SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, December 9, 2009

Anonymous said.....RANGKING KOMEN YANG MELAMPAU

Saya memaparkan kembali komen2 para ANONYMOUS yang agak pedas dan kira melampau.Sama2 kita baca kembali apakah mereka2 adalah orang yang sama atau sebaliknya.Kita boleh tengok cara penulisan dan susunan ayat2 komennya. --------------------------------------------------------------------------------------- 1. Anonymous said... Dlm gambar tu sy tgok arancak betul tu urg menari,tapi klu sembahyang enda pernah sy nampak.Bergelar HJ lg tu.hahahah tobat ka tau buat....ades insaf2 la rumah kat pergi kubur kata mari December 8, 2009 9:01 AM ------------------------------------------------------------------------------------- 2. Anonymous said... Cantik baju saja tidak memadai...hati mau baik bah...jgn makan kwn apa lagi keluarga.... Kesian oo urang susah payah bah turun naik bukit cari susur galur keluarga tapi langsung tidak dipandang.Paling bikin panas lagi bila urang punya usaha diguna oleh urang lain untuk cari nama. Lembu punya susu sapi punya nama...apa macam ooo.... Kalau sia,basar kemaluan oo cari nama atas usaha urang lain adedehhh...kalau mau mimpulitik jangan kasi pulitik itu keluarga bah. December 6, 2009 11:25 PM ------------------------------------------------------------------------------------- 3. Anonymous said... Ada juga sy pegi ba tu program 3 keturunan tu kunun,yg sy hairan bin ajaib ni: 1.berkenaan dgn cabutan tiket bertuah. ada sy dgn urg bercakap main sms saja tu numbur dgn pengacara terus ambil haidah..hahaha lowong punya program. 2.yg banyak dpt hamper pun sy tgok anak iseri tu pengurusi penganjur..mmg suda nampak x adil. 3.ada lg kerusi dan meja bercakap yg mmg dipolitikkan ba ni program. tingkod ko berpulitik komondou......ajk2 penganjur pun urg ramai suda tau ba mmg muka peipu semua tu,masa susah minta tolong keluarga,kunun tokou e tokou..tapi bila senang mcm ni ada keluarga yg enda dimaklumkan berkenaan program lowong ni.... Jadi kepada mereka2 tu jgn la ikut jejak bapa kamu yg pandai budu tu................. December 8, 2009 8:50 AM ------------------------------------------------------------------------------------- 4. Anonymous said... Awasi no boh ong amu momudut.Waro songulun lumaga sid dagai mokianu do sponsor.A'ih monguro manaak do tusin,a'ih monguro ogumu karaja nga ih momudut diri amu keinginan ya.Ih aki duyu nga sino ih ka di songulun.Om rumikot okoi diri nga atigagang okoi no tu asosoi ngaran ih aki ya siri.Okon ko rumasang okoi nga omomoluon boh. December 7, 2009 2:26 PM ------------------------------------------------------------------------------------ 5. Anonymous said... Sanguru janganlah bah seorang saja yg mahu bercakap dan menulis...SAM ni ko yg jadi President, Tulisan pun setiap hari ko punya Artikel yg ko kc keluar....Mengomen pun sampai 3,4 komen ko jga yg mengomen...Ujudkanlah DEMOKERSI d jiwa mu terlebih dahulu...Supaya SAM ini milik kita bersama-sama.Sudahlah 1TANDEK lintang pukang, beginikah mau ganti DS Dr Maximus d MP P.168 Marudu atau d N.5 Tandek?.... December 8, 2009 7:31 PM ------------------------------------------------------------------------------------- 6.Anonymous said... Komen je,sy org