SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Friday, October 9, 2009

CERITA PASAL KAD...

Cerita pasal angin saya sudah selesai, angin ilham baru pula singgah di kepalaku, maka tiba-tiba saja saya teringat kad raya di musim raya ini. Maka...saya memilih tema "KAD" sebagai bahan cerita penjana minda "gila-gila". Kad. Ya kad boleh melambangkan status dan prestasi jua mengambarkan isi hati. Warna kad jua memainkan peranan besar, misalnya warna merah untuk menyingkirkan atau membawa maksud teruk sangat, jahat dan perlu ditendang. Hmm, cuba periksa warna kad yang ditunjukkan rakyat opss pengadil kepada anda, adakah masih hijau atau kekuning-kuningan atau KEMERAH-MERAHAN dan cuba bercermin, apakah warna wajah anda, adakah kemerah-merahan kerana kemalu-maluan atau tiada apa2 perbezaan kerana dasar tak tahu malu!!!

6 comments:

Umar al-Longobi said...

layangkan kad merah kpd kemunduran di Kota Marudu...

Umar al-Longobi said...

layangkan kad merah kpd kemunduran di Kota Marudu...

SANGURU said...

hmm, nak kasi kad hijau, mcm rasa bersubahat pula.
Nak layang kad merah, mcm radikal sgt pula,
Emmmmm....apa kata kad kuning dulu la tuannnn...
Sabar dan berpesan2 dalam memberi peringatan pakkkk...

SANGURU said...

yes tn umar yg dikasihi, bola kemunduran perlu ditendang keluar dgn cara yg betul. Pemainnya adalah pemimpin, penyokongnya adalah kita. Gandingan yg serasi diperlukan. Namun penyokong biasanya suka tengok pemain yg bukan sahaja lincah tetapi tidak TAMAK pegang bola. Bukan setakat mampu menjaring gol tapi segera mencari teman sepasukan utk meraihnya bersama.
Ntalah, itu yg sy nampak dlm TV...

SANGURU said...

oya, sebut pasal BOLA dan Kota Marudu, sudah lama x ada pemilihan SAFA...mcmna nak dpt pemain muda berbakat? Mcmna Sabah boleh bangkit dari kemunduran bola sepak. Dulu zaman matlan, sangup kami turun KK, berebut beli tiket, skg? Dikasi tiket free pun rasanya org KM malassss mo buang masa d tenaga turun KK.
(Demikian jualah agaknya politik?)

Anonymous said...

Lihat sahaja orang2 Asing yg telah d berikan IC Malaysia kepada mereka....Mereka sudah kaya raya bah Umar/Sanguru...Bila lagi rakyat KM/Tandek mau ikut cara orang Asing berusaha memajukan diri ni?.........Dengan kata2 sahaja kah kita mengubah? Kenapa orang Asing baru ja d negeri ini boleh Kaya? Kenapa Penduduk KM/Tandek semenjak Pulau Borneo ujud sudah ada belum juga kaya raya? Benarkah tanah d KM/Tandek pernah d sumpah? Mustahil lah.......