SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, October 12, 2009

SAM, Utara.FM Dan YB. Anita

http://nazri-suaramualaf.blogspot.com ' LENSA MINDA'

21 comments:

MindaGuru said...

SAM @ Utara FM bersama pemimpin seperti ini memang molek dianjurkan.saya yakin SAM sebagai "suara rakyat" tidak akan terjejas malah peluang untuk menyuarakan hasrat rakyat lebih mudah.

tahniah tuan..gambar2 yang membawa banyak makna.

Aldusuni said...

Tq tuan

Little Mike (LM) said...

pertemuan yang masih segar dalam ingatan namun sarat dengan tanggungjawab perjuangan yang terpikul di bahu seusai 'persidangan meja bulat'... Teruskan melangkah BERANI, KREATIF DAN BERINFORMASI

SANGURU said...

sesungguhnya kita (SAM) telah menumpahkan hampir kesemua apa yg kitaa ada, termasuk AIR MATA! MAKA...mari kita berjanji pd diri sendiri: SAYANGI SAM, SAYANGI NEGARA, SAYANGI SESAMA MANUSIA.
Kita tak perlu menumpahkan darah, kerana kebijaksanaan dan jiwa luhur, tidak memerlukan itu.
Saya percaya...SAM akan tercatat dengan HURUF BESAR (setidak2nya di jiwa rakyat biasa)meskipun dengan dakwat biasa.
mari melangkah dengan tertib tapi yakin, berani tapi bijak...

Umar al-Longobi said...

sy tidak mahu cakap banyak. 1 saja harapan saya agar suatu hari nanti, kemiskinan & kesusahan di sabah utara ini dapat dibanteras. pada masa itu, seluruh rakyat berhimpun di Teluk Marudu dalam program pengisytiharan kemerdekaan (drp kemiskinan & kesusahan). bendera kemiskinan diturunkan. bendera kemakmuran dinaikkan.

teruskan bekerja!

maikong said...

Sam@utarafm bersama YB perkongsian yg bijak..peluang menyuarakan sangat mudah..dan yg paling penting sekali peluang utk menyelasaikan juga akan bertambah mudah..dgn kerjasama YB kita...

maikong said...

stady kau aman jipun.....dulu musim aruah Datuk Saibul Supu..kaulah seorg pemuda yg setiasa bersama dia..tentu banyak pengajaran waktu itu..so masa inilah utk berbakti semula...

common dj lugu tolungung..

ison said...

Suara kami suara mereka. macam biasa juga bah. :D

ison said...

Sya baru perasan, ada saingan pula janggut kami si tn rumputt ni. Hahaha...

melati duka said...

kim slm sama itu dj lugu....
akak suka dangdutanny.
pe tu? mcm biasaaa?...

ison said...

Ba ka. kemunsulan sulung melati duka dlm SAM. welcome melati. buat sja mcm sulap sendiri. mcm besa juga ba. hehe... :P

Anonymous said...

Saudara Umar Al-Panjangubi, Sia pun berfikir mcm mana yg anda fikirkan...Apa kita boleh berfikir secara positifkah d dalam kita mahu KM dan sekitarnya d Angkat supaya menjadi tersohor kerana Ekonomi penduduknya? Kan itu yg d war-warkan selalu rakyat KM dan sekitarnya Miskin dan susah? Apakah kita membuat penilaian dan kejian terhadap orang2 asing yg datang kenegara kita ini seperti China,India,Pakistan,Bugis dan Philippine? Mereka sekarang sudah jadi kaya raya d sebabkan persekitarannya memang Rakyat Lokal yg membantu mengayakan merekakan? jadi apakah salah jika SAM dan YB d KM/Tandek berbincang secara merumuskan untuk melonjakkan ekonomi Rakyat d KM/Tandek secara bergilir gilir? Apakah tdk boleh? Kan saya lihat2 Penduduk Kampong d Sekitar KM/Tandek ni rajin2 orangnya....D samping itu Kepimpinan/Staff SAM tidak sering mengungkitkan bahawa MP/ADUN dari luar Kawasan....Bangunkanlah Daerah dan Kawasan anda....Mustahil tidak akan berjaya jika d buat dan d Pantau sehingga mereka berjaya...Apa guna Staff UPKR dan Pemimpin Politik yg d berikan gaji buta?........Saya berharap anda akan boleh membuat ini semuanya.Terutama sekali YB.Dr.Max dan YB.Anita .......Fikir2kanlah....

melati duka said...

amboi2....,panas gak blog ni ek??. Ramai penulis SAM baca blog melati. sudi2lah ziarah ke suite melati ...ada pisang...banana...nanas...rambutann...KHAS SANTAPAN PARA MONNN....TTT
jommm ikut melati...

SANGURU said...

untuk kebaikan, kami/kita tidak patut menolak kerjasama secara sihat.
Untuk subahat, kami/kita harus berusaha menghindarinya.
Alang2 membuka pencak beradab, biar elok hingga sembah tamatnya.

Mr. Aki Abad 21 said...

Mr. aki mau kasi butul c anon punya sabutan AL-PANJANGUBI pada sdr. umar... yg butul al-longobi bukan al-panjangubi

mana2 nama dan tampat lain x kasi butul, inda bagus anon buat macam itu.

ison said...

Hehe... Mr. Aki. Sya pun tdk tau dri mna dtgnya nama 'panjangubi' tu. mungkin dia ni lebih mengenali sdra umar berbanding kita2 ni.

apa pun tq la anon 12.13pm atas komen membina anda (kecuali nama al-longobi yg anda ganti dgn al-panjangubi tu).

kita buat la apa yg patut dn mampu kita buat. smoga 'kemerdekaan' yang sdra umar maksudkan itu bakal tercapai sedkit waktu lagi.

SANGURU said...

x pa sdr umar, PANJANGKAN AKALMU, AKAL KITA...

SANGURU said...

x pa sdr umar, PANJANGKAN AKALMU, AKAL KITA...

Anonymous said...

Salam buat semua.

"Manusia itu diibaratkan seperti benang, jika ditolak tidak mudah ia bergerak tetapi jika ditarik (dipimpin) ia akan mengikut."

Umar al-Longobi said...

hehe...

menerulu betu si anon itu. tidak apa, usah dilayan. memanggil seseorg dgn nama yg tidak disukainya adalah larangan agama. jika ingin dilaknat agama, teruskanlah anon, hehe.

apapun, idea sang anon memang ada benarnya dan bernas sekali. teruskan menyumbang idea!

SOMEONE said...

mana muka staff SAM yang lain? sedangkan ini majlis SAM? Muka orang2 asing pula yang banyak ni..