semenajung pun gelak besar dgn kaum kimarangang ni,nak bersatu tapi gaduh dulu....jgn la mcm ni.Byk dah contoh penyatuan keluarga yg kuar kat tv pun ada tapi xde la gaduh mcm kaum kimaragang ni......... December 8, 2009 9:42 AM ------------------------------------------------------------------------------------- 7.Anonymous said... Lembu punya susu sapi punya nama...orang lain buat kerja cari susurgalur keluarga naik bukit turun bukit....tiba-tiba..... Sayangi,kerana sayang jika yang tersayang terbuang...hakikatnya...org yg bekerja keras langsung tidak dipandang.....beginikah keluarga Kalau mau cari populariti dalam politik jangan makan kawan apalagi saudara sendiri. December 6, 2009 11:18 PM ------------------------------------------------------------------------------------- 8. Anonymous said... hahahahaha.......kasihan December 7, 2009 12:33 AM ------------------------------------------------------------------------------------- 9.Anonymous said... Wag sang guru...mcm tergugat karisma sia tguk la...sia ada di dwn tadi tapi hadir sbgai petugas saja karna bukan ahli keluarga..sia melihat ada keganjilan dalam acara keluarga ini...kenapa ada senator, yb, ketua pemuda, ahli2 puteri umno dan org2 politik lain?...saperti ada udang di sebalik batu... December 7, 2009 12:51 AM ------------------------------------------------------------------------------------- 10.Anonymous said... Hahaha....hari keluarga jangan dicampur aduk dengan politik.Tiada keikhlasan berkeluarga kalau begitu.Satu lagi macamana pula hari keluarga ada minta2 sponsor dari orang-orang politik? Kesan negatif sangat besar bila buat begini. Apa yang saya nampak : 1. Keluarga besar ini Sambion,Pamansah dan Tumunda telah diRENDAHkan martabatnya kerana MEMINTA-MINTA.Ibaratnya orang yang mau makan kenduri tapi minta dari jiran tetangga kerana tidak mampu. 2. Ada ahli keluarga besar ini yang mau menonjolkan diri dipersada politik.Akibatnya ahli keluarga lain secara tidak langsung telah diPERBUDAK. 3. Siapa sebenarnya yang telah berusaha mencari susur galur keluarga ini? Kenapa tidak didokumentasikan? Dan jika benar ianya SATU Tandek kenapa ramai ahli keluarga besar ini yang tidak tahu menahu tentang hari keluarga ini? December 7, 2009 8:39 AM ------------------------------------------------------------------------------------- 11. Anonymous said... Saya sudah awal2 lagi Warning (Komen ke 2 saya yg tulis) Saya tidak datang kerana memang saya sudah tau apa maksudnya menghimpunkan Family 1TANDEK ini....Memang ada yg tersirat dan tersurat org yg inginkan berpolit bah ini punya angan2 dan cerita.........Nanti akan ada lg cerita dahsyat jika d teruskan menggunakan Family 1TANDEK ini....Ini juga 'BISA' saja akan MEMBINASAKAN keriar politik seseorang yg ingin mengangkat diri sendiri dan menggunakan nama keluarga besar menjadi LENDASAN Politiknya sendiri...... December 8, 2009 6:08 PM ------------------------------------------------------------------------------------- Setakat ini yang boleh saya paparkan..jika ada lagi komen2 yang boleh masuk rangking..sila beritahu saya.TAHNIAH kepada ANONYMOUS kerana komen anda telah dipaparkan di muka depan blog ini sebagai rujukan generasi akan datang.Jika perlu komen2 anda boleh dibukukan.

