SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Saturday, November 7, 2009

SENYUM PAGI ....(SIRI 20)

Kadang-kadang bila ada banyak pintu, kita pandai tersilap ketuk. Ada ketika pula, dah betul ketukannya tapi kemalu-maluan kita kena suruh keluar. Tapi paling naya kalau kita tau ada orang kat dalam tapi buat-buat tak dengar ketukan...ada PROJEK agaknya yeee?...tapi yang paling bahaya kalau "silap masuk kamar..."...

8 comments:

Umar al-Longobi said...

Bagaimana kalau buat pintu & kamar baru tuan? Hehe... Selepas 3x salam kalau tidak dibuka juga, kita disarankan agar beredar. Mungkin kena cari pintu lain. Tapi jgn sampai silap masuk kamar...

maikong said...

macam diam saja pintu PBS km ini......bila mau buka..

Anonymous said...

Pintu PBS seluruh negeri Sabah sentiasa TERBUKA luas untuk peminat dan pengemarnya dari tahun 1985 lagi....Cuma hanya orang2 yg berjiwa Sabah sahaja yg kebanyakannya memasuki pintu PBS ini....Dan yg mengerti akan Dasar Perjuangannya...Apa yg menyedihkan tadi Presiden PBS berucap d dalam Mesyuarat Agung Tahunan PBS hanya meminta Kerajaan Pusat membenteras kemasukan PTI. Bagi saya PTI itu biar beribu orang sehari memasuki kenegeri Sabah tidak menjadi masaalah...Yg menjadi masaalah ialah sesudah mereka Memasuki Negara ini melalui Negeri Sabah mereka senang2 sahaja mendapatkan MYKAD MALAYSIA dan IMM13.Ini yang sebenarnya yg kita rakyat sabah tidak mahu......Bukan kebanjiran mereka PTI memasuki negeri ini yg tidak kita inginkan. Jabatan Pendaftaran yg seharusnya BERTANGGUNG JAWAB d atas Penganugerahan Mykad Malaysia ini...Mana ada Jabatan2 Kerajaan yg lain yg boleh mengeluarkan dan membuat MYKAD MALAYSIA ini kecuali JPN !!!???

maikong said...

PBS bukalah pintu..c dr J...mau masuk bah....tolong...

Tuan Cobra said...

Maikong...Kalo ko kenal dengan Dr.J tu memang orangnya bagus bah...Dari segi fikiran dan kepimpinannya juga ok...Tetapi banyak d antara Pemimpin2 khasnya Kadazan/Dusun tu takut akan Dr.J...Makanya dia tidak mempunyai kawan org bilang.....Dr.J sekarang ni mcm Kera tunggal bah...1 kesilapan besar Kepimpinan PKR (Malaya)tidak yakin kepada kepimpinan DR.J oleh sebab CUCUKAN pemimpin d dalam PKR Negeri ini sendiri juga.....Jika Dr.J keluar daripada PKR Sabah bererti PKR negeri Sabah benar2 kehilangan...Buat masa ini Pemimpin PKR negeri ini belum ada yg boleh menandingi Kepimpinan Dr.J.......Saya hairan DSAI dan Azmin Ali terpengaruh dengan seseorang Pemimpin dari Tuaran tu.....Pemimpin dari Tuaran tu memang tidak boleh d harapkan untuk mengangkat Meruah dan mertabat PKR d negeri ini.....Apa lagi Pemimpin yg menjadi Pengarusi Perhubungan PKR Negeri Sabah sekaran ni...Memang dia berasal dari Sungai Sibuga lagi....he he he he he senang2 d umpan oleh C Musman...Maikong akhir cerita Mampuslah juga PKR Sabah ni......

SANGURU said...

Tuhan, baiki kebobrokan ini, agar kami tidak perlu asyik memeningkan kepala!
Siang malam kami pening kepala gara2 "kepala2" yang lebih banyak guna kepala otak utk kuasa kuasa kuasa. Duit duit duit. Kroni kroni kroni. Duniawi duniawi duniawi.
Tuhan, saya sering hilang kepercayaan kepada manusia namun saya belum hilang kepercayaan terhadapMU...

maikong said...

na tn cobra kalau akhirnya pkr mampus d sabah, maka putuslah juga harapan kita..klu gitu cari pintu lain lagi lah..kita banyak yg atas angin bah...percaya atau tidak ramai yg menjadi atas angin sekarang(politik saja ya)....

SANGURU said...

angin? Ya...ada kalanya angin datang tanpa disedari. Tak nampak, tiba2 saja ADA...
Mmg perlu ada angin baru sebab tayar2 dah pancittt...tayar pancit mana ngam jalan...