SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, October 28, 2009

DUNIA KIAN MENCABAR...

Apa reaksi anda bila membaca paparan akhbar Harian Ekspress, 27 Oct lepas? Hari ini berbagai reaksi umum dipaparkan oleh akhbar tersebut (Lihat gambar). Tahniah kepada akhbar He atas paparan tersebut. Reaksi saya; sedih dan mata saya berkaca... Kasihan pada anak, kasihan juga pada bapanya, kerana hanya yang mengalami nasib yang sama akan benar2 memahami. Dan saya antara salah seorang yg sedang menghadapi. Tiap petang, sekitar jam 4.30-5.00 pm sy jadi penjaga anak kerana orang gaji balik. Isteri pula kerja petang. Maka, kalau ambil anak2 mengaji atau tuisyen, anak kecil saya angkut dalam kereta. Saya rasa, bapa budak itu lebih malang lagi. Ya, dunia kian mencabar pak...dan sikap saling sayang, saling bantu itu perlu pak...

4 comments:

MindaGuru said...

Tahniah pada DE krn paparan ini, menurut kenyataan dlm DE siasatan terhdp keluarga masi diusaha..walau bagaimanapun diharapkan ini jdi pengajaran supaya mengasihi anak2 istimewa...krn mereka juga insan.

salam..

SANGURU said...

MG, insan kecil perlu dikasihi, bapanya pun perlu difahami. Kerana itulah saya tulis artikel ini. Bersangka baik saja kita tuan. Mungkin si bapa bapa tunggal? Mungkin sdg berkrisis dgn bini? (ditinggal bini?) Mungkin....
Hmm, dunia kian mencabar tuannnn...

Anonymous said...

Alhamdulilah sudah tu Sanguru kerana merasakan waktu begitu...D sampping itu juga pada 1 hari nanti Sanguru akan mendapatkan hasil yg telah d usahakan pada hari ini. Saya bercerita dari pengelaman saya sendiri.......teruskan mendidik anak2 dengan peradaban dan breeding yg bagus/agama yg bagus..... Insyallah kalu Sangur tdk percaya lihat saja 15 tahun dari sekarang....!!!

Umar al-Longobi said...

kalau sy ditanya kenapa? sy akan lihat kpd kepimpinan terlebih dahulu baru yg berikutnya...