kuasanya... tidak percaya? cuba la terus permain-mainkan rakyat..

Ada 2perkara: 1.YB Anita tidak akan diundurkan oleh RAKYAT kalau buat kerja betul kecuali diundurkan oleh tangan yang bernafsukan hasad dengki dalam parti sendiri.

2. YB Anita akan diundurkan oleh rakyat jikalau tidak mesra rakyat dan tidak buat kerja walaupun disokong kuat oleh PARTI.

demikian juga sesiapa sahaja yang bergelar YB/MP. DEKATILAH RAKYAT MAKA RAKYAT AKAN MENGEMBALIKAN ANDA KUASA MEMIMPIN.

SANGURU said...

tq anon atas peringatan.
InsyaAllah, selagi saya dan para sahabat dalam SAM memegang prinsip penubuhan SAM, kerisauan sdr/i TIDAK AKAN menjadi realiti.
"MUSUH TIDAK DICARI, REZEKI TIDAK DITOLAK".

SANGURU said...

percaya atau tidak, sayalah barangkali yang pertama mengusulkan kepada ini YB agar pelihara rakyat, sayangi rakyat dan berdidikasi. Tak caya tanya YB.
Itulah yang melucukan saya dengan orang2 kuat PBS.

ming2elly said...

diharapkan sumbangan Yb ini dapat memberikan rangsangan lagi kepada SAM agar terus ke hadapan!

SANGURU said...

sy fikir...kerendahan hati, keikhlasan dan kesungguhan (3K) yg membuat yb anita terpukau, terpikat dan terpesona (3T).
Hehehe...
Bagi pihak SAM, sy mengucapkan tk. Terus terang cakap, kami x punya masa utk menilik hati, masih amat banyak perkara perlu dibuat utk kebaikan bersama.
Balasan saya kpd Yb anita cuma satu: terimalah azimat perjuangan SAM iaitu "3K" itu.

Umar al-Longobi said...

Syabas semua!

Nota: YB Anita semakin popular... hehe

Aldusuni said...

Dr. Max sepatutnya lebih dari Anita ...

Anonymous said...

Dr. Max, ada bagi juga ka peruntukan? itulah kedekut tu.
hehehe...

sokongla yb anita.

Tompinai said...

Terima Kasih atas keperihatinan Yb Anita, Yb Dtk Max pun ada juga bagi sumbangan, dengan memberi sokongan secara maya. So tak perlulah pertikai akan keterlibatan Dtk Max...

Anonymous said...

buli harapka dtk max tu? mcm tiada apa2 saja org nampak. dia buat karaja ka atau tidur saja tu.

saya lgi suka kalau ada yb yg turun padang barula namanya yb.

tiada apa yg perlu d tapuk2 kalau yb jarang dtg bila d panggil. mau d hukum rakyat kali tu nanti akan dtg.

tunggu la nanti kita tengok.

SANGURU said...

sokong ok, x sokong pun ok. Sy tak pernah dalam kamus NGO saya mengeluh klu org x sokong. Biasalah NGO. Prinsip NGO sejati, klu niat mo buat dan larat nak buat, buat. Klu x ada dana, keluarkan dari poket sendiri. Klu x dlm dompet, guna kad kredit. Hehehe...
Tp syukurlah, lambat laun ada juga insan yg hulur derma so dpt la cover sikit2...
BAK KATA PAK LAH: KLU MO KAYA BERNIAGA, BKN DLM POLITIK/KEPIMPINAN. Demikian jua NGO, jgn berangan nak untung, rugi sentiasa ada tapi GERENTI ENJOY HATI...pahala? Itu sy x kisah sangat, setakat pahala2, belum tentu saya masuk syurga....
Kpd rakan2 dlm SAM dan semua ahli gabungan NGO, minta ampun minta maaf, bos kamurang ni x mampu menjana kekayaan utk tuan/puan. Yg sy boleh janjikan hanyalah kerja keras, komitmen, didikasi, kejujuran, keikhlasan, ketelusan, amanah dan setiakawan. Klu tiba masanya sy ditendang (kr sy x blh kasi kekayaan duniawi), silakan saja. Berpangkat atau tidak, saya adalah saya...

PEMINAT SAM said...

betul sanguru... kepada anon yg kurang faham ttg SAM, silakan jumpa SAM terangkan maksud tersendiri.