SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Monday, December 28, 2009

Azam baru .... azam lama?

Beberapa hari lagi kita akan menyambut tahun baru 2010.Biasanya orang akan bertanya...apa azam baru? Setiap awal tahun saya buat azam dan setiap akhir tahun saya akan buat post mortem.....hmm. Terus terang saya katakan....tahun silih berganti....macam tiada pun azam saya yang tercapai... hahaha....adalah satu dua begitu....azam yang kecil-kecilan.Jadi tahun ini saya berazam lagi...adehhh....tapi kali ini bukan azam baru....saya berazam untuk mencapai azam yang saya tetapkan ditahun yang lepas-lepas....hehehe. Setiap orang punya cara tersendiri sambut tahun baru....ada yang buat barbeque sambil mandi manda dilaut....ada yang terjun dalam sungai tepat jam 12 malam....ada yang ramai-ramai duduk dipadang buat Count Down.Tapi saya ni memang dasar pemalas lah barangkali....masa saya remaja saya sambut tahun baru baring2 depan tv....orang buat count down saya pun ikut tapi dirumah sajalah bersama tilam dan bantal whuakaka....Adik beradik saya pergi New Year Ball...saya tetap dengan bantal buruk kasi bau-bau itu ruang tamu sampai mama saya gerigitan......'Kenapa juga kau suka bekindang-kindang sama kain ini?' Inilah ayat favorite mama saya.Orang malas macam saya saja faham apa itu bekindang-kindang hehehe. Tapi itu dulu....time saya remaja.Sekarang saya gontuo sudah.Orang sambut tahun baru saya sambut juga tapi lain....saya nampak tiap kali tahun baru banyak orang buang duit...jadi saya pungut itu duit.Hehehe....saya buka kadai kupi....24jam.Ramai orang buat count down di padang....teriak2 last-last lapar,haus....bah apa lagi...siiiini kamurang minum teh tarik makan mi guring dusun style.Satu saja ini ada di KK. Sempena tahun baru ini, bah kawan-kawan di KM jangan lepas peluang....ada juga itu orang sambut tahun baru buat count down di padang KM kan? Nahh...inilah masa ambil peluang... orang buang duit kita pungut sama dia....jual mineral water saja pun ada untung bah.... Bah...revolusi minda....berazam untuk tingkatkan ekonomi keluarga....mulakan langkah pertama anda. Selamat Tahun Baru

4 comments:

SANGURU said...

semoga niat yg baik itu tercapai. mudah2an ni SAM pun makin mantop. Mudah2an semua stafnya bkn berjaya dlm arena masing2. Mudah2an semua ada penambahbaikan. InsyaAllah ada rezeki tahun depan (2010). Amin.

MindaGuru said...

Praktikal,bijak dan hebat.Perlu orang kita mencontohi nasihat pn."orang buang duit, kita pungut duit". Tahniah pn dan selamat tahun baru.
salam

DINAKAN said...

saya kalau tahun baharu.. saya suka tgk TV juga, sampailah skrg ni da kira nk masuk separuh umur masih tak ubah tabiat. Mangkali da jadi kebiasaan la ba tu.

kalau tahun baharu bermula saya akan tanam azam baharu juga. Saya lebih berazam suka buat sesuatu yg sukar dan mencabar, kerana? itu akan menjadikan kita lebih berdaya saing dan berwawasan.

walhal, mo makan bnk pun supaya cepat besar pun azam juga hehehe....

selamat menyambut tahun baharu 2010 berserta azam baharu.

liau said...

Selamat menyambut Tahun 2010 - aku setuju fasal azam ni aku pun sudah banyak kali bikin azam - antaranya mau kurus he he he - mau .....mmmm banyak lah tapi masih juga berazam - muda2han kali ini aku istiqamah