SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Tuesday, September 8, 2009

SAM: SAYA AKAN MEMBANTU

Beberapa aduan telah berjaya disampaikan oleh SAM. Penyelesaian pun telah dibuat. Sementera itu, masih ada lagi aduan yang belum mendapat sebarang respon yang jelas. Dalam usaha SAM untuk membantu dengan memaparkan permasalahan itu, ramai yang mempertikai kenyataan itu. Walaupun, jelas ada nama dan juga gambar pengadu, sesetengah pembaca masih curiga. SAM bersifat neutral, setiap aduan itu disampaikan berdasarkan kesahihannya. Orang tidak akan meminta pertolongan SAM sekiranya apa yang ingin disampaikan itu tidak benar, lagipun SAM sendiri tidak akan menerbitkannya. SAM hanya bertanggungjawab untuk menyampaikannya atau memaparkannya. Tindakan seterusnya adalah tanggugjawab pihak yang berkenaan.

19 comments:

INGIN TAHU said...

hai, saya INGIN TAHU sebagaimana dalam ruangan chat SAM.

Saya ingin PERBETULKAN kenyataan tompinai mengenai statementnya 'Walaupun, jelas ada nama dan juga gambar pengadu, sesetengah pembaca masih curiga'.

Baca betul2 kenyataan saya...

1. saya tidak pertikaikan artikel SAM. Malah saya tidak sentuh mengenai artikel itu dan CUKUP memberikan kredit akan kesahihan artikel tersebut.

2. Saya tidak curiga terhadap usaha SAM menampilkan isu. Saya sebagai pembaca/pengkritik cuma b ercakap mengenai kewujudan watak 'zeti' yang diwar-warkan dari putrajaya.

3. walau bagaimanapun, bagi saya, akhirnya menganggap itu tidak begitu penting sangat memandangkan saya lebih melihat kepada artikel ini lebih penting daripada siapa orang putrajaya itu.

4. Tolong sabar-sabarkan emosi anda bila menanggapi apa tulisan saya dalam ruangan sembang SAM. Ambil konteks keseluruhan baru anda menilai saya ini cuma sang peragu atau INGIN TAHU.

akhir kata..... SAM jangan mudah melatah. Saya suka akan tajuk ini SAM- Saya Akan Membantu.. teruskan membantu

Mr. Aki Abad 21 said...

INI PATIKAN KANYATAN 'INGIN TAHU' 2. Saya tidak curiga terhadap usaha SAM menampilkan isu. Saya sebagai pembaca/pengkritik cuma b ercakap mengenai kewujudan watak 'zeti' yang diwar-warkan dari putrajaya.

Mr. AKI pun sabanarnya ragu watak ZETI ini pasal inda kita urang kanal....nama dia butul, kad panganalan dia, karaja dia, laki2 ka parampuan, rakyat nagara mana dan sabagainya ...apa alasan mr. aki barcakap ini macam pasal kamu tahulah ba kami ini urang2 bukit...lagi pun inda sala kan, barkanalan untuk kabaikan 1 malaysia, dalam utak mr. aki ini macam... tarhadap ZETI 1. watak ini inda wyjud, sakadar pamanis rasa saja, jadi apa kata kalau watak ZETI ini kasi kanal sacara rasmi ... buli bah kan ?


pikir2kan; duit pun ada palsu, cop pun ada palsu dan macam2 lagi dalam pasaran hari ini....butul kan kawan2 ...

Mr. Aki Abad 21 said...

Maksudnya Tn. zeti kasi kanal pada barisan urang2 SAM saja bah...sama kami inda apa, pasal urang2 SAM ini d tanya2 balik2 seolan ini ..

TOMPINAI said...

Ingin Tahu....terima kasih kerana sentiasa mengikuti perkembangan artikel SAM. Tulisan saya ini sebenarnya tidaklah ditujukan semata ke Ingin Tahu tapi kepada semua yang sentiasa memandang sinis akan usaha SAM.. melatah?...tidaklag ba pula melatah dan jauh sekali untuk melatah...kunci utama kami di SAM adalah kesabaran...

Mengenai Zeti....tidak payahlah kita bersusah2 untuk mengenalinya...cukuplah setiap artikel di SAM mendapatkan perhatian dari mereka.

Kami di SAM pun tidak juga beria-ia sangat untuk mengetahui siapa Zeti...cukuplah dia memberi kerjasama...
Salam SAM..

ambaya said...

Tombirang saja ko sana Mr.Aki. Ko lagilah penipu.ada nama betul, ko pakai nama Mr.Aki buat apa?

Mr. Aki Abad 21 said...

butul itu ambaya.... tapi kalu ko mau berjumpa sya mau jumpa ....indada main tapuk2 kalau d perlukan, no hp pun sya bagi...ko mau ka ? atau ko bagi no hp ko...sya tel n kita jumpa bincang2 apa saja... mr. aki bagi timpu 24 jam saja ...kalau ko inda berhubung ko lah manusia yg mr. aki jumpa suka TAPUK2

Mr. Aki Abad 21 said...

mr. aki mau tau sama ambaya ....apa barang sya tipu sama ko ? , sama rakyat, sama karajaan, sama kampung, sama daerah ....ko cakap ? ambaya2 cakap biar bertiang....KO BACA BUTUL2 ulasan saya di atas apa yg inda butulllllll !!! jangan tarus cakap inda katantuan....ada utak pikir2 dulu....jangan lupa kasi tingal no hp ambaya di ruangan ini.....sya akan tel ( biar ko tahu siapa mr.aki )

gundohingkm said...

