SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Tuesday, October 27, 2009

Hari Ini, Esok Dan ...

Hari ini, jiwa ku meratapi seluruh alam dengan tangis ku... esok, ku menjangkau seluruh alam ku dengan tangis ku... dan ... adakah pengertian ku akan difahami oleh seluruh alam ku ... Hari ini, ku berjuang untuk menyapa seluruh alam dengan kudrat ku ... esok, ku memerhatikan seluruh alam ku dengan kalbu di hati ku ... dan ... adakah hari ini dan esok seluruh alam akan menyambut ku dengan tangisannya ... Hari ini, ku berjalan seorang diri bertemankan seluruh alam ku ... esok, ku berjalan tanpa arah tanpa ditemani seluruh alam ku ... dan ... perlukah ku berjalan tanpa arah, tanpa seluruh alam menyuluh ku ... Hari ini, ku menangis seorang diri lagi tanpa seluruh alam menyuluhi ku ... esok, ku berdiri tanpa menangis tanpa seluruh alam ku menemani ku ...
dan ... adakah perlu ku menangis lagi sambil disuluhi oleh seluruh alam ku ...

4 comments:

maikong said...

ini mana ini simpang mangayau ka..tn ming..cantik sunset..

SANGURU said...

entry tuan bikin saya buka cerita pasal nangis2. Hehehe...
"...dulu aku sering menangis, org tak tahu kerana aku sendiri. Kini, aku masih menangis dan org tahu, kerana aku tidak lagi sendiri2..." - barangkali mereka jua sepertiku suatu ketika dulu.

kyro said...

Sdra Ming2elly, tiada jalak ka situ... hehehe.Ko try pancing sini kebun saya...banyak jalak tapi tidak mau makan pancing.

Tapi hebat juga ko berpuisi ooo...tidak saya sangka2.Boleh tanding sudah ko sama si Little Mike.

kyro said...

Sangguru,ko tidak sendiri lagi.Ada ramai kawan menangis disini... menangisi nasip rakyat KM