SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, October 4, 2009

Surat Jemputan

Salam perpaduan semua...

Penulis baru pulang melawat abang & keluarga di Singgamata,Salimandut, Kota Marudu. Sempat jga kami bersembang tentang Majlis Jaringan Ramah Mesra Aidilfitri yang telah diadakan di Dewan Komuniti, Kota Marudu baru2 ini.

Menurut penduduk kg yg ditemui sebahagian daripada mereka tidak dapat hadir ke majlis tersebut disebabkan oleh masalah kenderaan.



SURAT JEMPUTAN KE MAJLIS JARINGAN RAMAH MESRA AIDILFITRI

Semua penduduk kg sekitar daerah Kota Marudu telah dihtr surat jemputan yg sama melalui AJK kg. yg dilantik.

39 comments:

Anonymous said...

TulunBunou, macam mana sekalipun surat Jemputan d hantar tetapi hati dan perasaan rakyat d Kawasan KM dan Tandek sudah dapat d rasakan, mengikut apa yg mereka katakan dan war-war kan d kedai2 Kopi mereka sudah tidak berkehendakkan lagi mana2 juga calon BN sama ada dari UMNO,UPKO ataupun PBS...Rakyat yg juga Pengundi sudah tahu siapa sebenarnya Penghianat kepada Rakyat negeri dan negara ini...Mykad Malaysia d halal kan pemberiannya oleh Pemimpin BN terutamanya pemimpin UMNO kepada para pendatang Tanpa Izin dari pakistan,India,Philippine dan Indonesia......Ini merupakan Kesalahan besar yg paling serius kepada Negara Malaysia....Pemimpin BN lah yg menjadi Penghianatan dan Dalang semuanya ini....

Anonymous said...

SILA ke laman web http://www.sabahkini.net kerana blog IC PALSU (Prosedur pengeluarannya yg Palsu,Mykad tulin)ini hanya menceritakan kisah PTI dan seangkatan dengannya dan sebagai blog peribadi saya. Berita terkini dipaparkan di laman web sabahkini.net. HARAP MAKLUM. Sila Klik Banner Di Atas Untuk Ke Sabahkini

Anonymous said...

itino masallah tongo pomimpin poringkat kampung...kiwaro surat untuk tongo nopo pakara dot barkaitan...amu isibar sampai sid lingobon-lingobon dot walai kampung...tasil yoh tongo ketua2 no ot kongoi songo2 pijumpaan...kalaga atau amu yg penting ilian dot rakyat kinagumu obo baru angammmm ...

yoku diti tulun kampung, aso banar nilaan ku ...

SANGURU said...

Saya bukan anti pemimpin tapi sejujurnya saya berpendapat rakyat memerlukan lebih dari sekadar majlis2 makan2 sekali sekala setahun bersama pemimpin. Lagipun sesama rakyat dah puas makan2 time raya baru2 ni. Aura pemimpin kita mungkin dah berkurang. Bila aura seseorang dah kurang, motivasi utk bertemu dengannya pun dah kurang. Mcm juga konsert Felix yang kami bantu baru2 ini, orang dah tak tergila2 tengok felix, aura dah kurang sikit agaknya. Kalau ,ula2 dulu, orang serbuuu...Faktor yang dinyatakan oleh penulis juga faktor utama. Penduduk kg yg miskin fikir panjang keluarkan duit buat tambang, itupun kalau ada duit...
Anyway, majlis rumah terbuka dtk dan YB hari tu saya tengok agak ramai juga. boleh dianggap berjaya.
Maaflah klu2 ada yg terguris rasa dengan keterusterangan pandangan saya ya.

SANGURU said...

Saya bukan anti pemimpin tapi sejujurnya saya berpendapat rakyat memerlukan lebih dari sekadar majlis2 makan2 sekali sekala setahun bersama pemimpin. Lagipun sesama rakyat dah puas makan2 time raya baru2 ni. Aura pemimpin kita mungkin dah berkurang. Bila aura seseorang dah kurang, motivasi utk bertemu dengannya pun dah kurang. Mcm juga konsert Felix yang kami bantu baru2 ini, orang dah tak tergila2 tengok felix, aura dah kurang sikit agaknya. Kalau ,ula2 dulu, orang serbuuu...Faktor yang dinyatakan oleh penulis juga faktor utama. Penduduk kg yg miskin fikir panjang keluarkan duit buat tambang, itupun kalau ada duit...
Anyway, majlis rumah terbuka dtk dan YB hari tu saya tengok agak ramai juga. boleh dianggap berjaya.
Maaflah klu2 ada yg terguris rasa dengan keterusterangan pandangan saya ya.

maikong said...

saya indada komen sangguru..saya tidak di majlis itu...apa2pun klu aura dah berkurangan....susah betul mau kasi balik 2 aura itu..

