SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Thursday, October 15, 2009

UMNO: BERANI BERUBAH...

PWTC, KL: Rata2 pemimpin dan ahli UMNO yang menghadiri Perhimpunan Agung UMNO 2009 menyatakan bahawa UMNO memang perlu dan berani berubah. Saya tengok mereka begitu bersemangat dan beriltizam seperti beberapa siri perhimpunan sebelum ini...(apakah keputusannya pun seperti yang lepas-lepas juga?). Pada hemat saya, "keberanian" harus bermula dari "kemahuan". Berani sahaja tidak pernah mencukupi untuk menempah kejayaan. Jika saya teruk misalnya, saya mesti mahu berubah barulah timbul keberanian itu. Bilamana saya mahu, maka saya harus sedia meninggalkan sifat2 negatif saya. Kalau mahu hasil pertanian lebih baik misalnya, kena buang sifat malas, kerja asal ada, sikap cepat puas hati, sifat jumud, tertutup pada inovasi dan sebagainya.

1 comment:

Sulaiman Hanim said...

SeWAJIBnya lah UMNO itu perlu merobah dan berubah.....Kerana masa 56 tahun usia Parti itu bukanlah satu usia yg muda...Sudah melebihi 1/2 abad dia memerintah dan menjadi pemerintah d negara ini......Lihat sahaja FAKTA DUNIA ini setiap yg bermula mesti berakhir,setiap yg berada d atas pasti kebawah,Setiap yg muda pasti akan menjadi tua....Begitu juga dengan Pemerintah, Mula2 menjdai PEMERINTAH lama2 akan menjadi PEMBANGKANG juga akhirnya...Itu Fakta Dunia yg pasti kita tempohi dan harungi...!!! Pemimpin UMNO tidak seharusnya TAKUT dan GELABAH akan masa yg d tetapkan oleh Allah yg maha esa itu....Ia pasti akan BERLAKU percayalah...Pada satu hari nanti UMNO/BN pasti akan KALAH dan KECUNDANG juga...Seperti mana pohon kayu yg amat Besar dan tinggi pasti akan REBAH juga kebumi Allah ni.....