SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, October 18, 2009

FARMVILLE....(INTRO)

Buku catatan politik saya tidak tebal, maka eloklah saya membuka buku baru mengenai "Farmville" online yang begitu popular sekarang yang mana ramai ahli SAM, UtaraFM dan KUBNET yang menjadi "farming" (petani alam maya).
Saya nda punya facebook dan farm tapi saya suka melihat dan mendengar tentang pertanian maya ini. Begitu banyak pelajaran boleh ditimba daripada berbagai ragam petani genius. Falsafah, prinsip dan konsep "farmville" ini juga sebenarnya begitu indah dan mendalam. Pasti sangat berguna dalam dunia politik ops ...dunia keusahawanan... Saya harap dapat memaparkan kisah-kisah de'farmville ini secara bersiri khusus untuk khalayak pembaca yang meminati. Siri ini akan terbit setiap pagi Ahad, 6.30 AM. Semoga siri baru ini dapat menarik lebih ramai pembaca de' SAM disamping memberi lebih kepuasan kepada pembaca setia SAM.

5 comments:

SUARA RAKYAT P.168 KOTA MARUDU said...

Baguslah tu Sanguru, Apa yang terbaik kita sama2lah berusaha dan berebut-rebut mengajar impian bersama.....

SANGURU said...

jika itu impian bersama, saya secara peribadi tidak akan ikut berebut2. Tambah berebut2, tambah sukar mencapai. Umpama berebut buah terap, kalau berebut2, buah terap akan hancur.
Impian saya sekadar ingin menganjakkan paradigma minda, jiwa dan budaya bangsa saya, bangsa Malaysia, 1Malaysia. Dan untuk ini, saya fikir, saya x perlu bersaing atau berebut2... (sy boleh melakukannya dgn jari dan minda)

Umar al-Longobi said...

teruskan tuan. "farmville"- sy pun berminat mengetahui kisah pembangunan minda bangsa yg seterusnya...

toToBurui said...

SUARA RAKYAT P.168 KOTA MARUDU said...
Baguslah tu Sanguru, Apa yang terbaik kita sama2lah berusaha dan berebut-rebut mengajar impian bersama.....
-----------------------------------

kau ini ah sama sja sama tu SUARA RAKYAT BATU SAPI..bikin rosak negara..kalau kau ni rumput hijau sudah hancur kana siram pakai malation..butul2 gila nama..gila pujian..gila pangkat..gila duit..gila segala gala gila..kau buat blog pun inda ikut aturan..sengaja saja kau kasi rusak nama baik kau..sia2 saja pengalaman betahun tahun..kalau kau beliau mimang sandi abis lah utak..kalau kau budak..bagus kau belajarlah ..ingat jgn talampau ghairah kerana akhirnya yang tewas diri sendiri..AMIN!

SUARA RAKYAT P.168 KOTA MARUDU said...

TOTOBurui,
Anda adalah sama dgn Tongiput, Anda merasakan anda adalah org terhebat dekad ini,Mungkin keberadaan anda,Kedudukan anda,dan penguasaan anda yg membawa dan merobah WATAK anda sebagai Pemimpin yg Bagus pada satu waktu akan menjadai (---------)...Tetapi anda harus ingat PUCUK tidak semestinya sentiasa d tengah2 sahaja....(SRP.168KM)