Tulunbunou said...

Salam sayang..

Anon 10.00 & 10.05pm
No komen....

Anon 10.55pm
Iri nobo komoyoon dot AJK ka subai ko abagos kumaraja ong waro no ot oporolu tisibar talangkas kumaa tulun kampung...

Sanguru,
Setuju dengan pendapat Tuan.Pemimpin mestilah sentiasa memiliki aura yg kuat dan penuh dgn ketelusan supaya rakyat gembira dan bersedia utk berjuang bersama..

Maikong,
Sebelum aura berkurang bagus kc maintain atau kc up skit tu aurakn... hehe

SANGURU said...

kalau aura dah kurang kena cari jalan. Dan fikir2lah kenapa aura boleh hilang/berkurang. Bab politik ni sy x arif tapi klu bab aura berkaitan ilmu2 mistik, ada jg sy dengar2, dan sy blh kongsikan, mana tau ada analogi jg dgn aura kepimpinan/kepolitikan;
1. Ilmu mistik pantangnya...hehe..pompuan dan menipu/menganiaya. Tarus ilang power rangernya bilang urang.
2. Kalau aura tu dah hilang, ada 2 cara bilang urang:
A. Bertapa/mengamal/mengayat balik. Dusun bilang "mongulit", yg ni kwn kita Lm MUNGKIN BLH ULAS PANJANG. HEHEHE...
B. Mengoreksi diri/istiqfar bnyk2/bayar fidyah serupa bayar sogit mangkali. Maksudnya kesalahan mesti dibayalll.
Jadi...klu terlepas janji, kotai. Kalau tersilap kata, cepat2 minta maaf, mcm sia? Hehehe...
Klu dah jarang2 balik kawasan, maka rajin2 la balik. Kalau dah capai ANGKASA, rumput (nukan DJ rumput kita) di bumi dilupa jangan. Banyak lagi la...
Ringkasnya, dapatkan semula aura yang hilang....insyaAllah boleh bah itu...
Maaf, ini bkn menyindir, ini teguran ikhlas wpn menyakitkan...

Anonymous said...

Anon 10x55 said...
yoku diti tulun kampung, aso banar nilaan ku ...

tulun kampung yang tingai sana kk mangkali kau ni tuan..khekeh
Besa surat jamputan masam ini kalau di kampung la kan, kana lakat sana kadai kampung atau bastop bai ni. Tiada yang di idar sampai lingobon lingobon itu tuan...ha ha ha. AJK Cawangan dan Katua cawangan mau cari insiatip lain la supaya sampai sama urang kampung.

Yuu naaa..siurang dingar ini surat jamputan suda kana idar saminggu sabalum acara. Kana rancang sabalum puasa lagi baini. Suba tuan tanya satiausaha. Karaja mamirint kad jamputan kali yang talambat.

Tda masalah la baitu. Akan datang kasi bagus lagi la tu pangurusan.

Anonymous said...

bagus ini patua ni sanguru.

Mr. Aki said...

bagurindam pun suda, pantun pun suda kita tagur diurang ini....apa lagi AURA kita pakailah kasi tarabang diurang....kata utara fm macam biasa juga baaa

Sam. Malaysia7 said...

Kalau saya menjadi C Max dan C Anita dan sudah tau Kawasan KM/Tandek bukanlah tumpah darah kelahiran ku...Aduh aku akan berkerja berhampas pulas untuk Pengundi/Rakyat/Sanguru dan seadanya.Ku rencangkan pembangunan tanah untuk Rakyat/Masyarakt ku d KM/Tandek, Ku bangunkan SMI @ Small Medium Industries kepada penduduk Kampong yg benar2 mau bergiat cergas d dalam SMI d Kawasan ku,Ku rencangkan Homestay untuk para pelancong Manca negara dan dalam Negeri...Supaya aku menjadi seorang Pemimpin Lagenda dan sentiasa d mata dan d hati rakyat KM/Tandek untuk selama lamanya walaupun aku sudah d semadikan...Pengelaman itu mengajar kita/anda/sanguru/Rakyat untuk menjadi lebih berhati hati dan lebih menjadi Veteran...he he he.Aura itu bukannya datang kepada semua menusia,Rakyat dan anda !!!

