SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, September 28, 2009

SALAM KENALAN BUAT SEMUA

Assalamualaikum, Salam Sejahtera, Salam 1 Malaysia, dan Salam Kenalan buat semua....
Terima kasih saya ucapkan kepada tuan sanguru dan rakan-rakan SAM kerana memberikan saya ruang dalam Suara Anak Marudu (SAM) untuk berbakti pada agama,bangsa dan negara. SAM terdiri daripada berbagai latar belakang akademik, pekerjaan, lapangan, fahaman politik, agama dan kepercayaan. Namun semuanya 1Malaysia yang cintakan Malaysia dan manusia. Bak kata pepatah pisang sesikat gula sebelanga tanda muafakat bersama-sama dan ibarat telur sesangkak, pecah sebiji pecah semua.
Salam kenalan

20 comments:

NONG said...

WELCOME COACH RIDWAN..
KITA BERSATU DALAM WADAH SAM.

SANGURU said...

sdr ridhwan kita ni, bermula dari "0"...merangkan jd "01"...berjalan jd "10"...berlari jd "100"...maka beliau pun LULUSSSS...
TAHNIAH.

Aldusuni said...

bersedialah d kutuk wan. selamat datang ke dunia kebenaran.

ILLIE said...

selamat datang wan..anda tidak kesorangan disini...kita suda jadi 1 keluarga di SAM,,jadi ko pandai2 lah masuk kawasan amerika hahahaha

SANGURU said...

Dalam SAM ada kristian, ada Islam tp tiada free thinkers. Ada dusun, ada cina , ada bajau tp tiada bangsa Penjajah. Ada lelaki ada wanita tp tiada dayus dan pengecut. Ada UMNO, ada PBS, dan lain2 .....tapi tiada anti-Malaysia. Semuanya bersatu demi 1Malaysia. Demi melihat kebaikan ummah/bangsa Malaysia.
Tuhan, Alhamdulilah...
Rakyat, hadapkan mukamu kepada kami.
"SUARA KAMI, SUARA ANDA"

SANGURU said...

benar wan, maka jangan biarkan niat ikhlas dan tawaduk itu pecah dalam jagat diri sendiri. Kalau nak pecah pun, biar pecah di perut. Hehe.
Bumi mana tak ditimpa hujan, lautan mana tak bergelora?
Jika kotor bersuci, jika lupa mengulangkaji,
Jika luka diubati, jika sesat ditunjuki.
SAM ibarat bahtera, telah terpilih pelayar2 yang mampu jadi nahkoda tapi dalam satu masa hanya boleh satu nahkoda jika tidak bahtera berputar2 nda ketentuan. Hehe...
Telah kupilih lilin2 sakti; bisa menyinar tapi tak luluh diri, telahku pilih kuntum2 ros, mampu mewangi tapi tak layu.
Adesss...cukuplah bah kan.
(tiba masanya aku ingin menjadi burung. Ungas yang terbang bebas....)
Ketika itu aku ingin melihat bahtera ini, tenang2 saja meredah lautan perjuangan.

Anonymous said...

Tuan...Batman jugak kalo batman...
kanapakan pisangmu sesikat anya tapik gula sebelanga...hehe..tambah lagi kuahnya labih dikit supaya inda kancing manisss......baru tah makan semua urang..biar pisang sebijik...
salam kenalan pertama dariku si anony....:)

tulunbunou said...

selamat datang Coach... bersedialah... baaa kaaa...hehe

Bersatu Demi Suara Rakyat Marudu

Little Mike (LM) said...

Selamat datang WAN...Salam 1Perjuangan, 1Rasa, 1Semangat dan dalam 1Prestasi. Bagai aur dan tebing, air dicincang tak akan putus. sama-sama kita melangkah dalam satu semangat persaudaraan.

ada banyak cabaran menanti di depan. derita dan suara terpinggir merintih di antara lipatan masa dan sejarah. Mereka perlukan jari-jemari kita.. agar kepal gengam ini memandikan azam menjadi TANGAN-TANGAN YANG MEMBANTU.. bukan meruntuhkan...

salam perjuangan.. dan oh ya! seperkara lagi.. selamat bertahan 'diperhatikan, diperkatakan orang dan berkenalan dengan tangan-tangan yang tersembunyi'... tinta bukan milik kita sahaja... :D

ming2elly said...

welcome Ridwan !

tahniah kerana suda lulussssss... jadi warga SAM !

BERSATU SAM UNTUK 1 MALAYSIA !

Mr.Aki said...

cabaran BERMULA kasi kuat ko punya jiwa aaaaaa jangan paning bila kapala d langar oleh angin tarajangan. jangkar kasi kuat...heheheh salamat berjuang sama2 warga SAM yg tahan tukul...ujian partama, ko bungkar pati2 sulit pembohungan sana bahagian umno

SANGURU said...

barangkali tugasan pertama, ISU LOJI SAMPAH di kampung tuan. hehehe...

JMimie said...

Tahniah tn Ridwan!

Selamat bergabung dgn SAM.

Tambah meriah, tambah mantap, tambah power...tambah suara...:)
pastinya ukt 1Marudu 1Malaysia.

Anonymous said...

oooooo...kamurang inda bawa kamik ka? kamik pn mau berbakti sama ini negeri maaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Anonymous said...

anony...ko masuk jak kalo mau..terbuka meh...ini ruangan komen mengomen pun ckup santai sudah...oddoiii dika...

Umar al-Longobi said...

Selamat!

RIDWAN.ct said...

salam 1 Malaysia...

Ku ucapkan Jutaan terima kasih atas sokongan dan dorongan rakan-rakan semua. Ianya membuatkan saya lagi bersemangat untuk terus bersama SAM dan rakan-rakan diluar sana demi agama, bangsa dan negara kita.

Terima Kasih semua...

mka said...

salam 1malaysia..macam sa kenal urang ini..hihihi..tahniah dari saya untuk tn wan kerana telah lulus..sebenarnya saya tertanya-tanya juga di mana letaknya gambar tn Wan ni..rupa2nya tn wan ni ikut2 ja rupanya..tiada sebarang jawatan atau pun gelaran dalam SAM..na inilah yang dikatakan berbakit dengan masyarakat secara sukarela sahaja..betul kata tn sanguru bermula dari 0..berkat dari itulah SAM telah meluluskan penyertaan tn Wan..syabas..perjuangan baru bermula..........

Bila "kawan" datang meyergah, kita jangan cepat melatah..gunakan senjata 'diam' sebagai pertahanan..dan "diam" tak bererti kalah, "diam" sebenarnya menjadi ketakutan kepada SIAPA sahaja...kerana "diam" sudah memasang strategi untuk serangan balas...(dan inilah yg telah dipratikkan oleh SAM sebenarnya)

Tahniah sekali lagi..

(maaf semua adik kecil ni mengajar pula hihih)

SANGURU said...

ngam btl tau tu tn mka. Diam itu hikmah. Bila bersuara terus sampai ke dasar jiwa. X blh jg diam terus nanti org x dpt cerita sebenar. Pembaca harus tahu kedudukan sesuatu perkara. Itulh sebab kdg2 sy berceloteh panjang juga dlm ruangan komen. Hehehe...

Saya Anak said...

Sdr Sanguru dan Ahli2 SAM..Saya ingin sekali bertanya dan minta Penjelasan secara terperinci dan jawaban yg tepat.Jika PEMIMPIN MENGKHIANATI kepada Bangsa dan Negara sendiri apa hukuman yg perlu d Berikan kepada mereka? Apakah Pujian,Sorakan dan tepukan tangan yg gemuruh atau Sula/Hukum bunuh? Trims