SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, October 7, 2009

DEWAN KOMUNITI KOTA MARUDU

Inilah dewan baru Daerah Kota Marudu. Dewan ini merupakan tempat utama program-program daerah berlangsung.

19 comments:

SANGURU said...

banyak cerita di kedai kopi mengenai dewan yang kenampakannya besar ini. Saya tidak pasti. - ???
Yang pasti ramai mengeluh kerana sewa dewan agak tinggi berbanding tempat lain yg lebih baik kondisinya. - MDKM kena pertimbangkan.

Anonymous said...

Sanguru sewa Dewan mahal bukan MP/ADUN punya kerja tu...SAM boleh tiaw itu MDKM & AMDKM tu bah...Merekalah yg menantukan sewa Dewan ketika Masyuarat Majlis Daerah baah....Kalau sikit2pun kamu Hentam MP/ADUN susah juga tu ....

MindaGuru said...

yeep, kalau benar2 mahal? berunding dengan MDKM/AMDKM adalah langkah yang bijak..Muafakat membawa berkat.

Little Mike (LM) said...

mudah2an dewan ini lah nanti permulaan akan JASA BAKTI kepada kemudi bangsa...

Anonymous said...

Bestnya jadi sanguru ni. Banyak masa free nk buat komen kat blog. Kerja kat sekolah xder ke cikgu? Bestnya. Gaji besak, releks pula tu. Tiap malam bloging. Nak tukar karier jadi cikgu la macam nie. Releks je nampak..opps

YAJORYOBUK said...

Anon October 7, 2009 9:11 PM.
ulasan Sanguru tu tiada pun hentam YB/MP. BODOHlah kau ni tidak baca betul2.

SANGURU said...

tuan anon yg bercita2 jd cikgu, waktu malam x kan x boleh buka blog? Waktu cuti x kan x blh juga? Apa beza baca news? apa bezanya nonton TV? Hehehe...
org skg blh buka blog via HP bahhh tuannn...sambil nonton TV sambil baca2 blog sambil berehat2...canggih IT skg ni tuannnnnn...beruntung kita. Teruskan ziarah blog kesayangan kita ini ya.
Oya, try2 la apply jd guru.
Klu mo jd guru cemerlang tiru mcm kawan sya. Guru pakar, guru inovatif, guru debat, guru NGO, sanguru...hehehe. Tuan boleh lebih dari itu!

Anonymous said...

YAJORYOBUK, Betul dia tdk hentam MP/ADUN terang2an...tetapi sikit2 sindir2 bah,Cuba ko baca dia punya masaalah tentang Dewan tu?...Cuba ko perhatikan cara dia ulas dan bagi komen soal kemajuan, Pembangunan dan apa juga permasaalahan d KM/Tandek...Mcm tdk ada yg betul saja bah...Seolah olah dia tdk mau itu MP/ADUN sia tengok2....Pandai juga kita ni menangok nengok bah....Mana juga bole UMNO yg tanding d KM/Tandek tu...Biasanya org yg cakap org lain bodoh e2 dia yg paling bodoh bah itu kaaan?

SANGURU said...

btl anon...sy antara paling bodoh kerana lampau lama berdiam diri selama ini, ramai lagi orang bodoh mcm sya akan keluar dari kebodohannya. Untuk kebaikan rakyat dan kerajaan dan negara. Mereka kini telah sedar dari kebodohan mereka dan mulai menggunakan kepandaian mereka utk berbakti kepada bangsa mereka. Lihatlah kebangkitan di sana-sini. Bukan kerana PKR sebaliknya oleh kesedaran mereka sendiri bahawa mereka perlu menyumbang dengan cara dan kapasiti mereka.
(nota: check balik tuan anon, bila sy guna istilah bodoh, sy guna istilah "dungu". Ada bezanya tu, dan bkn kpd semua anon. Hanya seorang dua anon yg dah berulangkali diberi penjelasan tapi sengaja x terima penjelasan. Sengaja cari masalah utk saya selesaikan. Hehehe. )
Anyway, tq bro anon kr beri sy latihan minda. I like...

