SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Friday, October 2, 2009

JAMBATAN GANTUNG LAMPADA: KUALITI MENJADI KEUTAMAAN

En. Sabion Maralin
Jambatan gantung Lampada yang baru saja dirasmikan oleh Yb Datuk Dr Maxsimus J Ongkili merupakan antara hasil kerja yang berkualiti. Keperihatinan pemaju dalam memastikan pembinaannya berjalan lancar tanpa mengabaikan kualiti kerjanya telah berjaya menghasilkan satu binaan yang mengagumkan. Tahniah kepada pemaju, En. Sabion Bin Maralin kerana telah berjaya membuktikan kemampuannya. Adalah menjadi harapan SAM yang mana2 pemaju di daerah ini dapat memastikan kualiti kerja menjadi keutamaan.

28 comments:

BalsamMariii said...

Tahniah kepada pemaju..Macam ni baru rakyat gembira, pemaju wajar puashati, pemimpin pun wajar senanghati...

Little Mike (LM) said...

Siapa yang mau kritik kalau kerja mmg betul2 buat baik? Siapa yang memberikan pujian kepada kerja2 yang tidak ikhlas?

Tahniah dan tabik kepada Pemaju ini En Sabion Maralin. MANTAP!!!

Anonymous said...

wahhhhhh,,,tahniah itu kontraktor ya. Hensem lagiiii,,,Tahniah la sama kamurang SAM juga ,,. Begini baru ngam kasi masuk gambar sebut nama segala. kalau kondem orang tu janganlah bah disiar2 nama. Tak berhati perut betul. Utak simpan dalam perut kaa. ¥

Anonymous said...

mr aki urang salimandut kaitu sampai tau pasal jamadil????dari mana dan siapa ko dengar ini maklumat. ko tingal dibukit mana,,ooo? Kalu ko bukan urang sana slimndut kanapa ko lampau sibukkkk? Tiada suda ka urang sam dari slimandutvilla??? Lagi 1 aki,sSana bukitt ada talian suda ka? Pembuyuk ko ni aki. Ko dalam ko punya blug mcm ko alim2 sija tapi kenapa ko mengasi jatuh air muka sasama manusia itu apa mcm hukum dia itu aki???? Jawab dulu kunun kami anony2 mo dingar khutubah ko.

Anonymous said...

kanapa tah pulang si anun sorang ni mangut?? adddih..mun karaja urang atu inda katantuan, baik tah disabut nama saja...mun inda' nah...suqqa' la tu sampai bila2...baik jua tu disabut saja namanya, sabagai kuntriktor kacil-kacilan, nah..ngam tah mr. aki atu manyabut nama..mun inda' aku ni pun tarasa jua..inda apa jatu aing mua mun ada rasa urang ingar...mun nadaa?? atu-atu jua kali urang tu aa'aa..tabal sudah muanya..yang ku tau, nya' kawanku' jamadil ani' taruk jua parangainya...manyusah kadi kamik..pasal nila satitik, rusak sabalanga susunya..Mr. aki, baik ko manyibuk tarus...mun SAM inda mo manyabut nama kuntriktur yang inda makan saman macam bisdia atu..nah ko sabut saja...supaya inda tahimpit namaku...Bingung si Anun sorang ini...LAMPAU? ..hehehe..mr. aki macam ku kilala' urang ani...kalo ia lah...antah ta juak...

Anonymous said...

mana mr.aki atu...aku ani mau jua mambaca blugnya..macam pemes pulang ko ani mr.aki..sampai bisanun atu sakit ati sama ko..cuba kunu mambari dulu kamu alamat blugnya bis aki atuu..

MindaGuru said...
This comment has been removed by the author.
MindaGuru said...

Bagus, kerja2 yang patut dicontohi oleh kontraktor lain.
Tahniah.. SAM, berjaya paparkan kerja2 yang memang positif
Tom..usaha dan paparan anda seperti ini diperlukan juga, syabas.

(maap Tom, sia terdelete saya punya komen yang awal..he..he)

Anonymous said...