SANGURU said...

saya suka dengan "penambahbaikan". Mesti terap beyond excellent. Sikit2 pun klu ada penambahan orang kata ada KEMAJUAN:..tp klu dulu sayang dan suarakan isu rakyat/negeri, sekarang tidak lagi, tentu org naik hairan, naik angin, naik bulu, naik minyak, naik...

Anonymous said...

Beyond excellent ni bukan tidak boleh...Tetapi syukurlah kalau kita dapat d bawahnya pun ok laah. Kerana tidak mustahil juga Rakyat/Pengundi tidak dapat merasakan apakah erti KEMAJUAN yg bena2 Excellent yg mana d suarakan oleh Sanguru ni.....Tetapi jikalau saya menjadi MP d KM tu dan d lantik lagi menjadi menteri Pusat (MOSTI)aduh bahagia betullah Pengundi/rakyat ku d sana....Pasti Kemajuan yg ku bawakan ke KM ialah Membangun tanah2 terbiar d sana sepertimana fikiran dan huraian (sam.Malaysia7) tu.....Kawasan Utara Sabah ni kebanyakan Kawasan Pilihanrayanya d Subkontrak oleh pemimpin2 dari luar saja bah kan? Kesian bah kamu orang ni...Lebih bagus lagi kamu minta 1 hari nanti Pengarah Jabatan Tanah dan Ukur Sabah (Sdra Osman Jamal) menjadi Calon MP/ADUN kamu bah d sana....Kamu minta bah....Otak Bugis ni memang bergeliga kalau Kemajuan dan Pembangunan.....Tetapi kalau saya menjadi Rakyat dan Lahir d Kawasan Utara Sabah, Palis2lah saya tidak mau berwakil Rakyatkan orang dari luar kawasan saya,Sekalipun dia berkelulusan 2 X Dr (Phd/Dr Kesihatan)....Seolah olah rakyat d Kawasan Utara Sabah ini dalam keadaan Miskin,Mundur Minda mereka sampaikan tidak ada yg boleh d ketengahkan menjadi Pemimpin d Kawasan mereka sendiri...Selamat memperjuangkan warisan bangsa anda d Utara Sabah Sanguru dan anak2 SAM yg lain.....Tetapi WAJIB lah "Mengukur baju d badan sendiri terlebih dahulu".....

Anonymous said...

JKKK Kg yg tida buat karajala ni..mungkin dia fikir, klu kasi tau pun org kg mesti tida datang juga..sy pun fikir mcm itu jga..buat apa datang klu kita terpaksa susa2 cari menambang p bandau..kepada YB2..klu masa mengundi boleh cater kereta angkut pengundi kanapa diorang tida cater untuk majlis seperti ini..tarang2 tida ikhlas diorang ni..mau undi org kg saja..satu lagi cadangan, apa salah klu pemimpin majlis ini dibuat di kawasan tandik..org kg pun tida susah mau jalan..fikir2lah..bagus kita undi org lain...

maikong said...

anony 4:19..kau ini d parlimen mana..saya mengikut paparan dlm sabahkini..namun saya rasa inda cukup klu tiada perkongsian maklumat..saya inda mau c osman jamal itu....bolehlah saya dpt maklumat yg tiada dlm paparan sabahkini...utk pengetahuan tuan anony 4:19..saya org tandek..tetapi berkerja d twu/..hari2 bergaul dgn org2 yg kau sebut, memang amat merisaukan........inda keluar tajuk ki ini..dari entri c tulunbunou...

