SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Thursday, October 1, 2009

STAFF SAM DI MAJLIS JARINGAN RAMAH MESRA AIDILFITRI BERSAMA DATUK DR.MAXIMUS & YB PN.ANITA BARANTING

Kesempatan menghadiri Majlis ini diambil sebaiknya oleh kami lebih2 lagi bila Mejar Dr.Faiz (Angkasawan Negara) turut ada sama meraihkan majlis tersebut.

31 comments:

maikong said...

woi nah..jauh2 dtg c angkasawan ini..bertuah kamu dpt jumpa dia..

ambaya said...

Betul tu Maikong..
TAHNIAH SAM.

BalsamMariii said...

Tahniah untuk SAM..Smart & cute Dr. Max tu bersampin..hehe

BalsamMariii said...

TulunBunou & DJ Nong pun cute...Wa..bergambar sakan dgn selebriti aa...hehehe

BalsamMariii said...

Pn. Anita YB berjiwa keibuan...Teruskan mendekati rakyat..

Anonymous said...

DJ NONG tetap menjadi pujaan hatiku.

Little Mike (LM) said...

wow!.. meriah dan selamat hari raya Datuk Max dan YB Anita... TEruskan program baik seperti ini.

Anonymous said...

yg kurang adalah, rakyat kota marudu banyak yg tidak tahu sambutan raya ini. sepatutnya sambutan ini di beritahu secara meluas ( akhbar, blog dan segala apa2 yg membolehkan rakyat km tahu ) SAM kenapa tidak beri tahu dalam blog kamu ? awal2

Anonymous said...

Betul tu Anony. Cuma yang VIP sama yang ada pangkat saja yang ramai datang. rakyat biasa macam kitaorang ini langsung tidak tahu ada itu jamuan. Apa boleh buat ...melepas boh.

BalsamMariii said...

[sepatutnya sambutan ini di beritahu secara meluas ( akhbar, blog dan segala apa2 yg membolehkan rakyat km tahu ) SAM kenapa tidak beri tahu dalam blog kamu ? awal2]

Sy percaya majlis seperti ini diadakan untuk rakyat. Wajar kiranya pemberitahuan secara meluas dibuat oleh pihak penganjur dan jika boleh 'dirayatkan' juga cara jemputannya. Sebagai wadah rakyat, SAM juga berperanan penting dalam hal ini.

Sdr Anon, mungkin pihak2 berkaitan telahpun membuat kain rentang dan berbagai inisiatif lain untuk menjemput rakyat jelata sebelm ini. Sayangnya saya bukan pemastautin KM jadi sy pun kurang arif tentang ini.

Mungkin staf SAM boleh jelaskan perkara ini. Kenapa tidak dipaparkan jemputan kepada umum dalam blog SAM sekurang2nya seminggu sebelum majlis diadakan? Sy percaya, SAM sentiasa UTDate dalam mencari bahan2 penting di daerah KM. Mungkin sdr Anon kita berasa ganjil sedikit sebab, liputan majlis dibuat dalam SAM tapi tidak jemputannya...

Bukan apa SAM..hehe.. sesetengah pembaca termasuk saya barangkali terasa hati pasal tidak dapat bertemu dengan orang2 yang jarang datang ke KM..

P/s:Sy tidak pernah jumpa angkasawan & Jarang tengok DR. Max bersamping gitu...hehe..

Anonymous said...

Betul tu BalsamMarii. Siaorang ini di kampung bah dan jarang-jarang turun Bandau. Cuma kadang-kadang je dapat berinternet itupun kalau turun Bandau. Kempunan juga kitaorang mahu tinguk itu angkasawan ,live,. Drxxxx tu buat apa ..basi sudah bah terlampau lama sudah...........

Little Mike (LM) said...

sya juga tertanya-tanya berkenaan majlis rumah terbuka Datuk Max/YB Anita Baranting.. adakah diwar-warkan kepada orang ramai. Sbb saya percaya program seperti ini sangat baik dianjurkan bersama rakyat.

Siapa yang tidak mahu melihat sendiri ANgkasawan Malaysia? Siapa yang tidak mahu bertemu dengan YB/MP mereka kan?

Anon, trima kasi. Anda memang PRIHATIN. Saya salah seorang daripada penulis SAM, tidak dapat tidak, perlu akui kebenaran kenyataan saudara anon.

Mungkin juga program ini terikat dengan spesific penganjur. Tidak pasti, kepada siapakah jemputan mereka. Rasanya pihak penganjur lebih perlu berinisiatif menghebahkan kepada org ramai.

SAM ketika itu menerima jemputan. Jadi SAM berkapasiti sebagai orang yang dijemput. Jadi untuk mendahului pihak penganjur, dengan membuat hebahan luas, mungkin akan memberikan masalah kepada pihak penganjur. Faham2 sajala.. nanti di katakan SAM memandai-mandai.. Pihak penganjur ada team mereka sendiri untuk bekerja... jadi memadai SAM hadir sebagai antara tetamu jemputan.

BalsamMariii said...

TN LM..terima kasih. Tn juga antara staff yang prihatin, empati lagi tu..hehe..Betul juga tu..nanti terlebih pula kan?

Apapun, kalau majlis terbuka MP dan ADUN dapat sambutan meluas, tidak apalah satu KM yang datang...Wah..ini sudah bagus untuk diorang...Memang pun ini yang kita mau...

Jadi, 'teamwork' majlis perlu yang berjiwa rakyat juga untuk majlis seperti ini. Tidak berapa cantik kalau 'itu-itu' juga yang datang bah...hehe..

Sulaiman Hanim said...

Waduh bukan segak lg rupa2nya kalau Dr.Max ni pakai Baju Kebangsaan...Ini baru dia Pemimpin 1Malaysia....Harap2 Dr Max Ikhlas memakainya dari hati....Bukan kerana pancing undi...he he he Dtk Dr Max jangan marah bergurau jaa bah...Harap2 dengan teridisi seperti ini menembahkan lagi Undi MP/ADUN kita ni...Syabas dan tahniah !!!

Anonymous said...

Dtk Dr Max,Kenapa Datin Joan tidak nampak dalam Foto ni? Bawalah bini bergambar d rumah terbuka seperti ini....Syabas !!!

Tompinai said...

Sebagai Info kepada semua pembaca, Kenapa Jaringan Raya ini tidak dihebahkan melalui blog ini, sebab Kami tidak mendapat sebarang maklumat khusus berkaitan dengan aktiviti ini dan Warga SAM hadir atas jemputan oleh yg berkenaan. Kenapa mereka tidak menyatakan atau menyampaikan kepada SAM, mungkin disebabkan oleh kesibukan mereka.

Kepada Anon yang cba bertanya berkaitan dengan datin kenapa tidak bergambar, mungkin pada masa ini datin sibuk melayan tetamu dimejanya. Kalau nak juga, ada gambar Datuk, Datin dan anak2 di sini. So tak perlulah dipersoalkan.

Gaaman said...

Tahniah atas penganjuran acara ini serta kehadiran bersama angkasawan Malaysia. Diharap para pengunjung khususnya pelajar mendapat manfaat besar[melalui ceramah/perkongsian Mejar Dr Faiz-jika ada?.jika tiada(perkongsian/ceramah), satu kerugian BESAR bagi warga Utara Sabah)].

Anonymous said...

Wah. Tahniah buat SAM. Satu paparan manarik. Gambar kiut dan santik. Teruskan.

Untuk panganjur, elok kalau majlis bagini dihebahkan atau di beri publisiti maluas. Mentri MOSTI baitu kawan. Jamputan pun bukan alang-alang. Pa pun Tahniah sakali lagi. Teruskan dan kami pambaca SAM turut suka sabab YB Mentri dan Wakil Rakyat turut bersama.
Sambil-sambil tu, dengar2 la juga kumpilin rakyat kalau ada.

Tahniah. Hati ku gumbira.

MindaGuru said...

syabas Nong dan SAM, dapat paparkan gambar begini. Saya setuju juga komen2 para pembaca bahawa aktiviti begini patut dihebahkan oleh yang berkenaan (mungkin bukan SAM)supaya lebih ramai yang datang .

Saya suka SAM kerana sifat berkecualinya sebagai suara rakyat bukan sahaja memaparkan perkara2 yang perlu diselesaikan tetapi juga memaparkan perkara2 yang baik.

Yaki Lompog said...

TAHNIAH SAM....
Jangan dilayan cakap2 anon yang sengaja provokasi keadaan tu.Anon tu adalah orang2 Datuk Max juga tu.

AnonymousBaik said...

Salam perpaduan..
Untuk pengetahuan anda semua, SAM bukanlah Penganjur bagi program Jaringan Mesra Aidilfitri ini. SAM juga dijemput seperti mana orang ramai yang lain.
Kami adalah penganjur program itu. Ada banner juga kami buat dan sebar dari mulut ke mulut.Takkan pula kami kasi sedia lagi kenderaan untuk orang ramai yang datang hanya tinggal makan saja lagi..
Dan kepada anon..jangan libatkan nama Datin di sini.

Anonymous said...

Adedeh...

Jagan ba kaurang kasi salah SAM hanya karana teda kasi tau sini blog jak. Nda guna kita sakap pasal banda yang sudah lapas. Ambil iktibar (posmortommm) buli. Cari mana kakurangan. Yang panting sikarang, itu program pun barjaya. Kita samua pun ada rasa gumbira. ehehe

Next time, mana-mana panganjur yang mau manganjurkan programm sabagini, cari altarnatip untuk kasi war-war sabaik yang mungkin. Samua program bagini, mimang malalui PBT Daerah punya, jadi kamurang PBT jagan la sagan2 kasi inporm sama SAM. Sanang sorita.

RIDWAN.ct said...

salam

Majlis raya ini majlis yang mulia dan bulan syawal bulan bermaaf-maafan yang lebih dan yang kurang arap dimaafkan.

Wasalam...

mr.aki said...

siuk kamu mangulas aaaaaaa ba mangulas saja ba... yg panting guna pikiran waras. Dlm SAM banyak baiknya dari buruknya.....

Anonymous said...

saya suukang tu tuan ridwan. Mana yang kurang kita maapkan. bukan sanag bah manganjur program masam ini. Weel don Panganjur. Wok on publisiti nekt time.

Kamurang SAM: Jagan ba kamurang pikir sansitip sangat pasal kumen2 kawan2 ANON tu. Kalu dipikir balik, batul juga partanyaan diurang tu. Suba kaurang pikir butul....kkhhhhkehhh...kadagn2 pikiran ANON ni ada juga sikit yang betul.

Anonbaik...masam suara panganjur pula tu...rupanya panganjur pun panunjung SAM juga. Takpa Anonbaik : Bukan salah kamurang juga 100% bagi siurang. Kasi baik sikit jak nekt time. wel don....

Anonymous said...

batul tu aki...sya pung sukung sama kau...khhhkhhheehh

SANGURU said...

tq anon2. Bah, sesiapa yg mahu info2 disiarkan dalam SAM, kami amat mengalu2kan. Memang itu antara sebab SAM dan utara.fm ditubuhkan, sebagai media alternatif rakyat. Selama ini jarangggggg2 berita2 sebelah daerah2 mundur area utara ini masuk media, syukurlah selepas ada blog bersekutu ni banyak pihak luar dapat maklumat mutakhir. Dalam kesempatan ini, SAM mempelawa para pembaca budiman menjadi penulis tamu dan wartawan sambilan agar lebih banyak info dpt dipaparkan. 1masa nanti kami yakin SAM ini akan membesar, dan kitalah pengerak bersama itu sama ada secara langsung (ahli) atau tak langsung (pembantu)...tq

SANGURU said...

sy juga hadir majlis itu atas nama jabatan. Undangan mesti dipenuhi sedapat2nya. Melepas salam dgn dtk max kerana beliau terlepas meja kami. YB ada datang meja kami, sempat borak2 pasal laman web beliau yg sedang diusahakan dgn bantuan rakan utara.fm.
Sesuai dgn tema post ini dan masih lagi mud raya, saya ucapkan selamat hari raya. Maafkanlah saya, apapun salah saya.

Anonymous said...

Anon 05:25 Mungkin Penganjur bah ini kan...? Saya cuma nak tahu saja Fasal Datin Joan tu.Last saya jumpa Dr.Max dan Datin Joan d rumah d org d Likas saja bah sewaktu menjiarahi Datin mula sakit2 ja....Jadi nda salah juga sia tanya.Kerana terputus hubungan hampir 8 tahun bah saya sama d org C Max & Joan....

Anonymous said...

Lain kali, elok kita berbaik sangka sajalah bila ditanya..kesian, orang tanya dengan harapan, ada berita datin tapi tertuduh menyibuk..anyway...sabarlah Anon 4. 17am...
Orang kampung memang kesian bila dijemput dengan ajakan ajak2 ayam...sudahlah duit belanja anak2 berhitung2, turun pekan merai majlis pun kena menambang..
kalau macam tn dinakan buat laagi praktikal untuk orang2 kampung..
Pihak penganjur mungkin kena mula fikir bab pengangkutan ni bila buat rumah terbuka lain kali.
tidak keterlaluan jemput orang kampung sampai pintu rumah, bukakan pintu bas, tinggal diurang angkat kaki pi majlis...ini namanya pemimpin bertimbangrasa, kalau tujuannya mau jumpa rakyat jelatalah..bila lagi mau tunjuk sayang & menghargai undi rakyat, beramahmesra dengan rakyat?
Mimang patut diurang ( org kg)tidak peduli pemimpin kalau hal2 begini pun, tidak diurus..berimbang jugak tu..nanti pilihanraya, nda' payah lagi merayu2 sampai masuk rumah minta undi..

Anonymous said...

Anon 5:25 pm,
Kenapa juga orang tanya C Datin Joan ko Penganjur pula yg mara2...Apa hal pula kau ni? macam Cemburu saja bah kau sama C Datin Joan? Hak C Datin Joan juga Ruma terbuka Laki (C Dr Max)dia kan tu? Masa kan dia nda datang? Kau cemburukah? Cara kamu bercakap tu saya rasakan boleh menjatuhkan C Dr Max dari MP tu tau.....Hati2 kalo kau org kanan C Max...