SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Tuesday, September 29, 2009

TERIMA KASIH SEMUA

Salam Lebaran buat semua warga SAM/KUSNET dan pengunjung blog SAM. Apapun, terima kasih kepada semua yang telah datang mengunjungi rumah terbuka DINAKAN. Walau bagaimanapun, disebalik rumah terbuka tersebut terdapat 3 point bisikan yang menjadi fokus utama SAM pada masa depan. 1. SAM bakal mendapat peruntukan khas daripada YB N5 Tandek. 2. SAM menjadi Jawatankuasa e-MAYANG bagi Daerah KOTA MARUDU/PITAS. 3. SAM menjadi perintis pertama di MALAYSIA menggunakan pendekatan 'blog mesra rakyat' dan terpilih menjadi blog contoh 1MALAYSIA sesuai dengan konsep Kerajaan serta bakal dapat peruntukan lagi menerusi satu sumber bantuan kewangan khas menerusi bajet 2010.

23 comments:

ming2elly said...

Tahniah untuk SAM !!!

TERUS MAJU KE HADAPAN !

" ini lah, barisan kita, yang ikhlas berjuang, siap sedia berkorban! untuk ibu pertiwi... "

sorry tuan dinakan, tidak dapat hadir hari tu, saya di kudat kerja...

SANGURU said...

alhamdulilah, syukur, terima kasih.

SANGURU said...

alhamdulilah, syukur, terima kasih.

MindaGuru said...

Tahniah..SAM dan Kalian layak menerima penghormatan itu...Teruskan

Umar al-Longobi said...

Bagus! Jalan terus...

Anonymous said...

tahniah diucapakan kepada SAM....semoga lebih maju dan mantap....MieY_Monstercrew

Little Mike (LM) said...

TERUS BERTAHAN DAN MAJULAH SAM! Sekalung tahniah!

SANGURU said...

jalan kita terus. ke belakang boleh untuk mengulangkaji prinsip dan sejarah perjuangan (kalau-kalau lupa). Boleh singah2 tapi utk bertanya khabar rakyat. Yang pasti - KE HADAPAN, KERANA KITA BANYAK KERJA MENANTI DI SANA/HADAPAN!

Anonymous said...

bagus SAM, teruskan... jgn lupa rakyat bila dpt peruntukan, lebih2 lagi tekong kmu.

syabas....

tanpa nama said...

satu berita baik. Dari sudut lensa.. tapi apapun, jgn semata sanguru pula memandai minta2 peruntukan dari yb dan persekutuan dgn niat lain. kalau nak jadi pemipin perlulah korbankan RM sendiri apa klaz minta sumber lain. kedekut namanya tu.

apapun, tahniah SAM.

org tua said...

tambah hebat SAM sekarang. Inilah yg kita inginkan untuk masa akan datang. tapi, jangan lupa, rakyat memerhatikan apa agenda SAM dan tekongnya. Kalau nak join politikpun silakan bnk dana lagi menanti.

bagus perkembangn dan kemajuan SAM. Semoga SAM kekal SAM jangan jadi parti politik pula atau kacang lupakan kulit (org kg).

Anonymous said...

Dr. Max kamu tiada bagi apa-apa ka? hahaha.... apa guna sokong dia kalau dia tiada umbangan dan tiada dlm gambar raya kamu?

sokongla yb anita.

apa guna konsep 'rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan' kalau tidak ada sumbangan... sumbang kali tu...

SAM pula, jgn fikir RM saja berusaha dekat dgn myt kita barulah namanya Blog untuk Rakyat.

Tompinai said...

Terima kasih kepada semua pegomen2 semua. Kami terima semua itu dari sudut positif dan jadikan sebagai kekuatan SAM. SAM menegaskan yang Visi dan Misinya tetap tidak berubah, tidak sesekali melibatkan diri dalam permainan politik, pasti akan sentiasa membantu, memaparkan dan menyedarkan. Tetap menjadi penyampai suara rakyat. Salam SAM

BalsamMariii said...

Bagi sy kalau staff2 SAM berminat jadi politikus, silakan...
Anda semua memang ada ciri-ciri pemimpin.

Yang penting, laagi jadi orang penting di arena politik, laagi lantang mereka menyampaikan suara akar umbi...

Tekong SAM, sesuai sangat tu minta saja apa-apa bajet yang ada...
Pa kita mau susah-susah pasal niat?
Itu cerita kita sama Tuhan.. Kita berani buat, beranilah tanggung kan??

Kadang-kadang, kita nampak saja macam diurang mau songlap peruntukan atau apa-apa yang seerti dengannya.. Tapi...kita lupa yang 'niat' itu, bukan manusia yang layak menilai...teruk kita kalau silap teka...