DINAKAN said...

hahaha.... saya tertarik komen tuan2 anon dan sewaktu dengannya.

saya nak tambah sikit,
pada tahun 1963-2008 sebenarnya inilah cara moden dan terbaik untuk menjemput org dan biasanya org d jemput akan merasa sgt bertuah.

pada tahun 2009, kita kena balik pada zaman sebelumnya mungkin tahun 1881 atau 1942. Ini kerana, zaman ini ada slogan '1MALAYSIA, RAKYAT D DAHULUKAN, PENCAPAIAN D UTAMAKAN'....

agaknyalah, kalau saya memanggil org utk kenduri d rumah saya, saya akan datang ke rumah org yg mo d jemput dan akan guna pelbagai cara agar org tersebut datang sperti sediakan kenderaan, sewa kenderaan ataupun suruh anak2 buah datang jemput org2 tersebut walaupun d papah..... tak caya? datangla ke kampung tanya 3 kampung berdekatan mcmmana kalau ada majlis yg saya buat.

hehehe.... sebenarnya, kita kena tgk org tersebut darisegi kemampuannya datang ke majlis tersebut. Kalau ada NINJA, PRADO, BMW buat apa jemput d rumah. hehehehe....

Anonymous said...

Maikong saya ni org Sabah bah...D Perlimen Sabah bah sia ini, Tetapi Perlimen Sabah belum lagi d Ujudkan, saya tunggu dulu PTI yg d berikan Mykad Malaysia ini berkumpul menjadi pendgundi2 saya d Perlimen Sabah macam d subala Pantai Timur d tempat kau bekerja itu bah Maikong....Masa itu ko kenal betul sudah sia kan.....Kenapa juga ko tdk mau C Osman Jamal? Ko bole minta tanah luas2 bah dari dia sekarang ni.....

Anonymous said...

Kalau saya menjadi YB Max & YB Anita, nda lah saya mau alang2 setahun sekali "OPEN HOUSE" hari raya ni hanya d buka dari Jam 5pm =8pm hanya 3 jam untuk menjemu Umat Islam pengundi d Kawasan Perlimen/DUN saya.Sekurang kurangnya kalau YB MP/ADUN tu ikhlas cubalah menganjur waktu siang dari Jam 10.00am ke 4.00pm (Ada juga 6 jam), d samping itu pula pengundi yg jauh d pedalaman pun boleh datang turun ke Dewan Komuniti Kota Marudu bah.....Patutlah saya tengok2 C Sanguru kurang senang kedangaran komennya pada C Dr Max ni gaya2nya....

Anonymous said...

Anon 7.09, iya..alang2 satuhari bah kan..panggil orang p makan, makanlah betul-betul...kalau 3 jam saja, baaru mo bepikir-pikir mau naik apa p majlis, suudah kna tutup majlis...untuk rakyat jelata kota marudu lah..tidak semestinya yang islam saja..semua juga yang menggundi tu..yang tidak mengundi puuunnn jemput juga laa...

Anonymous said...

Buat semua..... Adakah para pemimpin kita ini benar-benar ikhlas untuk rakyat di tandek atau kota Marudu keseluruhannya? Jika and fikir ya.. teruskan khidmat mereka .. jika tidak ... suara akar umbi akan menumbangkan mereka. Aura juga bisa jadi basi dan tidak boleh dipakai lagi.Bila musim kempen, seluruh pelusuk kampung mereka redahi kononnya ingin menolong rakyat akar umbi... bila menang, rakyat masuk angin (terlongo) kerana banyak makan angin... akar umbi terus melarat tiada kesudahannya.

Anonymous said...

Anon 9:13 pm @ Sanguru,
Betul tu apa lagi kalau yg mewakili KM tu sudah lama...Apa lagi mau d kc chance...Kalau sudah berkedudukan pun tdk boleh menaikan ekonomi rakyat KM dan Kemajuan pun hanya sedekah2 saja dari Syarikat2,baru mendapatkan Asrama Sekolah2, Apa mcm mau jadi pemimpin begini? Eh kamu rakyat d KM.Tandek ni memang baik hati bah....

SANGURU said...

sy bru balik dari rest rahaya bersama bro Tom. Agak terkejut + lucu bila baca komen anon 10:40 pm di atas. Anon ini menyatakan anon 9:13 pm sebagai sanguru iaitu saya.
Pembohong besar dan pembohongan paling besar dalam SAM setakat ini. Saya ada 2 saksi :
1. Tn ming. Pada jam 9:13 itu kami rancak2 bersms. Sy d rahaya cafe.
2. Tidak lama kemudian tn TOM pula menemani saya juga d rahaya cafe.
Alhamdulilah, Tuhan menyelamatkan saya dari fitnah dan pembohongan mega.
Saya bukan bomoh besar, namun menurut gerak hati hamba, anon 9:13 pm dan anon 9:40 pm ni org yg sama atau mungkin anon 9:13 pm sengaja tiru identiti penulisan saya kemudian anon 9:40 pm pula tertipu ingatkan anon 9:40 pm itu adalah saya. Saya lebih cenderung mempercayai tapi tidaklah secara total menyatakannya pasti, bahawa anon2 ini anon yg sama. Apa komen para pembaca budiman?
Sudah2lah bahhh....

