SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Friday, October 16, 2009

KADuk oh KADuk...

Inipun bunyinya kad. Ia benda hidup bahkan dia seorang yang amat popular. Sayangnya bukan popular kerana naik angkasa sebaliknya kerana kedunguan, kenaifan dan kelemahannya. Tentu kita kenal nama Pak Kaduk? Kalau tak silap saya Pak Kaduk lah yang bersorak menang sabung, kampung tergadai. Saya risau, ini berlaku kalangan orang kita bahkan negeri kita pada masa sekarang dan akan datang. Menyangka menang tahu2 kalah! Hmm, boleh saya ikut bijak, sebijak anda?

3 comments:

Anonymous said...

Macamana Negeri/Negara inda TERGADAI kalau Pemimpin2 UMNO/BN tu sentiasa memberikan MYKAD MALAYSIA kepada pendatang2 Asing d negeri/negara ini....Apakah 1 hari nanti akan ada FAKTA SEJARAH dan KENANG2AN kepada Rakyat d Negeri dan Negara ini?.......Itulah satu2nya Kedunguan,Kenaifan dan Kelemahan kita selaku Rakyat terutama sekali Pemimpin2 yg berkuasa dan gila kuasa...!!! Jangan berselindung d sebalik Kuasa yg Ampuh tu.......

Anonymous said...

Sdra Sanguru, Jika anda menulis masih menggunakan beribu kiasan @ berkias-kias bahasa anda tidak akan dapat mencapai metalamat hati yg anda ingin suarakan...Bererti anda masih saya istilahkan sebagai seorang Pemimpin yg bersifat
"LEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN" dan masih mempunyai sifat yg Kurang "GENTLEMAN"...D dalam Artikal Sdra Sanguru ini benar2 saya tertarik hati.Kerana Sdra ada menyebut,

***"Kalau tak silap saya Pak Kaduk lah yang bersorak menang sabung, kampung tergadai. Saya risau, ini berlaku kalangan orang kita bahkan negeri kita pada masa sekarang dan akan datang.
Menyangka menang tahu2 kalah! Hmm, boleh saya ikut bijak, sebijak anda"...***

Siapa yang Sdra maksudkan? Saya rasa2kan saya memahami Tulisan anda ini dan kepada siapapun juga yg anda Tujukan dan Maksudkan....

Tetapi bagi saya kalau ikut Pemimpin yg hanya mementingkan Kedudukan dan Pangkat sahaja itu tidak akan bisa Menyelamatkan Keadaan yg berlaku dan sedang berlaku d negeri dan negara kita ini....Keadaan yg berlaku pada ketika ini adalah AMAT2 NAIF dan MENYEDIHKAN,KEDUNGUAN dan KELEMAHAN kita selaku Rakyat terutama Sanguru dan Pemimpin2 yg berkuasa dan gila kuasa tidak JUJUR untuk BERCAKAP dan MENULIS apa yg benar....Kerana Pemimpin2 Seperti Sanguru dan Pemimpin2 UMNO/BN yg lain tidak memperjuangkan apa yg Sedang dan tengah berlaku d Negeri/Negara ini...Negeri dan Negara kita pada masa ini adalah Pintu dan tempat Memalsukan Fakta Kemasukan Rakyat Asing yg sedang diberikan MYKAD MALAYSIA dan IM13...Apakah d Negara Asing seperti Pakistan,India,Indonesia dan Philippine senang2 mendapatkan IC dan Surat beranak? Ini adalah SATU PERJUANGan yg belum selesai lagi WAJIB kita Rakyat Negeri/Negara ini suarakan...!!!

SANGURU said...

saya faham maksud anony. Tq.