SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, September 27, 2009

TAHNIAH MDKM KERANA BUAT KERJA...

(Sanguru bersedia beraksi jadi tukang pungut sampah tetapi tidak kesampaian.) Staf Utara.FM telah turun untuk membersihkan sampah namun mendapati kawasan medan letak kereta telah dibersihkan kecuali beberapa sampah yang tertingal. Jadi tak sempatlah kami beraksi jadi tukang sapu sampah! Tahniah MDKM. Memangpun ini kerja pihak tuan...(kerana pihak penyewa telah membayar sewa). Maaf zahir batin.

13 comments:

maikong said...

sangguru..ngam2 kah pihak mdkm mau kasi bersih(medan letak kereta) atau segan dgn kesungguhan..SAM..

SANGURU said...

nta la tuan, saya memang mo jadi tukang sapu suda. hehe. siap bawa penyapu dari rumah tu tuan. hehehe...

Anonymous said...

Syabaslah MDKM n Staf SAm..


Suggestn:-
Mybe next time kalo buat apa2 aktiviti, tidak kira siapa penganjur, penganjur boleh buat sekali kempen 'utamakan kebersihan'...sambil2 supaya sampah sarap tidak terlalu berlambak di tempat acara berlangsung...Bila lagi mau praktik tu budaya..Biar setiap urang dari kita ada tanggungjawab masing2..Pihak majlis daerah tinggal sediakan tempat buang sampah saja...Kalau tidak sampai bila kita mau jadi tukang buang sampah yang tidak sedar2 pentingnya manjaga alam sekitar....

ison said...

:D

Anonymous said...

klu sia, sia sipak itu tung sampah MDKM. dan sipak pembuang2 sampah yang suka buang2 sampah meratarata. kuangkuangkuang....

Anonymous said...

hahahahahahhaha.....huhuhuhuu...heheheehheh...nakal butul ko anony...hahahha...
bikin sakit kaki saja ko menyipak...kasian tung sampah yang teda skulah...hahhahaa...sudahlah burukkk sudah itu tung...tergamakkah kau mmenyipaknya???oddoiii...dika...

Umar al-Longobi said...

amalkan budaya membuang sampah di tempat yg sepatutnya.

Aldusuni said...

Rasul saw pun pungut sampah ( duri yang menghalang jalan ) kenapa kita merasa jatuh maruah plk...

Tompinai said...

Maksud sebenar harus difahami kerana takut nanti mengena diri sendiri. Perkhidmatan telah dibayar tapi arahan diberi juga untuk melakukan pembersihan. Kekeliruan berlaku, maka teguran pun diberi secara sindiran.

Anonymous said...

Miscommuncation kot?

SANGURU said...

Hmmmmm...., bkn soal jatuh maruah, sebelum kes/gamnar ini, puluhan kali sudah kami warga taman buat kerja pembersihan yang sepatutnya MDKM punya kerja. Saya masuk longkang, potong rumput, pom rumput jiran2 dll. Sy ulangi BUKAN SOAL MARUAH!
TENTANG BUANG DURI DI JALANa2, RASANYA SELALU JUGA INSAN HINA INI LAKUKAN. Bahkan lebih dari itu pun ada....
Tuan/puan yg dihormati, Ini soal kebenaran dan hak. pembaca/pengomen mungkin tidak tahu cerita ini kerana tuan/puan tidak bersama dengan team SAM dan Utara.FM malam ahad lepas utk laksanakan bantu2 artis, peniaga, pemuda2 mengembangkan minat dan bakat mereka. Selaku pengerusi gabungan NGO Sabah, saya sedih kerana usaha2 ngo, sudahlah kurang dibantu, disuruh lagi mcm2. Maka, ada ketikanya "sleeping dragon" (meminjam istilah LM) perlu juga keluarkan api2 dr mulutnya. Hehehe....
Maka lain kali, kaji dan fikir dulu klu nak sindir2 org/kawan sendiri...

SANGURU said...

ya. Miscom la tu bagi pembaca yg bukan ahli SAM/UtaraFM....sy x ambil hati kepada yg tak tahu...kerna itulah saya x jemu2 beri penjelasan terhadap komen2 tuan/puan. Hehehe...

SANGURU said...

dah kira ok ni sebab sy hanya sindir. Sebenarnya, semua penghuni taman2 perumahan boleh menyaman MDKM kerana kenakan cukai pintu sedangkan tidak/gagal memberikan semua peekhidmatan sepatutnya. Tapi pernahkah saya membantah cukai di taman perumahan? Bahkan taman kamilah di KM ini yg paling aktif bersihkan taman. Tuan/puan tahu siapa yg atur kerja2 ini? - ANDROD SADIAN, SU TNG iii.
kerana paparan dan usaha sayalah mengenai cukai di KG dan masalah yg dihadapi oleh MDKM berkaitan dana juga secara tidak langsung Sabah dan Sarawak dapat dana khas utk PBT.
Semua ini terbuku dalam jiwa saya, dan kemuncaknya pada pagi ahad lepas. Setelah tuan/puan mengetahui perkara ini, apakah saya layak disindir2 dan dianggap serong?
Cubalah belajar ucap tq sikit...