Tompinai said...

hihi...tersenyum saya...bila sanguru buat komen pada masa 9.13 kerana sanguru berada di rahaya menunggu saya. Saya sampai sana lebih kurang 9.15, saya ingat masanya sebab saya janji dtg jam 9. tpi lewat dari kg. Jadi anony 9.13 bukan sanguru.

Pasti ada yang akan cakap saya pertahankan sanguru. Ya, saya pertahan kerana itulah kebenarannya.

maikong said...

anony 4:19/6:57..klu gitu saya suruh c osman ..buat sukatan lot baru(parlimen kau ya..saya kempen pti(ic brmutu tinggi sukung kau..apa macam...ok..) dptla kita lot2 k/sawit dari felda(tanah adat dijadikan ladang k/sawit..masih hangat disini....ini keluar tajuk sudah....anony.

Anonymous said...

Maikong, Kita suru C Osman Jamal sukat sikit Kawasan baru MP dekat dengan Kawasan YB Dr.Max d KM bah...Boleh juga kita tayang2 kemajuan,Pembangunan dan perancangan yg Canggih dari dia yg ada Phd dan Menteri d KL tu kan....Kerana Tandek tu Kawasan yg besar baah.Boleh bikin 1 kawasan MP lagi tu.....Baru C Dr.Max tabuka mata sama C Sanguru dan pada org yg berangan angan menjadi MP/ADUN tu kan.....

Anonymous said...

Salam buat semua. PEMBETULAN
Buat Anon 10:40 , saya adalah saya, anony seperti saudara dan bukannya Sanguru. Saya bukannya pertahankan Sanguru tetapi saya hanya menyatakan kebenarannya , kerana saya juga sering kali mengkoreksikan pelbagai perisa yang kadang-kadang sedap dan kadangkala menghilangkan selera serta memedihkan mata Sanguru dan yang lain-lain membacanya.

maikong said...

ha..ha..ha..ngam..anony 12.:25..yg sebelah mana..marak-parak...atau gouton...

SANGURU said...

alhamdulilah, pembelaan dari Tuhan telah datang dan saya bersih dari pertuduhan. Tq kpd yg berani mempertahan kebenaran, seperti anda jua...

Anonymous said...

Salam buat semua. saya adalah anony 9:13 & 12:37 .Buat Sanguru, kenapa cepat mengelabah dan melatah dengan provokasi anony yang lain sehinggakan membuat pernyataan yang saya meniru gaya Penulisan sanguru. nampak gayanya sanguru masih lagi terpinga-pinga dengan permainan maya ini sehingga menunjukkan kelemahan diri yang mudah diprovokasi yang pastinya akan dipergunakan oleh pesaing tuan. Saya adalah saya dan apa yang saya luahkan adalah berdasarkan pemikiran minda saya dan tak ada kena mengena dengan orang lain.sebagai tekong , kenalah steady dan mesti sentiasa rasional kerana permainan maya ini dibicarakan oleh minda bukannya mulut, jadi tentu boleh fikirkan. Ingatlah selalu "BERHATI-HATI" ,jangan ada prasangka di HATI , nanti ramai SAKIT HATI dan akhirnya TAK PUAS HATI.

Anonymous said...

Anony 7.34am...betul tu..kalau tdk betul buat apa dilayan..permainan maya, inilah kenyataannya, kalau diturut prasangka, memang sikit2 prasangka...orang yang tidak ada kena mengena pun tertampias..Tidak mustahil ada sakit hati...
kadang2 ada pertanyaan yang tidak perlu dijawab..biarkan saja..kita tidak luak dek kata2 palsu...

