SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Sunday, November 22, 2009

FARMVILLE...(PART 5)

Sebagai "farmer" lavel 1, jangan amal prinsip "Jentera didahulukan, kandang diutamakan". Alamat bankrapsi atau lambat kaya! Demikianlah jua klu kita petani atau kontraktor, utamakan yang terutama...sayangnya, jarang2 kita nampak orang kita amal prinsip "akaun didahulukan, visi misi diutamakan...", lalu kemana mereka selepas itu? Pening sang kerajaan membantu usahawan kita, banyak duit rakyat dibelanjakan untuk membantu dan menyelamat syarikat nyawa ikan. Silap siapa? Bagaimana membaikinya? Saya hadiahkan tuan/puan dengan soalan ini. Banyak yang saya pelajari melalui rakan2 farmville ini. Tentu perekacipta permainan ini begitu mendalam ilmu perekonomiannya atau juga orang biasa yang luar biasa daya fikir dan daya inovasinya. Tentu beliau seperti anda!...

5 comments:

Anonymous said...

Perekacipta "FARMVILLE" tentulah bukan calang2 orang...Memang diseorang pakar/jurutera Computer yg boleh d katakan lihai dan bukan hanya bikin blog saja dia pandai.....he he he he. Memang ilmunya mendalam apa tah lg untuk menolong rakyat dan pemain computer yg suka berangan angan menjadi petani moden yg tinggi cita2 menolong pengundi d kawasannya.....ha ha ha ha

SANGURU said...

ya...pereka Farmville mmg pakar. Tabik!
Anon di atas juga pakar provokasi dan pakar menyakiti hati orang. Hahaha. Yang ni mcmna org mau tabik?
Tp dr 1segi, sy tabik sb rajin berkunjung ke SAM. Yg ni sy mesti ucap TERIMA KASIH.

Anonymous said...

He he he he...Sanguru kenapa terlalu mudah terasa dengan kata2 dari saya tu?...Aduh terlalu sensitifnya anda Sanguru....Kenapa juga sense anda terlalu peka? Kalau anda berangan anagan menjadi Pemimpin rakyat sifat Sensitif ini perlu d jauhkan dari hati,Perasaan dan jiwa anda.....Saya bukanpun pakar menyakiti hati org jika anda berjumpa saya....Sayalah Pakar Motivasi untuk anda...Insyallah 1 hari abang akan terjumpa juga dengan Sanguru....Insyallah

SANGURU said...

yakah? Jika sdr pakar dan ikhlas, tentu saja saya tidak pernah gagal merendahkan diri saya serendah2nya di hadapan setiap orang guru2ku...maka sudah pasti saya menjadikan sdr sebagai seorang guru. Namun jika sebaliknya, sy juga telah dititipkan pesan yang lain...

Anonymous said...

Kerana Sdr Sanguru bukannya Melaikat bah kan...Kenapa kah anda terasa bila saya komen pertama d atas tu Sanguru?....Apakah anda terasa apa yg saya tulis d atas tu adalah anda...??? Sensitif banget kok kamu Sanguru....Masa org sensitif bisa jadi Ahli dewan perwakilan Rakyat kok....