SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Wednesday, December 30, 2009

Serahkan kepada-Nya


Penulis baru sahaja selesai membaca sebuah buku bertajuk Alam Semulajadi Penyembuh Ajaib tulisan Dr.Ethel R.Nelson (Pakar Patologi). Penulis tertarik dengan ayat berikut:-


DAN AKHIRNYA, CUBALAH INI
"Serahkan segala kemahuan anda,kesukaan anda,kesusahan anda,keperluan anda, dan ketakutan anda kepada Tuhan. Anda tidak akan membebankan Dia;anda tidak akan membuat Tuhan letih.Tuhan yang tahu jumlah rambut di kepala anda tidak pernah lalai terhadap kemahuan dan keperluan manusia.....Kasih sayang-Nya terharu oleh kesusahan kita lebih lagi jikalau kita memberitahu segalanya kepada-Nya. Bawa kepada-Nya semua yang membebankan fikiran anda.Tidak ada beban yang terlalu berat bagi-Nya, kerana Dia yang memegang alam semesta.
       
     "Dia memerintah dan menguasai segala urusan alam semesta. Tidak ada yang berkenaan dengan kebahagiaan kita yang terlalu kecil untuk perhatian-Nya. Tidak ada bahagian didalam kehidupan kita ini terlalu gelap bagi-Nya untuk dibaca;tidak ada kerumitan hidup yang terlalu sukar bagi-Nya untuk diselesaikan. Tidak ada bahaya menimpa manusia, tiada keresahan menyiksa jiwa,tiada kebahagiaan,tiada doa yang sungguh-sungguh yang kita layangkan, terlepas dari perhatian-Nya. Tuhan mendengar dan memperhatikan semuanya. (E.G.White)


Semoga ayat ini memberikan penghiburan bagi mereka yang memerlukan.
Salam Sayang dan Selamat Menyambut Tahun Baru 2010...


Sumber Rujukan: Buku Alam Semulajadi Penyembuh Ajaib


4 comments:

SANGURU said...

E.G White berkata2 dengan mengabungkan beberapa sifat Allah dan sifat makhluk yg sepatutnya. Mengingatkan daku kepada seorang wali Allah (yg kubaca dlm kisah para wali) yg selama 30 tahun menahan diri dari berkata2, tiap jawapannya dan bicaranya menggunakan ayat2 kitabullah.
TB, posting yg ada faedah.

Tulunbunou said...

Terima kasih Sanguru..

Umar al-Longobi said...

dariNya kita datang dan kpdNya kita akan kembali. sudahkah kita bersedia kembali kpdNya?

MindaGuru said...

Ngam..Dia tidak pernah letih untuk memberi pertolongan bagi yang memerlukannya..

selamat tahun baru