SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, November 30, 2009

BERSATU DALAM PERJUANGAN

Salam perpaduan ko salam 1 Malaysia ta semimon pemoso SAM. Agak beta no pan ruang bahasa Samah tu nia pinapar diam SAM. Aku ngendo langkah untuk nulis dekiit artikel diam bahasa Samah sambil ti nulung ole staf ACS. Maku maap jo aku amun un ayat tunggang tebalik. Maklum jo, aku peranak bau belajar :D.

Pesta Jagung bau jo limpas mea Pekan Kota Marudu, tekale ku agak meriah walau pan ben kecacatan dekiit buli lagi pinalap ( rujuk artikel Pn. Kyro ‘Pesta Jagung Meriah, Tapi...’). Aku dediri nyaun kesempatan untuk mule ngenda ngko nulung kawan2 diam kempen derma darah ole PERDARAH ngko gerai SAM/Utara FM kerna un dekiit kesulitan yang nia teelak ku.

Diam kesempatan tu, aku ingin moo para pemoso untuk ngerenung sekajap tentang kesatuan. Penting ni kesatuan tu kerna nyaun kesatuan kiti niya mampu pesorong embunda diam ian pan pekara pejuang ti. Kiti perlu un kerjo somo untuk ngubah identiti daerah ti dari kemiskinan ko kemunduran. Perubaan tu niya mustail, tapi kiti mesti ben kesatuan.

Sedikau ngai go erti ni kiti mesti somo dikau idea ngko sara kerjo. Niya semesti ni semimon somo dikau minat ngko kecenderungan. Upaya ngko kemampuan yang un mediam diri ti niya perlu somo. Kesatuan maksud ni kiti mampu moo perbezaan tu mediam dikau pesepahaman agar setiap ahli teko muat peranan dediri ngam ngko kelebihan ko kemampuan dediri untuk nuju ta dikau matlamat yang somo, perpaduan, kemajuan ko kemakmuran Kota Marudu.

Nota: Perbezaan buli nunjuk keunikan tiap jomo. Kesatuan buli nunjuk semimon keunikan saling serangkit.

4 comments:

Anonymous said...

alap bana-bana tu dr

SANGURU said...

ngam bana taauu tuu. Arapon jo un perubaan biarpun dikit2. Bagi diriku tu nia mampu aku buat perubaan bagal2, sb aku tu urang diki.

ming2elly said...

alap ne sanguru, nyah perubahan bagal, dikit2 pan ai jo teh eh... kiti tu, dikit2, lama jadi pan bukit eh...

Umar al-Longobi said...

ber-1-lah kita dlm perjuangan!