Iya bah...Org Dangki,bodoh dan jahil sahaja yg mau kritik kerja yg Ikut Spek dari ADO (Pembangunan)...Nasib jua nda kena tulis surat ke SPRM kalau nda DO,ADO semuanya terpelit gara2 mbuyuk bekeraja ni bah...Tetapi senang jua tu MP/ADUN dan Pej.Daerah Tandek kc "Black List" Kontraktor tu bah baru ya tau kerana kerja2 yg d buat inda ikut Spek Pej.Daerah Tandek.......Mcm Jambatan Gantung C awang Sabion ni baru ya tagap....Siap jua ni kalau peruntukan Rm:35,000.00 kalau ngikut pengelaman kediaku.Tetapi nda berapa bnyk untung lah kerana Sungai ni besar ku liaat2...Syabas Awang Sabion...

Sulaiman Hanim said...

Blog seperti SAM ini lah satu2nya blog Contoh yg bagus dan bolehlah Kerajaan terutama sekali Pejabat Daerah seluruh Negeri Sabah mengcopy dan meniru cara membuat blog untuk Laporan Projek2 khas buat Kemajuan dan Kemunduran d peringkat Kampong d seluruh Negeri ini. Kalau ada blog seperti ini rakyat d Daerah boleh membuat Komen dan koreksi kepada Pemimpin2 Daerah dan Pembangunan d Daerah terlibat d Samping penyelewengan yg ada. Tetapi "WAJIB" d berikan tempat ruang Komen, Kita tdk mahu sepertimana ada 1 blog seorang MP 1Malaysia BE END d Sabah ni, kita baru saja tegur,komen dan koreksi kepimpinannya dengan fakta nah ruang komennya sudah d tutup, Sampai bila Kepimpinan seperti ini mahu d ubah dan d perbaiki Kepimpinannya dan d kekalkan menjadi MP yg mewakili rakyat Kawasannya? Macamana Kepimpinan BN boleh baik dan berubah?

maikong said...

sintorrrrrrrrrr konou keeeeee

BalsamMariii said...
This comment has been removed by a blog administrator.
mr.aki said...

karaja bagus mimanglah d puji ba...kalau ada urang yg cakap inda bagus sadangkan karaja bagus itu urang GILA...torima kasi kapada pamaju jambatan gantung ini... mr. aki tabik 7 x hurmat

BalsamMariii said...

Terima kasih tah..

BalsamMariii said...

Aku pun mau juga bakunyanyang bah...

SANGURU said...

salam. Sy pun hormat dan sayalah sebenarnya yang mahu projek berkualiti ini diangkat. Tabik tuan kontraktor. semoga murah rezeki utk membantu sesama manusia.

Anonymous said...

jangan pakai SAYALAH bah. itu bersifat peribadi... SAM di mana ?

SANGURU said...

anony (di atas komen ini. Ni la susah asyik pakai anony. Hehehe), ada kalanya saya guna istilah saya kerana ia mungkin bersifat kesayaan (peribadi) maka saya tidak mahu SAM dikotori oleh kesilapan saya, ada kalanya saya gunakan SAM jika berpendapat itu selaras dengan prinsip SAM.
HMM, anony ni minat masuk SAM atau jangan2 orang SAM?! Jika anda orang SAM, sila berambus dari SAM. Jika anda minat SAM, org mcm anda tak layak masuk SAM kerana hanya akan melintangpukangkan SAM!
Penjelasan: saya terpaksa guna saya di atas untuk membuktikan bahawa saya bukanlah pencantas org2 politik kalangan bangsa saya sendiri sebagaimana yg sering dilemparkan oleh para saudara/sahabat kalangan bangsa saya sendiri.
Cuba tanya sdr sobion, siapakah yang mengusahakan pemartabatan kontraktor berkualiti ini?
Para pembaca budiman, maafkanlah saya kiranya sesekali seakan mengangkat diri, bkn maksudku begitu, saya hanya mahu membersihkan tohmahan kpd saya dan membetulkan salah tanggapan.
Kpd ahli2 SAM kekalkan prinsip ya. SAM semakin perkasa, semakin banyak harapan rakyat dan tentunya semakin banyak godaan duniawi.

Anonymous said...