..mungkin Mr.Aki dan Mr.Ingin Tahu, ada betui juga pasai Zeti..bukan apa puterajaya kan luas, mungkin salah seorang tukang sapu yang kemaruk blog..keuk.. kekkk.
bagaimanapun, perlu diakui sumbangan SAM terhadap paparan permasalahan..yang banyak membantu.

TOMPINAI said...

Kepada.. Mr Aki dan ambaya...jgn terlalu emosi...sebaiknya biarlah komen itu membina. Sikap kita yg suka cabar mencabar ini tidak baik...kadang2 ia lebih banyak melihatkan kelemahan kita sendiri...mr aki, terima kasih kerana selalu bersama dgn sam...dan kepada ambaya...jgn pancing kemarahan orangggg....

Little Mike (LM) said...

Salam perpaduan... apa kata kita sama2 mendengar lagu teman sejati di utarafm... :D selamat berpuasa kepada rakan muslim..

Mr. Aki Abad 21 said...

barjumpa lagi kita urang....mana ko ini ambaya ? sihat juga ko...mungkin si ambaya indada baca c ingin tahu punya partanyaan ba kan... dari awal dan akhir. kamu pigi subuk2 urayan mr. aki pasal c ZETI ini d buluk mr.aki dari masa ka samasa d alamat ini;

http://ladakokou.blogspot.com/ kamu urang tingok2 aaaaaaaaaa mr.aki kasi tau kamu urang mana inda patut dan patut....d sini mr.aki hormat kamu pasal ini buluk bukan mr.aki punya.......mr.aki kasi talanjang semua persolan ini.

jiwapendidik said...

...sebagai pengikut setia pada paparan2 SAM, rasanya menjadi satu fakta tentang sumbangan SAM dalam mengetengahkan suara2 mereka yang terpinggir... so, saya hanya boleh katakan syabassss..pada SAM.

Anonymous said...

terima kasih SAM kerana membantu sy menyelesaikan masaalah sy baru2 ini.terima kasih banyak2.

mka said...

SAM teruskan perjuangan.......

SANGURU said...

sama ada sy kenal atau tidak, kalau org dah berbudi, patutlah berbahasa. Bhasanya mudah: tq.
Org msia ni ada budaya kurang sihat, antaranya:
1. Prejudis
2. PHD
3. Susah beri merit/kredit/terima kasih
4. Kerja cincai
5. sub-kon
Dll...tapi yg sy paling x senang: KARUT MARUT

SANGURU said...

ttg zeti..., sy pasti beliau bukan tukang sapu! Ramai pembaca dari putrajaya. Bos NGO msia pun di PJ. Pak Lah pun masih di PJ. PM pun mmg bos di PJ...
Spt yg sy pernah ulas, SAM sendiri x mau tau siapa zeti & co., memadailah mereka prihatin isu rakyat. Kami d SAM pun rakyat maa...

SANGURU said...

rahmat mau turun. SAM mungkin antara rahmat itu? Mudah2an. ramai individu mahu segandingan dgn SAM prihatin isu rakyat. YB2/MP/menteri pun baca SAM. Secara sukarela mereka main peranan. Inilah rahmat, inilah ikhlas...so, semua, khususnya Staf SAM jangan buang masa mau tau siapa pembantu2 SAM. Biarlah mereka bantu rakyat dan teguhkan kerajaan kita. Sbg rakyat biasa, sy bersyukur...

SANGURU said...

oya, sdr TOMPINAI adalah rakan saya di rahaya cafe yg sama2 mendengar aduan rakyat ini. Orang yg buat aduan secara sukarela dan apa yang dipaparkan adalah datangnya dari pihak pengadu. Harap maklum.

DINAKAN said...

untuk INGIN TAHU, pihak kami sebenarnya tidak mengetahui sangat tentang ZETI, namun apa yang kami tersentak daripada lamunan sendiri ialah setiap permasalahan yg d utarakan oleh SAM dalam blog ini telah endapat perhatian dan tindakan segera.

pernah satu ketika, saya sendiri terkejut dlm ruangan artikel sanguru dan tompinai membuat aduan, tidak sampai seminggu semua perkara dimbil serius.

saya sendiri emang terkejut dgn ZETI ni, mcm tak percaya tapi kita jgnlah ambil tahu sangat pasal ZETI, memadai kalau tindakan sewajarnya diabil oleh mereka dlm membantu permasalahan rakyat kita d KM khususnya.

Justeru itu, INGIN TAHU adalah lebih baik kita sama2 tumpukan usaha membantu YB kita MEMAJUKAN KM.

Jom.......!