SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Tuesday, October 6, 2009

TUKAR ANGINNN...

Yes! Yang ini (tukar angin) saya suka dari duluuuu lagiiii...orang Dusun bilang "mantad poh dit 2004"...(gurau yaa...) - "saya geram angin tayar kereta saya, bikin spoil tayar saya". Sekali sekala tukar angin memang digalakkan. Umpamanya tukar angin tayar kereta dengan gas nitrogen. Bagussss...lebih elastik dan tahan menghadapi perubahan suhu luar. Tapi jangan pula asyik tukar angin tiap pilihanraya opss (asyik silap saja saya ini), tiap hari sebab angin nitrogen yang saya sebut di atas bukannya free. Bayarrr oooo...jangan bazirkan duit rakyat, opsss...duit anda...kalau angin masih bagus, usahlah tukar dulu, kalau masih cukup, kenapa mesti ditambah bukan? Hmm, naluri manusia suka yang baru apa lagi kalau menarik. Jadi jangan asyik dok marah kat orang muda kalau mereka naik angin. Mereka sebenarnya nak "tukar angin..."

9 comments:

maikong said...

yes..org muda mau sudah kepimpinan(politik) KM/tandek..di tukar(tukar angin)...tapi angin darimana/siapa..mesti anak watan KM/tandek..yg tidak suka makan angin/buang angin..apalagi angin..

DINAKAN said...

yaaaa tuaaannn....
angin nitrogen lebih baik dari biasa.

kalau angin biasa berterusan d gunakan masalah juga tu. Tapi kalau nitrogen saya sokong luar biasa 'POWER'nya.

harap2 ramaila org2 kita pakai angin NITROGEN.

Rozan Zulkifle said...

Nitrogen mempunyai tekanan yang tinggi berbanding gas2 yg lain (jgn tersalah pam n cuba2 test powernya).. namun begitu ia lebih ringan dan selalu digunakan dlm tayer kereta lumba... di stor saya sebenarnya ada 2 balang tong nitrogen tapi tida pula saya terfikir utk d pam ke tayer kereta saya, saya gunakan utk 'blow' saluran2 yg sumbat atau menguji kebocoran keran ia kering dan tidak merbahaya (itu pn guna regulater tidak lebih dari 300psi)... sekadar berkongsi apa yg saya tahu... terima kasih..

Panaitan Boy said...

nampaknya penulis berjaya membuktikan beliau ada masalah angin!.

SANGURU said...

"...kalau masih bagus mengapa mesti tukar, kalau masih cukup, mengapa mesti ditambah"...
- harap perenggan ini diambil perhatian, dan bukan tertumpu kpd perengan, frasa atau ayat2 lain...

maikong said...

tafsiran kepada tukar angin terlalu luas..,.para pembaca macam saya akan komen mengikut tafsiran sendiri..berdasarkan keseluruhan perengan..dan akan dihubungkait dgn persekitaran(..

SANGURU said...

benar tuan, dan niat saya menulis ini bukan untuk Kota Marudu sahaja, dan sekadar tazkirah umum sahaja, jadi diharap janganlah pembaca budiman cepat menyatakan saya menghentam sesiapa secara spesifik.

Anonymous said...

Sanguru hentamkah tidakkah jangan lah takut dan main2 paly safe lg bah...Saya sering membaca artikal/komen Sanguru tu memang kurang senang hati bah saya lihat2...Jgn biarkan menjadi tekanan pd dri anad Sanguru nanti anda terkena tekanan darah tinggi pula.MOSTI akan mencadangkan membina "TAMAN TEKNOLOGI SABAH" dalam PMK-10 di Tambunan ataupun Keningau....Kenapa juga C Dr.Max mau membangunkan Taman Teknologi Sabah itu d Kawasan lain? Kenapa juga dia tidak datangkan kekawasan MP dia d KM atau Utara Sabah? Besar bah juga Rm:30 juta itu....Kenapa d Kawasan Utara Sabah tidak boleh d binakah Taman Teknologi itu? Baguslah kamu Pengundi dan Rakyat KM memikirkan baik2 siapa Calon MP anak KM/Tandek PRU ke-13 nanti.....

SANGURU said...

anon yg berani,
Haiyaaa tuannn....mmg beginilah cara penulisan sy sejak jadi penulis. Umum sija. Sesuai utk semua khalayak pembaca, di mana jua, terutama kawasan2 yang ada ANGIN KENCANG dan penduduk2nya NAIK ANGIN dengan ANGIN, kerana mereka sebenarnya mengharap ANGIN PERUBAHAN:....