Relax SANGURU. Diorang saja mahu menguji bah itu.Kadangkala memang susah untuk menegakkan yang benar, tapi walau macamanapun ianya perlu dipertahankan dengan penuh keteguhan dan keikhlasan dari diri kita yang hanya pinjaman di dunia fana ini.Pasti suatu hari nanti kebenaran akan menutup semua kebatilan. Keep cool bro.. teruskan perjuangan SANGURU dan SAM untuk membantu rakyat terutamanya di daerah kita yang dilihat semakin hari semakin terhimpit.????????

Anonymous said...

Sangguru...nampak sangat sigu ini tak reti bahasa, yalah setiap entri sigu nampak betul ego dan bongkak. kami anon-anon suka ini SAM tapi janganlah terlalu banyak kasi tau kehebatan sendiri saja..entah betul entah tidak, kasi tapuk-tapuk juga atau kasi masuk dalam blog kau sendiri..maaf bila terlalu banyak ego dalam setiap entri mu kami anon-anon macam mau muntah..betul kah anon-anon? kalau tak percaya sila baca-baca entri atau komen si sangguru.

Anonymous said...

Maluat siurang dangan kumen Sangaru 1:55am. Mambuat tuduhuan yang malulu....

SANGURU said...

tq, im sorryyyy...

maikong said...

rasanya ini yalah projek pertama beliu..nampak gaya..hebat juga..teruskan kerja2 yg berkualiti..kita tunggu komen org kampung lampada pula...ya...

SANGURU said...

beliau ni mmg gud boy sejak kecil. Kontraktor mcm beliaulah yg perlu diberi peluang.
Estady bro. Kekalkan.

SANGURU said...

..sdr anon, selama ini sy x sebut "kehebatan", dan sy sembunyikan kuku, bilamana saya diserang, dimalukan dan dijatuhkan reputasi, WAJIB bagi saya membela diri sendiri. Menurut hukum, sahabat/saudaralah yang WAJIB mempertahan, untuk mengelakkan kelihatan "meminta puji/ego"...
Masalahnya: bangsa kita ini ketiadaan budaya membela. maka marilah kita saling membela selagi wajar.
Sebenarnya saya pun geli gelaman "memuji" diri sendiri, namun setelah berfikir panjang dan berdasarkan keperluan, maka saya gagahi diri untuk membela diri dgn cara yg saya sendiri tidak senangi.
Saya mesti membela diri kerana "pembohongan jika dibiarkan berulang2 akan dianggap benar - falsafah amerika". Niat dihati mengharap ada anony membela tapi tiada. Hehehehe....
MORAL RUANGAN KOMEN KALI INI: KITA KEKURANGAN PEMBELA SESAMA MANUSIA, SEHINGGA KITA MASING2 TERPAKSA MEMBELA DIRI, MAKA ITULAH SEBAB KITA SELALU KALAH.
anyway, tutup kes la bah. Sy minta sgt2, jgn la serang peribadi, sb klu serangan peribadi maka belaan diri pun bersifat peribadi dan akan kelihatanlah meminta puji...
(BUKAN DIRIKU YG SEBENAR MEMINTA PUJI. TANYALAH PADA SAHABAT2 KU YANG MENGENALIKU SESUNGGUHNYA.)

SANGURU said...

saya belajar 2 perkara dari 2 pemimpin berbeza:
1. Kejayaan tukang karut kerana kebijaksanaan manipulasi dan pembohongan. Itulah Nikxon, presiden AS. Maka pembohongan mesti sentiasa ditangkis. Maka aku akan segera menangkis meskipun aku dianggap melatah. Dan sedaya upaya aku tidak mahu berbohong walaupun manis, sebaliknya aku akan berkata benar walaupun pahit...
2. Kejatuhan Pak Lah kerana terllau baik, lembut dan tak pa, tak pa, tak pa...maka akan kucontohi kemuliaan beliau tapi akan mengelak terlalu lembut itu. Maka itulah kekadang aku kelihatanna AMAT KERAS.

Nah, inilah asbab dan alasan mengapa sesekali aku memilih "bela diri minta puji" yg dalam niatku bukan minta puji. Harap selepas penjelasan ini, para pembaca khususnya anony boleh memaafkan. Kalau masih provo2 tu dah sah la kita susa jadi sahabat akrab...

Anonymous said...

boros tawasi onowon tokow araat patamon

cifu63 said...

tahniah kepada kontraktor.,dan teruskan perjuangan mu sanguru.