Akhirnya, baik kita sama-sama doa;

" Ya Tuhan, luruskanlah hati-hati kami dan pemimpin-pemimpin kami..Tetapkanlah niat yang murni, jauhkanlah segala prasangka dan hasad dengki...Sesungguhnya engkaulah yang Maha penyayang lagi maha mengasihani"

Anonymous said...

buat SAM, boleh tak bagi penerangan sikit apa kegunaan bajet RM apabila dpt nanti?

kempen ka?

Anonymous said...

SAM dan lain2, bila kamurang dpt peruntukan tu... jgn lupa nanti org ramai...myt kita obo..

PEMINAT SAM said...

semakin mantop SAM, semakin HEBAT.
Ada nafas baru ka?

SANGURU said...

adehhh....tanya YB/para penyumbang la klu ada sy meminta2. SAM akan terima sumbangan itu jika tiada syarat itu ini dari penyumbang, maksud saya syarat utk bantu dia itu ini, begitu begini. Tapi kalau syaratnya UNTUK RAKYAT; YA ITU YG SAM MAU!
Seandainya dana itu sudah ada kelak, blh la diguna utk:
1. Bantu2 org susah mcm penghuni sulap yg aldusuni papar tu,
2. anjur ceramah yg berfaedah
3. Bantu badan2 NGO yg daif
4. Bengkel buat blog, web site dll.
Dan mcm2 lagi nanti. Akan SAM bincangkan.

Aldusuni said...

anon2 yg perihatin...jangan terlalu awal buat ulasan bah, itu baru berita angin...kalau ada nanti saya poskan gambar2 penyerahan duit tersebut.

petikan anon diatas;

( bagus SAM, teruskan... jgn lupa rakyat bila dpt peruntukan, lebih2 lagi tekong kmu.

syabas.... )

bukan tekong sahaja semua penulis SAM juga tdk dilupakan, SAM adalah mereka2 ini tanpa mereka SAM atau 'suara anak merudu ' tdk mungkin di kenali begitu juga anda sebagai pengulas punya sumbangan terhadap SAM tq anon2

* sumandak
* TOMPINAI
* elly
* kyro
* JMimie
* ison
* Carl S. Adun
* DINAKAN
* Aldusuni
* NONG
* RIDWAN.ct
* Little Mike (LM)
* Lt M Muss (PSSTUDM)
* ILLIE
* Mogoron
* ming2elly
* LEM
* Tulunbunou
* Umar al-Longobi
* MARUDU BLOGGERS
* SANGURU

SANGURU said...

sebenarnya, bila YB Anita umum bantuan semasa majlis raya di marasinsim, sy terkejut jg. Kami di SAM akan terima sumbangan itu seadanya.
Tentang komen kpd saya mo jadi itu ini, dll, jgn risaulah, saya bekas pegawai tentera yang dilatih khusus jadi gentleman. Saya x akan gunakan SAM atau NGO utk populariti. Klu mau tahu, SAM ini digagaskan oleh ahli2 SAM dan mereka yg minta saya menjadi tekongnya, Saya tidak perlu SAM atau NGO utk aganda peribadi, saya ada sayap2 sendiri. Hehehe....
Utk makluman pembaca budiman, semua tugas sy dlm NGO, semuanya secara kehormat atau pilihan atau permintaan. Saya tak mahu tubuh sendiri semata2 x mau dikata ada motif peribadi. Tapi kalau org pilih, lantik atau minta tolong pimpin, maka saya berkewajipan membantu. Tuan2 ingat selama berNGO ni saya tidak sengsarakah? Hutang sana sini tau...saya sanggup berhutang sb sy x sanggup meminta sedekah atau menerima sponser dari pihak/individu yg berkepentingan...
Harap pendedahan ini dapatlah meredakan tohmahan dll. Sy anggap anony2 x tahu, org x tahu mesti dimaafkan....

Anonymous said...

Isy..isy..isy..kan bawutang lagik ia...dangar tah kamurang..urang lain ndada kali aaa kasangsaraan macam ani'?? diamkan saja bah.. mun bawutang atu'...mambari gali mun santimental banar macam ani..ndada urang manyuruh aaa...rugi tah biskita bawutang mun asalnya mo manulung tapi las2 kalanguhan..baru tah biskita mangaluh aaa...

ANAK DUSUN said...

SAM, kada miboros aso tantu... waro tujuan ie SANGURU om ie justina dino.

Anonymous said...

Banyak lagi yang masu ini percayalah tapi banyak juga yang keluar.