SANGURU said...

tuan anony yg budiman,
ramai orang puji bah tu dewan. Kata mereka: wahhhh besarnya dulu kecil,
dan ini amat2 bersesuaian dengan peruntukan duit rakyat yang BEEEEESSSSSAAAARRRRRR dari kerajaan.
Ada jugalah yang mengutuk ttg kualiti, spek kerja dll tapi kerana tak pasti maka manalah saya mau tulis/papar perkara tak pasti. Pasti ramai marah kalau saya tulis perkara tak pasti.

Anonymous said...

Aduh...Kenapa juga dengan Kualiti Kerjanya Sanguru? Lari dari Spek kerjakah? Jika sedemikian sudah berlaku sesungguhnya SAM lah yg bagus bertanggung jawab untuk melaporkan ke SPRM. Seharusnya jika kerja2 tidak beres SAM/kita selaku rakyat dan tukang komen ini yg wajib melapor perkara yg mungkar ini...Kontraktor tempatankah yg membina Dewan Kota Marudu ni Sanguru?

ison said...

Cuma satu ja, sya dapati time pesta menuai peringkat kota marudu yg lalu tu, teda bekalan air paip di dewan ni. masuk tandas sudahlah berbau, mau kencing berak pun terus tdk menjadi. satu titik air di paip pun teda. harap2 sekarang ada suda air tu. tidak padanlah sewa mahal2 klu bekalan air pun teda. itu blum lagi kita bercakap samada air tu bersih atau tidak. alala...

Mr.Aki said...

duktur kalau tahi dan kancing inda buli d basu...pasal indada air..apa lagi tahi2 diurang ini aaaaaaaaaaa ini dewan kabar d kadai kupi dakat2 5 juta punya ooooo ...

itulah bah duktur tahi2 diurang bah itu.....patut MDKM sadia air parit ba kalau malas butul2 ambil air sungai bandau...masa pesta manuai itu daripada TAHI BUSUK malakat d simin.

Sulaiman Hanim said...

Sebenarnya kebanyakan permasaalahan Majlis Daerah ini bukan sahaja d MDKM tetapi d merata tempat d negeri Sabah bah...Soal Dewan Masyarakat tidak berair ni memang kelemahan Majlis Daerah setempat bah.... Majlis Daerah seharusnya benar2menyediakan air secukupnya jika kegunaan tempat itu memang untuk tujuan d gunapakai oleh masyarakat Awam....Tetapi kekadang Pegawai2 Ekskutif Majlis Daerah ni kebanyakannya org tempatan jadi sikap biarkan dan besok2lah yg mencemarkan keadaan.....

SANGURU said...

"Dewan komuniti KM umpama belon besar, didalam hanya angin". Maksudku: di dalam hanya pentas dan ruang kosong. Banyak anginnn...makan angin...bikin naik anginnn...
Cuba masuk, dan bandingkan dengan dewan2 masyarakat lain di daerah lain. Sesetengah Dewan sekolah menengah di KM lebih cantik dan kelihatan mewah berbanding dewan jutaan ringgit ini.
Maka bagaimana "belon besar" boleh menjadi kebanggaan rakyat KM?...

Anonymous said...

Sanguru ni berfikiran positif tetapi kekadang menulis seolah olah membenci.....Kenapa? Panas hatikah? Bawa banyak2 mengucap Sanguru......

Anonymous said...

Sanguru 1:25 am:
Kenapa juga menulis seolah olah tidak ada yg positif? Dewan kalau berisis d dalamnya bukanlah Dewan tu Sanguru...Kalau mau d bikin berbilik-bilik nanti Sanguru cakap juga membuat Dewan seperti membuat rumah...hehehehe Sanguru Sanguru....Fikir dan komenlah secara minda yg terbuka bukan membenci.....Jika mau berpolitik silakan turun dan masuk kegelanggang........Medan Politik tidak ada yg menghalang anda.Jika anda sudah terasa cukup Berpengaruh dan benar2 mau memperjuangkan Rakyat KM/Tandek...Tempat dan Gelanggang ini adalah HAK anda.

SANGURU said...

bah, cuba tuan2 buat penyelidikan ttg "belon besar" itu...
Selidik A-Z...
Lepas tu, kembali ke ruang komen ini dan laporkan kebenaran.

no name said...

Kalau mau sewa dewan tu utk majlis kahwin agak2 berapa arr...and mau contact sapa tu arr...