SAM

SAM

Followers

Dengarkan Utara.FM - Macam Biasa Juga Bah

Friday, January 15, 2010

INI PEJABAT APA?

Ada siapa2 yang boleh bagi tahu ini pejabat apa? dan siapakah tuannya?...lokasinya di belakang SMK Tandek dan dikawasan ladang kelapa sawit.

15 comments:

TG said...

mana aku tau bossss!! kau jawablah sendiri.., aramaittt...

ILLIE said...

yukkkk boss TG..sia pun inda tau bah..tulah mau tanya..hahahaha

SANGURU said...

poporoso nopoh kawoh. Jalan terusss...ckp ja bhw ini bangunan adalah gambaran maruah dan harga diri orang Tandek khususnya PBS Tandek. Dan PBS pula adalahparti berkuasa di N5. Jadi, timbullah beberapa kemuskyilan yg menyakitkan hati.
Dulu semasa Ketua Bahagian N5 Tandek masih anak watan Tandek (Datuk Saibul Supu), ramai di pejabat ini. Sejak PBS Tandek terumbang ambing, ni la jadi. Mungkin juga kerana lokasi yg x sesuai, maklumlah area sekitar pekan Tandek, apa yg ada....

Anonymous said...

Ni la bah masalanya kalau YB punya jajahan terlampau besar, sampai harta parti pun inda buleh urus. Inikan pula kepentingan masyarakat Tandek, jauh panggang dari api. Diurang ni macam main2 ja sama kita. Duit rakyat yg digunakan untuk bina ini bangunan macam inda da nilai. Mo tambah lagi itu pasar (ikan) saana dapan itu kadai Tandek sudah kasi rubuh; macam baru ja bikit tu (blm sampai 10 tahun lg).. Bikin pembangunan kalau inda rancang macam ni lah.. main2 saja yg penting purijek bah kann.. Sampai masanya kita kena bersatu perjuangkan nasib penduduk Tandek, jangan la bah kita kana main2 saja..amacam kita jalan teruss!!!

Anonymous said...

perancang pakan tandek bukan di bawah YB ba tapi itu MDKM LOWONG!!! jgn sesuka hati mengutuk YB kalau tidak tahu pokok pangkal..

Anonymous said...

mana ajk Pemuda PBS owo ni. Bergerak sikit bah pemuda. Kasi bersih markas kamurang tu. Yu..malu sya owo ini. Padas butul ini entri ini. Tapi mimang banar pun. Sukung SAM

maikong said...

waktu zaman PBS ..gah betul ini pejabat/markas utama..sekarang tinggal kenangan....nasib baik ini kana langgar oleh jalan aspal..

Anonymous said...

Anon 2.47: Adehh memang bah sia tau tiada YB dalam struktur MDKM tapi dia punya kuncu2 dan ging2 kuat kan ada d sana. Lagi satu takkan YB nda da kawalan terhadap MDKM; takkan YB have no say kepada perancangan pekan Tandek/KM. MDKM adalah kerajaan tempatan ba kan?? bukan bawah federal! cuba ko tingu betul2, pemilihan ahli2 MDKM ni tiadakah penglibatan YB? Kalau saudara bilang tiada juga, macam menyesal pula ni pigi menyukung ini YB tempoh hari he he..Emm sampai bila kamurang ni berfikir rakyat masih dalam telengkup tempurung; saudara bukalah mata dan lapangkan dada supaya dapat melihat disebalik komen saya ini. Fikir dan fikir bah.. opss lupa pula pasal itu pejabat PBS... emm yang ini pun bawah MDKM ka??

SANGURU said...

DS Max, sy cadangkan, pelihara dan pulihara bangunan bersejarah ini. Bangunan ini lampau besar sumbangannya kepada PBS suatu ketika dulu. Kalau pun x diguna sebagai pejabat perhubungan parti, mungkin boleh diguna untuk pusat kegiatan masyarakat. Jika dibiar begini, imej PBS memang tercemar dan nama baik DS juga ikut jadi momokan. Pertama, kerana DS adalah KB PBS N5. Kedua, DS adalah Tim. Presiden PBS Sabah. Ini pandangan ikhlas dari saya, sahabat semua.

Anonymous said...

yung, ada satu lagi ba...itu markas umno-bn limpas sikit sana sk tandek pun gah betul ba dulu tapi tebiar juga ba...hehe..itu pun banyak peruntukan duit terbuang begitu ja...gah skjp jak.. pulitik..pulitik....saaabuuun...cuci tangan.....

Umar said...

sy tingu ti zink macam bagus lagi tu. drp buruk mcm begitu saja, bagus bagi sayalah. bikin ganti atap rumah...:-)

Anonymous said...

kau ambil saja bah umar klu kau mau..

Anonymous said...

Pengelaman saya of course YB N.5 Tandek Bos segala Bos d MDKM dan PDKM...Puan DO merujuk bah sama ADUN d N.5 Tandek tu, Bermasaalahkah DO dan ADUN N.5 Tandek? Sampai d SAM pun d keluarkan soal MDKM dan Kemajuan d KM?....

SANGURU said...

SAM X memusuhi MDKM atau mana2 pemimpin. Pihak MDKM dan pemimpin boleh menerima teguran/Cara menegur SAM. SAM boleh duduk semeja dgn MDKM, pemimpin, dll. Bahkan SAM ada membantu wpn x banyak. Namun sebagai media, mmg laa ada jatidiri dan gayanya, tp SAM berbeza dgn media yg lain. Tak kiri, tak juga lampau kanan. Jalan teruss...

kyro said...

Bagus kasi jadi perpustakaan ini bangunan...jauhkah itu dari sekolah.Jarang bah saya pigi pekan Tandek.Hehehe....