SANGURU said...

tq anon2, bkn melatah, klu melatah kan nda ketentuan cakapannya. Bukankah saya cakap dengan teratur, kemas dan berfakta?. Sy jawab kerana ia perlu pembohongan dan cubaan jadi penipu besar mestilah segera dibenteras sebelum membarah. seseorang pernah berpesan padaku "adalah waktu, jadilah singa di hadapan harimau, ada waktu jadilah air menitis di atas batu ".
Sudah acapkali saya nyatakan, saya tak pandai dan tak minat "main sorok2", tapi insyaAllah...saya agak terlatih dalam "search and destroy". Setiap tembakan, akan dibalas, namun ada sebabnya. Tidak membalas pun ada sebabnya. Tanyalah yang pakar dalam medan tempur.
So, SAYA AKAN "MELATAH", NAMUN SILAPLAH ORANG KALAU MERASAKAN SAYA TELAH TERTIPU...DAN SILAP JUGALAH KALAU ADA YANG MENJANGKA PROVOKASI ITU MAMPU MELUMPUHKAN SAYA.
InsyaAllah, Tuhan merahmati.

Anonymous said...

Maikong: D mana2 saja bah asalkan Kawasan d Utara Sabah...Ko 2long bawakan saya PTI yg sudah d kasih IC tu bah...Sia mau tunjuk Skil sama C Sanguru bah...Bukan saja C Max yg boleh jadi MP d KM tu....

Anony7:34am-Anony1:19pm : Memang kamu Anony2 yg bijak dan boleh mengalahkan Sanguru...Sekalipun Sanguru Tekong SAM...he he he he.

Sanguru: Nafsu/Hati kmu besar mo jdi YB atau Pemimpin d KM/Tandek ni bukan calang2 bah...Tetapi dengan cara kmu mematahkan sarangan dari Anon2 d dunia Maya ni pun tidak boleh, Apa lagi d Dunia sebenarnya? Aduh mcm mana ni Sanguru? Pelajarilah erti kehidupan sebenarnya terlebih dahulu Sanguru.

Sanguru:
Pemimpin yg berjiwa besar haruslah ada 3 Syarat:-

1.Mesti mampu menyediakan petunjuk yang mensejahterakan.
2.Menyediakan satu organisasi sosial dimana rakyat merasa aman.
3.Menyediakan mereka 1 keyakinan.

Nah d sini Sanguru baru boleh melawan Hitler,Pasteur,Caesar dan Nabi Musa...he he he he

ison said...

Permainan maya?

Apa pun jenis permainan, kalau tiada pemainnya, maka permainan itu tidak menjadi. Bukankah setiap permainan perlu ada pengenalan diri para pemainnya?

Kalau tapuk2 itu bukan permainan namanya, tetapi 'mempermainkan'. Sedangkan permainan yg namanya main tapuk2 macam budak2 selalu buat pun saling mengenali juga.

Itulah sebabnya saya tidak teruja sangat ber'main' dengan orang yang teda pengenalan diri yang jelas. Bagus lagi buat kerja majukan diri.

Rilek saja ba kawan2 SAM.

Gaaman said...

bagus TB kerana memaparkan Kad Jemputan tsbt utk tatapan pembaca SAM.

SANGURU said...

hmm, belum abis guna skill lg bah tu tuan...baruuuu sikittt.
Adapun 3 perkara hebat yg tuan ajukan kepada saya (yang belum jadi YB/MP), eloklah diutarakan kepada YB/MP. Merekalah yg sepatutnya perlu atau sudah melakukannya kepada kita rakyat biasa...
Alahaiii, lampau hebat nama2 tokoh yg tuan minta saya lepasi. Siapalah saya ni tuan...memadailah bah dapat membuat yg menangis, tersenyum, yang meminta, mendapat sedikit, yang jahil, bertambah sedikit ilmunya,...satu keseronokan sudah bagi saya.
Menjadi YB/MP bukan impian saya tuannn...
(kalau saya kemaruk jadi YB/MP bkn begini pembawaan diri saya...)

maikong said...

ya doc..ngam..tapi..permainan maya bukankah ada semua itu..tanpa nama&ada nama..

maikong said...

i anony..bukan senang pula mau kempen 2 pti..dia bilang mau tau siapa tuan dia+pulus..harus ada

Anonymous said...

Maikong Kalau Hokkien MAIKONG ni ertinya "JANGAN CAKAP"...Maksud ko nick name ko begitukah? hehehehehe....Maikong kasih tau saja sama e2 PTI2 d Tawau yg sudah ada IC tu...Saya ni nama OSMANG JAMAL Orang Ugi juga baah mcm kamu bilang begitu bah...Kita atur d orang bah d Kawasan sini Tandek besar bah ini.....Tanahpun luas lagi......