SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, November 9, 2009

SECAWAN KOPI...

RAHAYA CAFE, KM: Sudah agak lama tidak menulis atas tajuk "secawan kopi", walhal saban malam pekena kopi dengan rakan2 NGO. Sebentar tadi sempat bersembang dengan rakan2 NGO termasuk berSMS dgn rakan2 di semananjung, bicara tentang program2 yang bakal dilaksanakan. Banyaklah perkongsian masalah dan cabaran termasuk kritikan yang kurang membina, hambatan dana, kekangan masa tenaga dan sebagainya. Namun tidak ada satupun sukarelawan yang mahu "gantung khidmat"... Demikianlah pahit maung NGO. Bukan senang tapi bikin hati senang. Tidak terikat tapi tidak pula sesuka hati sampai melanggar undang2. Tidak banyak mampu disumbang namun biar sedikit asal membekas. Saya pun tidak tahu sampai bila mampu begini, namun InsyaAllah selagi ada keinginan dan keikhlasan dan kemampuan, saya lebih suka dan ingin terus begini... JOM KEKAWANNN...

4 comments:

Anonymous said...

Salam buat semua...
Teruskan perjuangan mu SAM. Kata pujangga "Berilah kepada yang meminta dan jangan ditanya apa tujuan permintaannya".

DINAKAN said...

Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.

Perjuangan Belum Selesai.... teruskan SAM.

SANGURU said...

saya sedia bersusah2 selamanya atau sehingga saya rasa saya perlu istirehat. "kesusahan itu kesenangan hatiku"

MindaGuru said...

Teruskan perjuangan tuan..