12 comments:

Uku said...

adeh..sepanjang sia tiada di sini, begini pula kejadian..thanks Illie that was the best shortcut ever!

SANGURU said...

merujuk kpd rank no.5,
1. Staf SAM sekalian, tiada meh demokrasi dalam SAM?
2. Para pembaca/pengomen SAM, tiada meh demokrasi dlm SAM?

Anonymous = anon ni (banyak) muslihat...

SANGURU said...

sy yakin, komen no.2,5,7 dan 9 tu ditujukan khas kpd saya.
Tak ada ertinya tuan (anonymous), acapkali telah aku katakan : "kutukan atau pujian, sama saja bagiku" kerana aku melakukan apa yang aku fikir baik utk sesama manusia dan bukannya untuk apa yang tuan maksudkan/sangkakan. InsyaAllah...
Tp jgn risau tn, tiba masanya, bila aku rasa aku patut berhenti, aku akan berhenti. Bukan kerana kecewa atau takut, sebaliknya kerana aku telah berjaya menunaikan kewajipanku. Masa itu sudah semakin hampir. (Alangkah baik kalau Tuhan segerakan...)

Umar al-Longobi said...

Dulu saya pernah menghentam golongan anonymous ini. Namun, sy tidak menafikan memang sukar mengesan siapakah diri mereka yg sebenar. Bukan mudah urusan utk mengesan alamat IP terutama mereka yang tidak menggunakan talian tetap. JIka berdasarkan cara penulisan dan susunan ayat pun sukar dan biasanya kita akan tersalah orang. Ini kerana, sesiapa pun boleh meniru cara penulisan dan susunan ayat org lain. Jadi, cadangan sy ISYTIHARKAN saja mana2 komen tanpa mempamerkan identiti yg jelas, hujah2 mereka tidak boleh terpakai dlm perbahasan di ruang komen. Dan usah dilayan.

Tulunbunou said...

hehehe.... lucu pula ni komen2 klu sda kna kumpul jd satu.. 1komen,1SAM boleh baca.

DEMOKRASI DIDALAM SAM
untuk pengetahuan kepada semua pengunjung yg. di hormati, Presiden SAM sangat bertoleransi di dlm segala hal.. Bahkan semasa pemilihan jawatankuasa SAM (Perjumpaan pertama SAM) Sanguru telah memberi ruang dan peluang kepada semua staf SAM untuk menjadi ketua melalui proses undian.oleh itu tidak benarlah ulasan anon...

mengenai post didalam SAM,
Telah diterangkan berkali2 post Sanguru adalah berjadual dan akan dipaparkan mengikut masa yg. telah ditetapkan.oleh itu jgn hairanla klu Sanguru sentiasa ada post setiap hari. Sebagai salah seorang daripada penulis SAM saya hanya akan dapat membuat paparan di SAM apabila ada kelapangan dan talian IT x meragam.Jadi x benarlah dakwaan anon Sanguru monopoli SAM. sekali lagi anon tersilap or sengaja mencari publisiti???
hehehe

Saudara Umar, nda perlu kita risau ttg Anon yg suka bt gimik ni. sebab, sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh jg ke tanah...

Illie thanks dgn koleksi ini..hehe
salam sayang kepada semua..

kyro said...

Sangguru,inilah namanya asam garam kehidupan.Bila kita berada diatas akan ada orang-orang yang cuba menarik kita kebawah atau cuba menolak kita supaya jatuh.Apa pun lupakanlah komen2 pedas para anony tumpukan pada perjuangan/agenda asal SAM.Tabahkan hati teruskan perjuangan.

kyro said...

Sdra Umar,saya rasa saya kenal betul anony yang hentam pakcik saya tu tapi nda apa la.Saya pandang dari sudut positif sekurang-kurangnya pakcik saya dapat pahala juga.

Anonymous said...

Yang BAHAYAnya yg MANIS kata2 macam Madu ini lah tersirat RACUN yg berbisa.........Apa lg kalau org tu ada hati mau BERPOLITIK. he he he he he.Berpolitik biarlah secara Profesional baah.Ini cakap bukan main manis tetapi dia sendiri yg menulis komen.....Kalindahau punya manusia !!!

SANGURU said...

biarkan c luncai....

Little Mike (LM) said...

anonymous..

nampaknya anon begitu mengambil tahu dan tau sangat sehingga mampu melihat kata-kata manis sebagai tersirat racun yang berbisa...

hanya orang yang RASA AGENDANYA TERANCAM sahaja yang mampu memberikan reaksi tepat seperti ini.

Anonymous said...

Salut! Pamela Cohn . payday loans

Anonymous said...

cash advance toronto This website is a good I liked it to a great extend
AAA Toronto Payday Loans 1172 Bay St #101, Toronto, ON M5S 2B4 (416) 477-2817