SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Saturday, January 23, 2010

"DOKTOR" KAMPUNG MENJAWAB (11)

BERBELAH HATI. Penyakit yang nampak tak bahaya tapi sangat merbahaya akibatnya. Kerana dalam kehidupan pun kata guru ekonomi, kos melepas memang ada. Kata seorang pemerhati politik, pilihan yang tidak tepat sungguh merbahaya kerana mau tunggu 5 tahun bukan sekejap. Hebatlah orang kalau tak pernah berbelah hati. Misalnya: Jurusan apa patut diceburi?awek mana satu perlu didekati? Siapa patut saya dijadikan isteri? Siapa patut saya undi? Cakap siapa patut saya dengari? Siapa wajar jadi pengganti?...semua ini kalau kita menghadapinya, menunjukkan kita ada simptom berbelah hati. Kalau belah dua tak sadis sangat, kalau belah tujuh gara2 "7 penjuru"? Nayaaaaa... Ubat yang saya boleh beri adalah PIL BIJAKSANA. Bila jumpa berapa penjuru sekalipun, pilih yang ada pakej. Soal pakej, sdr/i yang perlu mengajar saya. Hehehe...

No comments: